Praca zespołów jest normą we współczesnym biznesie. Szczególnie dotyczy to zespołów międzyfunkcjonalnych, skupiających ludzi z różnych działów firmy. Powołanie zespołu międzyfunkcjonalnego często wiąże się z trudnym zadaniem. Niewątpliwie takim zadaniem jest opracowanie strategii firmy, co wymaga zarówno wiedzy na temat różnych obszarów działania firmy, jak i kreatywności w poszukiwaniu nowych opcji rozwoju i rozwiązań istniejących problemów. Trudno więc wyobrazić sobie efektywną pracę takiego zespołu bez udziału utalentowanych, innowacyjnych ludzi. Jednakże ludzie ci – mając w firmie pozycję „gwiazd” – często zachowują się jak primadonny i utrudniają pracę zespołów. Co zatem robić w takim przypadku? Przedstawiamy przykład fikcyjnej firmy, której menedżer odpowiedzialny za opracowanie nowej strategii ma w swoim zespole taką „gwiazdę”. Stoi przed trudnym dylematem, czy zrezygnować ze współpracy z dotychczasową „gwiazdą”, która wpływa destrukcyjnie na pracę zespołu, czy też starać się wykorzystać jej kompetencje oraz kreatywność i do jej oczekiwań dostosować pracę innych członków zespołu. A może problem jest bardziej złożony i dotyczy nie tylko efektywności pracy powołanego zespołu.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia