Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Globalna  bankowość prywatna

Wraz ze wzrostem wartości środków, którymi dysponują zamożni Polacy, rośnie popyt na zindywidualizowane usługi bankowe.

Polska utrzymuje się w czołówce krajów z perspektywą najwyższego wzrostu liczby gospodarstw domowych uznawanych za zamożne, czyli takich, które dysponują aktywami o wartości od 400 tysięcy do 8 milionów złotych. W 2015 roku było ich w naszym kraju 717 tysięcy, a w 2020 roku liczba ta ma wynieść już 2 miliony – wynika ze wspólnego raportu Citi i The Economist.

Według szacunków ekonomistów, PKB w Polsce ma szansę rosnąć w ujęciu nominalnym o 5‑6% rocznie, co będzie oznaczać jeszcze szybszy wzrost dochodów przypadających na pracującego. Już teraz wiemy, że w ciągu ośmiu lat suma rocznych wypłaconych wynagrodzeń wzrosła z niecałych 363 miliardów złotych w 2008 roku do ponad 510 miliardów złotych w 2016 roku.

Badania wskazują, że 97% osób budujących nowe majątki samodzielnie pracuje na swój sukces. Zawdzięczają go jednak różnym strategiom – od realizowania kariery zawodowej poprzez inwestycje własne i w nieruchomości, aż do rozwijania własnych pomysłów na biznes i zarządzania przedsiębiorstwem. A co stanowi motywację dla dalszego budowania kapitału? Zapatrywania są różne: powyżej 80% respondentów deklaruje inwestowanie we własne pasje lub w sztukę, biżuterię czy samochody. Ponad jedna trzecia jest motywowana myślą o spadkobiercach. Motywacje bardziej „tu i teraz” – budowanie statusu społecznego i powiększanie majątku – taka myśl przyświeca 26% osób. W każdym przypadku celem jest zarządzanie majątkiem w sposób długofalowy, zakładający indywidualne podejście i zapewniające przy tym szerokie możliwości korzystania ze sprawdzonych rozwiązań finansowych w Polsce oraz na świecie. Takie wymagania spełnia oferta Citigold Private Client dla najbardziej zamożnych klientów w banku Citi Handlowy. Ofertę tę wyróżnia między innymi jej kompleksowość i elastyczność, profesjonalne i indywidualne doradztwo inwestycyjne, jakość obsługi klienta.

Wartość profesjonalnego doradztwa

Najzamożniejsi klienci oczekują od banku kompleksowej obsługi. Sami są ekspertami w swoich dziedzinach i liczą na to, że ich majątkiem zajmą się profesjonaliści. Indywidualny opiekun klienta wraz z wysokiej klasy zespołem ekspertów z poszczególnych specjalizacji zapewniają opiekę na najwyższym poziomie. Pomagają wyjaśnić zawiłości rynków finansowych, ocenić najważniejsze wydarzenia rynkowe w Polsce i za granicą i, przede wszystkim, opracować globalną strategię zarządzania majątkiem. Profesjonalni eksperci zapewniają spektrum wiedzy finansowej z różnych dziedzin. Klient poza obsługą przez wyznaczonego opiekuna ma zapewnione wysoce specjalistyczne wsparcie ze strony grupy ekspertów specjalizujących się w poszczególnych obszarach rynków i rozwiązań finansowych – w tym rynkach kapitałowych, walutowych, rozwiązaniach ubezpieczeniowych, usługach maklerskich realizowanych dodatkowo poprzez wyznaczonego maklera Domu Maklerskiego Banku Handlowego. To sztab specjalistów, który zajmuje się dopasowaniem strategii inwestycyjnej do indywidualnych potrzeb klienta. „Nasi eksperci mają bogate, wieloletnie doświadczenie, między innymi w zakresie inwestycji na rynkach kapitałowych – często mają licencję doradcy inwestycyjnego, maklera papierów wartościowych lub prestiżowy certyfikat CFA. Klient ma możliwość bezpośredniego spotkania i konsultacji z ekspertami z poszczególnych obszarów” – mówi Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych.

