W każdej firmie można znaleźć specjalistów i menedżerów, którzy jak nikt inny przyczynili się do rozwoju swoich organizacji. Przez lata byli jej głównymi filarami i najlepszą wizytówką w kontaktach z partnerami biznesowymi czy klientami. To od ich zaangażowania i pasji zależała realizacja wielu projektów, które przekładały się na rynkowe sukcesy ich firm. Stawali się jej najlepszymi ambasadorami.
Niestety, wiele wcześniejszych firmowych gwiazd, wraz z upływem czasu i ze zmieniającą się sytuacją rynkową, nie potrafiło odnaleźć się w nowych warunkach. Okazywało się też, że ich wcześniejsze sukcesy nie są obecnie już tak spektakularne, a ich kompetencje - tak cenne. Wielu szefów i dyrektorów HR zapewne wielokrotnie stawało przed dylematem, jak w takiej sytuacji postąpić.
Jak sprawdzić i zmierzyć realną wartość gwiazdy i jej przydatność dla firmy? I w jakim kierunku pójść: zwolnić z pracy taką gwiazdę, której blask już minął, ale zasługi są nie do przecenienia, a może powierzyć jej w organizacji inną funkcję, by nadal wykorzystywać jej umiejętności? Te pytania zadają sobie także szefowie fikcyjnej firmy odzieżowej „Modny Styl”.