Codziennie, zarówno w biznesie jak i w życiu prywatnym, mniej lub bardziej świadomie uczestniczymy w negocjacjach. Stosujemy przy tym różne techniki osiągnięcia satysfakcjonującego nas celu. Jednak nie wszystkie metody negocjacji można wykorzystać w każdych okolicznościach. Inaczej trzeba podchodzić do negocjacji transakcyjnych, a inaczej do tych ukierunkowanych na budowanie wartości. Jak więc prawidłowo dopasować technikę negocjacji do celu, jaki chcemy osiągnąć? Czym różnią się poszczególne typy negocjacji i jak prawidłowo wykorzystać wiedzę o ich specyfice?
Zapraszamy do obejrzenia webinarium „Jak stać się lepszym negocjatorem? Budowanie wartości w negocjacjach”, podczas którego Marcin Słomski – ekspert ICAN Institute w dziedzinie zarządzania wartością firm oraz partner zarządzający Private Venture Partners – opowie m.in. o tym:
Na czym polega specyfika negocjacji transakcyjnych oraz negocjacji ukierunkowanych na tworzenie wartości?
Jak osiągnąć sukces negocjacyjny, jeżeli w negocjacjach na poziomie ceny jesteśmy daleko poza strefą potencjalnego porozumienia?
Na czym polega różnica pomiędzy oczekiwaniami cenowymi, wyceną a ceną?
Czym różni się tzw. „willingness to sell” (skłonność do sprzedaży) od „willingness to buy” (skłonność do kupna)?
Jaką rolę w procesie negocjacji pełni BATNA (Najlepsza Alternatywa do Negocjowanego Porozumienia) oraz ZOPA (Strefa Potencjalnego Porozumienia)?
W jaki sposób wykreować dodatkową wartość dla sprzedającego i kupującego, aby doprowadzić do zamknięcia transakcji?
Zapraszamy do obejrzenia wideo: