Wiele organizacji wykorzystuje takie przymiotniki, jak: „inteligentny”, „kreatywny” czy „innowacyjny”, do opisywania własnych procesów. Jednocześnie nieraz można odnieść wrażenie, że firmy traktują te określenia jak zgrabne sformułowania marketingowe, nie do końca zdając sobie sprawę z ich faktycznego znaczenia. Wiele wskazuje, że również duża liczba menedżerów określa swoje organizacje jako zwinne, chociaż niezbyt precyzyjnie definiują to pojęcie. W firmach IT niektórzy błędnie uważają, że zwinne metody działania to przygotowanie oprogramowania bez towarzyszącej mu zwykle dokumentacji. Tymczasem w warunkach ogromnej zmienności zwinne prowadzenie projektów nabiera szczególnie istotnego znaczenia. W przypadku banku oznacza ona praktycznie, że wszystkie systemy będące fundamentem jego działalności są na przykład gotowe w ciągu kilku miesięcy do wprowadzenia nowego produktu, takiego jak nowy typ karty kredytowej bez konieczności daleko idącej modyfikacji. Umiejętność szybkiej adaptacji do nawet daleko idących zmian stanowi istotę zwinnego zarządzania projektami.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Zostało 74% artykułu.
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Etyka
- Działania operacyjne
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Mierzenie wydajności
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Kobiety w biznesie
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Dane
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Analiza finansowa
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Historia biznesu
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Audyt
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Stres
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia