Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Cyfrowe kompetencje firm

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Jak wynika z badania Digital IQ. Cyfrowy wyścig firm, tylko połowa ankietowanych pozytywnie ocenia zdolność swoich organizacji do zyskownego wykorzystania technologii cyfrowych.

Badanie Digital IQ, na podstawie którego powstał raport, zostało przeprowadzone już po raz dziesiąty przez Oxford Economics na zlecenie PwC. W badaniach wzięło udział 2216 osób z 53 państw, w tym 45 z Polski i 142 z regionu Europy Środkowo‑Wschodniej. Badaniami objęto kadrę kierowniczą oraz pracowników działów IT zatrudnionych w firmach z różnych sektorów. 62% respondentów reprezentowało organizacje o przychodach powyżej jednego miliarda dolarów amerykańskich, zaś 38% – organizacje o przychodach pomiędzy 500 milionów a jeden miliard.

Rosnąca luka kompetencyjna

Według badania jedynie 44% respondentów z Polski uważa swoją firmę za dojrzałą cyfrowo – to poniżej średniej dla Europy Środkowo‑Wschodniej (47%) i świata (53%). Do barier, które utrudniają uzyskanie wyników z inwestycji w technologie cyfrowe, najczęściej zaliczano brak wykwalifikowanych zespołów. To bardzo niepokojące zjawisko, stanowiące zagrożenie dla harmonijnego przebiegu transformacji cyfrowej, dotyczy aż 69% badanych w Polsce i 63% na świecie. Respondenci wskazali, że ich przedsiębiorstwom brakuje kompetencji w obszarach związanych z cyberbezpieczeństwem, ochroną oraz analityką danych. Poza tym za główne przeszkody w osiągnięciu wzrostu z inwestycji w technologie cyfrowe ankietowani uznali brak wsparcia wewnątrz firmy i mało elastyczne lub zbyt powolne procesy (odpowiednio 31% i 29% wskazań). Ich zdaniem, ze wszystkich wskazanych barier tylko luka kompetencyjna będzie się w przyszłości pogłębiać. Tak twierdzi 38% respondentów w Polsce i 39% na świecie.

Zostało 72% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Anna Sieńko

Partner PwC, lider zespołu ds. technologii w Europie Środkowej i Wschodniej.


Najpopularniejsze tematy