Najzamożniejsi klienci oczekują od banku kompleksowej obsługi. Sami są ekspertami w swoich dziedzinach i liczą na to, że ich majątkiem zajmą się profesjonaliści.

Niewielu zamożnych klientów ma czas na samodzielne analizowanie sytuacji rynkowej i dostępnych instrumentów finansowych. Dla nich usługa doradztwa inwestycyjnego jest idealnym rozwiązaniem. Klient otrzymuje rekomendacje inwestycyjne, uwzględniające jego cele, skłonność do podejmowania ryzyka oraz obecną sytuację rynkową. Zespół doradców inwestycyjnych – z wykorzystaniem specjalnej aplikacji – przygotowuje indywidualne rekomendacje inwestycyjne w ramach modelowych portfeli odpowiednich dla danego profilu klienta, proponując wybrane fundusze z oferty banku. Usługa tego rodzaju dla osoby mającej status Citigold Private Client jest bezpłatna. Utworzono ją po to, aby spełniała potrzeby klientów, którzy chcieliby samodzielnie podejmować decyzje inwestycyjne na podstawie profesjonalnych rekomendacji, poszerzone o analizę globalnej sytuacji gospodarczej czy opinie na temat polityki pieniężnej i przegląd rynków walutowych. Od nowego roku planowane jest, iż oferta doradztwa inwestycyjnego poszerzy się o dodatkowe produkty, w tym fundusze inwestycyjne mieszane, zamknięte, obligacje strukturyzowane oraz obligacje skarbowe.

„To unikalna na rynku usługa, za którą stoi sztab najwyższej klasy profesjonalistów, posiadających licencje doradcy inwestycyjnego lub maklera papierów wartościowych oraz doświadczenie na rynkach polskich i zagranicznych. Stworzyliśmy formułę, która pozwala na dostarczenie klientom indywidualnych rekomendacji na podstawie unikalnej na rynku ekspertyzy. Takie podejście pozwala budować na wiedzy, doświadczeniu i zaufaniu długotrwałą relację z klientem – wyjaśnia Jacek Taraśkiewicz, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi, Usługami Maklerskimi, Segmentami i Siecią Oddziałów.

Globalna bankowość z indywidualnym podejściem

Dane wskazują, że 66% budujących nowe majątki to „obywatele świata” mieszkający za granicą lub działający w globalnej skali. Działalność Citi, jednej z największych globalnych instytucji finansowych, doskonale wpisuje się w potrzeby najbardziej wymagających klientów – obejmuje sześć kontynentów, 160 krajów, w sumie ponad tysiąc miast. W Polsce to jedyny globalny bank, który oferuje rozwiązania wsparte wiedzą o praktycznie każdym rynku finansowym na świecie. Dzięki bankowości Citi granice i odległości przestają mieć znaczenie, co ma niebagatelne znaczenie dla klientów, którzy często podróżują służbowo lub prywatnie, chcą mieszkać za granicą, pracować zdalnie lub inwestować na światowych rynkach.

„Nasi klienci są skupieni na inwestowaniu, ale lubią być także traktowani w sposób szczególny. Dlatego przywileje, jakie dla nich wybieramy, są poprzedzone wieloma godzinami konsultacji.”

Jacek Taraśkiewicz, Szef Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi, Usługami Maklerskimi, Segmentami i Siecią Oddziałów Citi Handlowy

Citi to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaoferował kompleksowe doradztwo inwestycyjne nie tylko na funduszach krajowych, ale i zagranicznych, wydając rekomendacje zarówno w zakresie portfeli w dolarach amerykańskich, jak i euro. Dzięki wsparciu Domu Maklerskiego Citi Handlowy bank może dostarczać klientom indywidualne rekomendacje w zakresie kupna i sprzedaży inwestycji akcji zagranicznych.

