Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak znaleźć usługodawcę SEO w 2021 roku?

Od pewnego czasu przymierzasz się do nawiązania współpracy z dostawcą usług SEO, a w 2021 roku chcesz na poważnie zająć się pozycjonowaniem swojej strony lub sklepu internetowego? W takim razie czytasz właściwy artykuł! Sprawdź, jak znaleźć agencję SEO w nowoczesny sposób.

Dlaczego warto postawić na outsourcing SEO?

W skrócie? Bo stworzenie i utrzymanie wewnętrznego działu SEO to często drogie i mało opłacalne działanie, zaś zatrudnione osoby zajmujące się pozycjonowaniem mogą nie okazać się tak dobre, jak się pierwotnie wydawało. Przy czym outsourcing działań SEO uzasadniony jest nie tylko ekonomicznie i biznesowo. Decydując się na skorzystanie z zewnętrznych dostawców usług SEO, zyskujesz przede wszystkim dostęp do o wiele szerszej grupy fachowców, którzy niejeden piec pozycjonowali… czy jakoś tak. Innymi słowy, znacząco zwiększasz szanse na zawiązanie współpracy ze specjalistami, którzy mają doświadczenie, wiedzę i umiejętności z zakresu pozycjonowania witryn należących do twojej branży.

działów SEO in‑house korzystają głównie duże firmy i korporacje działające w e‑commerce, które mają zasoby pozwalające im zatrudniać oraz utrzymywać wewnętrzne zespoły pozycjonerów. W przypadku małych i średnich firm stworzenie wewnętrznego działu SEO mija się z każdym stawianym takiemu przedsięwzięciu celem.

Jakie realne korzyści uzyskasz, decydując się na outsourcing działań SEO?

  • Przede wszystkim kilkukrotnie zmniejszysz koszty pozycjonowania.

  • Do tego nie będziesz musiał samodzielnie koordynować i kontrolować pracy dostawcy usług SEO.

  • Co więcej, wewnętrzny dostawca będzie działał ściśle wedle podpisanej umowy, a co za tym idzie, będzie ciążyć na nim większa odpowiedzialność za podejmowane działania.

  • Wreszcie – otworzysz sobie dostęp do najlepszych specjalistów w branży.

Outsourcing działań SEO dla większości przedsiębiorstw jest zatem jedyną słuszną opcją.

Wybrać freelancera czy agencję SEO?

Wybór między freelancerem a agencją można porównać do wyboru poruszania się po ruchliwym mieście motocyklem lub samochodem. Motocyklem możesz poruszać się dynamiczniej i zdecydowanie taniej. Niemniej, jednoślad wielu osobom jawi się jako bardziej niebezpieczny środek transportu. Z kolei samochodem pokonasz ten sam dystans, zachowując mniejszą możliwość manewrowania, ale podróż będzie wygodniejsza i bezpieczniejsza. No i oczywiście trochę droższa.

Kończąc z motoryzacyjną analogią, należy wskazać, że zlecając pozycjonowanie freelancerowi, zyskasz o wiele większą elastyczność i dynamikę działania przy zachowaniu niższych kosztów przeznaczanych na wynagrodzenie specjalisty. Z drugiej strony, zawierzając SEO jednemu specjaliście, nie otrzymasz tak kompleksowej obsługi, a ryzyko niedowiezienia przez freelancera wyników będzie – mimo wszystko – większe.

Decydując się na usługi agencji SEO, możesz liczyć na usługę, w której skład wejdzie nie tylko SEO, ale również działania komplementarne – obsługa mediów społecznościowych, reklama PPC czy możliwość poszerzenia zakresu współpracy o pozyskiwanie leadów z innych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Co więcej, projekt będzie realizowany przez kilku specjalistów, wobec czego zespół pozycjonerów będzie w stanie podejmować trafniejsze i bardziej przemyślane decyzje dotyczące pozycjonowania witryny.

No dobrze, ale jak znaleźć odpowiedniego dostawcę usług SEO – czy to freelancera, czy to agencję? Można to zrobić na dwa sposoby – wolno i ryzykowanie albo nowocześnie, czyli szybko i precyzyjnie.

Dotychczasowe sposoby wyszukiwania usługodawców SEO – plusy i minusy

Do tej pory firmy, które poszukiwały specjalistów SEO, mogły przebierać wśród licznych, ale też równie mało skutecznych sposobów na odnalezienie dostawcy usług SEO dopasowanego do profilu działalności przedsiębiorstwa, jego celów oraz oczekiwań.

