Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak być CEO 2.0? Poznaj prezesów Yves Rocher, Desigual i Koton.

Na scenie pojawiło się trzech szefów. Pierwszy wkroczył. Drugi wskoczył. Trzeci wszedł. Tuż przed nimi zamigotała moderująca panel dyskusyjny Julia, kobieta o niesamowitym uroku i pasji.

Pierwszym był Jan Löning, dyrektor zarządzający Yves Rocher France; drugi Manel Jadraque, prezes sieci Desigual; trzeci Yilmaz Yilmaz, współzałożyciel sieci Koton. Różne osobowości, różne postrzeganie współczesnego biznesu oraz pasjonująca dyskusja o innowacjach i rozwoju.

Stoją za nimi wielkie organizacje, wielkie marki, wielkie pieniądze, jednak dla mnie – co wydaje się wręcz staroświeckie w naszym galopującym świecie – najbardziej interesujący byli jako ludzie. Każdy z nich działa ponadnarodowo. Każdy doskonale wpisuje się w obraz współczesnego przedsiębiorcy, wrzuconego w wir zmian. Jednak sposób patrzenia przez nich na biznes doskonale korespondował z ich osobowościami i historiami, jakie przynieśli.

Jan Löning

Jan Löning to typ przedsiębiorcy, praktyka łączącego doświadczenie z wiedzą zdobywaną na renomowanych uczelniach. Reprezentuje uznaną na świecie firmę kosmetyczną, zatrudniającą ponad 15 tysięcy pracowników.

Zmiana i innowacja – można wywnioskować – są dla niego pewnym procesem, zagadnieniem, w którym trzeba połączyć tradycję z profesjonalnym know‑how o rozwoju biznesu. Korzysta z licznych narzędzi analitycznych i posługuje się danymi. Jako szef sprawia wrażenie skupionego na wiedzy i doświadczeniu, ale… bez błysku pasji, czegoś, co zwykliśmy określać iskrą boską.

Manel Jadraque

Manel Jadraque to prawdziwie hiszpański temperament. Jest jak swoja marka – Desigual. Żywy, aktywny, otwarty, wizjonerski. Robimy pieniądze dla funu i z funu mamy pieniądze. Wartością naszej marki jest zadowolenie –happiness– mówi. Kwintesencja i siła marki zawarta w prostym przesłaniu do młodych. Feeria pozytywnych emocji. Ich promocyjny spot powinien być wzorcem do naśladowania.

Marka jest „sexy, fun & love”. Lecz tu nie ma pozornej lakoniczności – firma zatrudnia ponad 3 000 ludzi na całym świecie i jej obroty przekraczają 600 milionów euro rocznie. Manel to żywe srebro. Praktyk z genialną charyzmą. Podkreśla, że kluczem do sukcesu są ludzie, ludzie i jeszcze raz ludzie. To oni tworzą firmę i przenoszą jej wartości na relacje z klientami. Wydaje się być szefem nieustannie obserwującym otoczenie, non stop zmieniającym biznes, płynącym na fali zachodzących zmian i przede wszystkim – kreującym je. Uczelnie będą budować zręby naukowe i studia przypadków na jego doświadczeniach, ale za rok, może dwa. Dziś on swoją radością tworzenia zaraża innych: klientów i pracowników. Tylko i aż żywiąc się ową radością tworzenia.

Yilmaz Yilmaz

Yilmaz jest całkowicie inny. Wydaje się tytanem pracy i sprawia wrażenie trochę zmęczonego. Wychowany w Turcji. Zarządza 301 sklepami w 24 krajach, ze stopą wzrostu na poziomie 45%. Człowiek o olbrzymim doświadczeniu handlowym, dla którego ta branża jest codziennością. Jednak wydaje się trochę konserwatywny, obawiający się zmieniającego się świata. Przyjmuje  zmiany z obawami rozwijającego biznes, ale poszukującego nadal sposobów na jego rekonstrukcję, menedżera. Wie, że musi w jakiś sposób odnaleźć swoją firmę w tym świecie, choć nadal nie jest o tym do końca przekonany.

3 drogi

Trzech szefów. Trzy duże biznesy i ciekawe marki. Trzy różne osobowości wydające się pasować do dynamicznie zmieniającej się ludzkości, dzięki nowoczesnym technologiom.

Współczesny model CEO ulega nieustannym przeobrażeniom. Rola lidera zmienia się w wirze ewoluujących przedsiębiorstw, coraz mocniejszego przenikania się świata analogowego i cyfrowego. Menedżerowie przyzwyczajeni do zmian zachodzących latami, trudno akceptują fakt, że dziś z miesiąca na miesiąc muszą podejmować całkiem nowe wyzwania i modyfikować swoje decyzje. Wydaje się, że wiodącą cechą współczesnych menedżerów staje się elastyczność, gotowość i skłonność do nieustającej zmiany. Na piedestale stawiana jest też charyzma – umiejętność przekonania ludzi do zaangażowania się w ten proces.

Postawa trzech szefów wydaje się być odzwierciedleniem naszej współczesności. Który z nich ma szansę na dominację w przyszłości? Dziś nadal trudno wyrokować.

A Ty, polski przedsiębiorco? Który  model najbardziej pasuje do Ciebie? Co zmienisz w swoim biznesie?

Jacek Kotarbiński

Ekonomista, marketer, rynkolog, inżynier. Uznany autorytet, strateg, międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, zarządzania marką, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą


Najpopularniejsze tematy