„Często słyszymy od klientów, że jesteśmy dla nich oknem na świat, na światowe rynki i giełdy. Faktycznie coś w tym jest, bo jako jedyny globalny bank na polskim rynku zapewniamy klientom możliwość skorzystania z kompleksowej oferty inwestycyjnej. Oferujemy zarówno produkty inwestycyjne z różnych zakątków świata, jak i dostęp do inwestycji na kluczowych, światowych giełdach i możliwość inwestowania w niemal każdej walucie świata” – mówi Jacek Taraśkiewicz. „Nasza oferta walut to konkurencyjność cenowa na poziomie kantorów internetowych, a do tego poziom bezpieczeństwa deponowanych lub wymienianych walut, jaki może zapewnić tylko bank. Te dwa elementy sprawiają, że klienci mogą wygodnie oszczędzać oraz inwestować w walucie”.

Wygodnym rozwiązaniem podczas robienia zakupów za granicą jest korzystanie z bezpłatnych kont walutowych w euro, dolarach, funtach czy frankach szwajcarskich, które klient może otworzyć w ramach konta osobistego. Może to zrobić samodzielnie jednym kliknięciem w Citibank Online. Takie konto walutowe daje dostęp do bezpłatnych bankomatów na całym świecie i co wciąż unikalne na polskim rynku – płatności za granicą w euro, dolarach lub funtach bez kosztów przewalutowania, bo za pomocą jednej karty do konta, przepiętej – także jednym kliknięciem – z konta złotowego na walutowe.

Dzięki usłudze Citibank Global Transfers klienci mogą zlecać i otrzymywać natychmiastowe przelewy między kontami w Citi Handlowy w Polsce, a kontami w Citi za granicą. Odbiorca nic nie płaci za otrzymany przelew. Dużo można zyskać, gdy na przykład opłacamy naukę dzieciom za granicą. Takie udogodnienie to nie tylko wartość dodana do konta – to rzeczywista oszczędność czasu i pieniędzy w dobie swobodnego podróżowania czy prowadzenia biznesu w różnych zakątkach globu. Pod hasłem „Globalna bankowość” Citi Handlowy oferuje również możliwość negocjacji kursu wymiany walut – a także zlecenie walutowe, w którym realizacja transakcji następuje dopiero wtedy, gdy kurs osiągnie założony poziom. „Klient może mieszkać i pracować w dowolnym miejscu na świecie, mając dostęp do pełnego zakresu naszych produktów inwestycyjnych, chociaż wiele z nich może być niedostępnych w jego miejscu zamieszkania. Dajemy klientom możliwości tam, gdzie ich w danej chwili potrzebują” – mówi Jacek Taraśkiewicz.

Nowoczesne technologie w służbie finansów

Najbardziej zamożni klienci wymagają od banku dużej elastyczności – i tu z pomocą przychodzą nowe technologie, tak jak wspomniana wcześniej aplikacja, która w efektywny sposób analizuje indywidualną sytuację klienta. „Nie trzeba już wypełniać dziesiątek formularzy, bo proces jest w pełni ucyfrowiony. Dzięki czemu klient otrzymuje atrakcyjny graficznie materiał, który ilustruje jego profil, przedstawia rekomendowany modelowy portfel dla inwestycji, z podziałem na klasy aktywów, ocenę ryzyka inwestycyjnego. Sam proces tak zwanego profilowania, wydania rekomendacji czy też złożenie zlecenia w zakresie transakcji kończy akceptacja klienta, która jest realizowana przez złożenie podpisu elektronicznego na tablecie oraz autoryzację kodem wysyłanym SMS‑em. To duże udogodnienie dla opiekuna klienta, który nie spędza czasu na wypisywaniu i druku materiałów, a koncentruje się na pogłębionym wywiadzie z klientem” – opowiada Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych

„Nasi eksperci mają bogate doświadczenie w zakresie inwestycji na rynkach kapitałowych. Często mają licencję doradcy inwestycyjnego, maklera papierów wartościowych lub prestiżowy certyfikat CFA.”