Wśród dotychczasowych sposobów wyszukiwania usługodawców SEO należy wymienić przede wszystkim marketing referencji oraz odnajdowanie agencji SEO za pośrednictwem branżowych grup na Facebooku, a także bezpośrednio w wyszukiwarce. Jakie są plusy i minusy takich sposobów wyszukiwania?

Zacznijmy od marketingu referencji.

Poczta pantoflowa to wciąż jeden z najpopularniejszych sposobów na zawiązywanie relacji biznesowych w marketingu i poza nim. Niestety, w branży SEO nie jest to optymalny sposób odnajdowania pozycjonerów.

Dostawca usług SEO, któremu udało się skutecznie wypozycjonować daną witrynę z jednej branży, może okazać się nieskuteczny w pozycjonowaniu strony internetowej albo sklepu należących do zupełnie innych obszarów rynku. Taka korelacja wynika bezpośrednio ze specyfiki branży SEO. To, co sprawdzi się w przypadku znajomego, który polecił nam agencję SEO, może okazać się nietrafione w naszej sytuacji biznesowej i marketingowej.

Szukanie specjalistów na własną rękę? To nie brzmi jak dobry pomysł.

Jeżeli planujesz szukać agencji SEO albo freelancera na jednej z licznych branżowych grup zrzeszających pozycjonerów, lepiej miej się na baczności. Po opublikowaniu ogłoszenia natychmiast Twoja skrzynka zostanie zalana dziesiątkami wiadomości od bardziej lub mniej kompetentnych osób czy firm. Jak znaleźć wśród nich usługodawcę SEO, na którym można byłoby polegać i który zapewni odpowiednie wyniki? To jak szukanie igły w stogu siana.

A może poszukiwanie dostawcy usług SEO bezpośrednio w Google? Przecież to agencja SEO, więc musi być wysoko wypozycjonowana! A jednak choć mogłoby się wydawać, że dostawcy usług SEO powinni być wysoko wypozycjonowani w wyszukiwarce, to w praktyce takie podejście jest dalekie od właściwego. Dlaczego? Z kilku powodów.

Branża SEO jest bardzo konkurencyjna. Działają w niej zarówno podmioty z budżetami sięgającymi setek tysięcy złotych, przeznaczanymi na pozycjonowanie własnej działalności, jak i małe, kilkuosobowe agencje z budżetem rzędu kilku tysięcy. Nie oznacza to jednak, że najwięksi rynkowi gracze są najskuteczniejszymi specjalistami SEO. Po prostu mają większe możliwości.

Inną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest zróżnicowanie kanałów dotarcia do potencjalnych klientów dostawców usług SEO. Jedne agencje stawiają na ruch organiczny, innym biznesowo bardziej spinają się kampanie PPC, a inne stawiają na ruch pochodzący z mediów społecznościowych.

Poza tym na rynku działa wiele nowych agencji SEO, którym jeszcze nie udało się „rozepchać łokciami” między konkurencją. I takie podmioty, mimo że są nowymi firmami na rynku, składają się często z doświadczonych specjalistów SEO, którzy mają wiele sukcesów na swoim zawodowym koncie.

Wobec tego jak dobrze znaleźć usługodawcę usług SEO w 2021 roku?

Wystarczy, że skorzystasz z SEO Match.

Wypróbuj nowoczesny sposób na znalezienie agencji SEO (Fantastyczne agencje SEO i jak je znaleźć)

Po co na własną rękę szukać dostawcy usług SEO, skoro w 2021 roku może zrobić to bezstronny i precyzyjny algorytm? SEO Match działa na podstawie danych zgromadzonych przez Senuto, czyli bazy danych milionów domen i słów kluczowych z ponad 400 kategorii tematycznych.

Dzięki temu narzędzie jest w stanie przejrzeć historię agencji SEO i zweryfikować jej sukcesy w pozycjonowaniu witryn należących do danej kategorii tematycznej. Dzięki temu, po określeniu przez branży, w której działa twoja firma, oraz miesięcznego budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na pozycjonowanie, algorytm dobierze trzy agencje SEO najlepiej dopasowane do twoich potrzeb i oczekiwań.

Chcesz skorzystać z SEO Match? W takim razie wypełnij krótki formularz formularz, a niebawem otrzymasz od nas listę trzech najlepiej sprofilowanych agencji SEO.


Najpopularniejsze tematy