Termin „personal branding”, czyli kreowanie marki osobistej, pojawił się w świadomości biznesowej stosunkowo niedawno, wraz z rozwojem mediów społecznościowych. Jednak budowanie osobistego wizerunku towarzyszyło menedżerom od zawsze, choć liderzy nie czynili tego w sposób usystematyzowany i w pełni świadomy. Dopiero media społecznościowe sprawiły, że pozycjonowanie w sieci stało się kluczowym czynnikiem decydującym o karierze.
Aby ocenić, czy i jak polscy menedżerowie budują swoje pozycjonowanie na rynku, przeprowadziliśmy ankietę wśród ponad 200 osób na poziomie dyrektora zarządzającego. Przeanalizowaliśmy statystycznie, jakie konkretnie aktywności podejmują, i odnieśliśmy to do liczby otrzymywanych przez nich ofert pracy za pośrednictwem portali społecznościowych. Okazało się, że na liczbę ofert wpływają trzy aktywności statystycznie istotne dla pracodawców: opracowanie wizji swojego rozwoju zawodowego, networking strategiczny oraz ciągła autorefleksja.
W 2015 roku 14 milionów Polaków zostało uznanych za aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, którzy poświęcają średnio dwie godziny w ciągu dnia na różne aktywności na platformach takich jak Facebook czy LinkedIn.
Wykorzystaj social media do rozwoju swojej kariery » >