Wojciech Adamczyk, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych Citi Handlowy

W tym samym duchu projektowano w banku kolejne rozwiązanie, które testuje już wybrana grupa prestiżowych klientów. To nowoczesny panel inwestycyjny dostępny w ramach Citibank Online, który ma ułatwić najbardziej zamożnym klientom kompleksowe zarządzanie produktami oszczędnościowymi i inwestycyjnymi. W ramach serwisu Citibank Online klient będzie mógł w każdym momencie sprawdzić swój aktualny status inwestycyjny i porównać go z modelowym portfelem. Pomoże mu to w bieżącym planowaniu dalszych inwestycji. Tu również informacje są podawane w sposób intuicyjny i w części graficzny. W ramach panelu inwestycyjnego klient będzie mógł także zaplanować kolejne transakcje. Tym samym zyska dostęp online do jednej z najbogatszych ofert ponad 180 funduszy na rynku. Obsługa panelu jest intuicyjna, a sam serwis przygotowany zgodnie z metodologią agile, co oznacza dynamiczne reagowanie na potrzeby klientów i „bezkolizyjne” wdrażanie kolejnych udoskonaleń. Jest to niezwykłe udogodnienie dla klienta korzystającego z bankowości prywatnej. „Technologia w nowoczesnym private bankingu jest niezbędnym elementem, niemniej nie zastąpi opiekuna. Podstawową wartością jest relacja z naszym klientem. Nowoczesne rozwiązania wprowadzane przez bank nie tylko jej nie naruszają, ale wręcz umacniają. Wartość doradztwa pochodzącego od opiekuna w segmencie private banking wspieranego przez specjalistów z poszczególnych obszarów – jak rynki walutowe, rynki kapitałowe czy rozwiązania ubezpieczeniowe – pozostanie nadal ogromną wartością dla klienta”.

Wyrafinowane potrzeby – ekskluzywne przywileje na całym świecie

Citi Private Client to nie tylko bankowość na najwyższym, globalnym poziomie, ale również szeroki zakres przywilejów dla klienta. Ekskluzywna karta debetowa World Elite™ World Mastercard z bezpłatnym ubezpieczeniem podróżnym (nawet do kwoty 125 tysięcy euro) zapewnia usługi concierge przy rezerwacji biletów na wydarzenia kulturalne, wsparcie przy organizacji podróży czy pomoc specjalisty przy awariach domowych. Wśród rozwiązań związanych z utratą karty została przygotowana między innymi awaryjna wypłata gotówki w trzy godziny od przyjęcia zgłoszenia, w ciągu doby wydanie karty zastępczej, a do tego momentu możliwość skorzystania z Virtual Card Concierge. Nielimitowana liczba wejść do saloników na lotniskach całego świata pozwoli zrelaksować się w podróży, z kolei doradztwo sommeliera zapewni doskonały wybór win, wraz z rabatem na ich zakup. Program przywilejów i korzyści obejmuje cały świat w ramach współpracy z wiodącymi światowymi markami, takimi jak BMW, Maserati, Vitkac, La Mania, Max Mara, Grand Cru czy Premium Yachting.

„Nasi klienci są skupieni na inwestowaniu, ale lubią być także traktowani w sposób szczególny. Dlatego przywileje, jakie dla nich wybieramy, są nieprzypadkowe, poprzedzone wieloma godzinami konsultacji z nimi. Klienci powinni się czuć ekskluzywnie, stąd dajemy im dostęp do tego, co zwykle niedostępne. Szukamy usług, które idealnie wpisują się w ich styl życia. I wreszcie takich rzeczy, które pozwolą im czuć się jeszcze bardziej komfortowo i wygodnie w każdym miejscu na świecie. Wielu klientów docenia nasze zaangażowanie w ich styl życia, pasje, zaproszenia na cykliczne wydarzenia: turnieje golfowe i tenisowe, koncerty, ciekawe spotkania i konferencje. Dzięki temu nasza relacja z klientem ma nie tylko charakter czysto doradczy, ale bazuje na silnej relacji, którą budujemy wszechstronnie i długofalowo” – mówi Jacek Taraśkiewicz.

Piotr Kwiatkowski

Redaktor ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy