Aby strona internetowa była odwiedzana przez jak największą liczbę użytkowników, właściciel musi zadbać przede wszystkim o jej pozycjonowanie. Zastosowanie optymalnej strategii pozycjonowania to jeden z istotniejszych czynników, który musi zostać spełniony, aby witryna znalazła się na szczycie listy wyszukiwania. Co trzeba wiedzieć o procesie pozycjonowania strony? Wiele przydatnych informacji prezentujemy w poniższym artykule.
Pozycjonowanie stron internetowych – co to takiego?
Pozycjonowanie stron internetowych to określenie dla szeregu czynności podejmowanych w ramach danej witryny, jak i poza nią, których celem jest zwiększenie jej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
W tym miejscu warto pokrótce nakreślić działanie wyszukiwarek internetowych. Użytkownik, który poszukuje informacji na określony temat, wpisuje w Google określoną frazę. Następnie uzyskuje dziesiątki różnych wyników, które mają postać adresów stron internetowych. Większość użytkowników zwraca uwagę wyłącznie na pierwsze 10 wyników na liście, dlatego tak ważne jest, by nasza strona znajdowała się jak najwyżej. W przeciwnym razie pozyskanie znaczącej liczby użytkowników z wyszukiwarki może być niezwykle trudne.
Rola słów kluczowych
Słowa kluczowe to zapytania wpisywane przez użytkowników w okno wyszukiwania w Google. Wyniki wyświetlane przez wyszukiwarkę zawsze są odzwierciedleniem zapytań użytkowników. Aby nasza strona wyświetlała się na pożądane frazy kluczowe, musimy zadbać, by w opublikowanych treściach było ich odpowiednio dużo.
Słowa kluczowe dzieli się na:
frazy ogólne – są to krótkie, maksymalnie dwuwyrazowe frazy, które ogólnikowo opisują dane zagadnienie, np. baseny;
frazy long‑tail – złożone frazy składające się z 3 bądź więcej słów kluczowych związanych ze sobą, np. basen dwumetrowy z materacem;
frazy brandowe – odnoszą się one do konkretnych firm, np. Google;
frazy problemowe – wyrażają one chęć rozwiązania konkretnego problemu przez użytkownika, np. jak naprawić uszczelkę;
lokalne słowa kluczowe – zawierają one frazę ogólną, której towarzyszy nazwa miejscowości, np. baseny Poznań.
Link building – dlaczego jest tak ważny?
Na pozycjonowanie muszą także składać się działania off‑site. Jednym z najważniejszych elementów off‑site jest link building. Chodzi o to, by pozyskiwać linki prowadzące do naszej witryny. Można w tym celu postawić na przykład na publikację artykułów sponsorowanych. Treści sponsorowane można kupować bezpośrednio u wydawców poszczególnych portali bądź w wyspecjalizowanych agencjach SEO.
W ramach link buildingu można także postawić na stworzenie profilu naszej marki w mediach społecznościowych. W ten sposób całkiem za darmo zyskamy linki prowadzące do naszej strony. Inną opcją jest influencer marketing, czyli współpraca ze znanymi i lubianymi osobami, które za stosowną opłatą zareklamują oferowane przez nas produkty bądź usługi.
Wartościowy content przede wszystkim
Aby roboty indeksujące Google zwiększyły pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania, musimy przede wszystkim postawić na to, by publikowane treści wyróżniały się wysoką jakością. Chodzi o to, by nie zawierały wyłącznie jak najwięcej słów kluczowych, ale by były one czytelne. Google ceni te strony, w których jest sporo tabel i infografik. Dzięki wartościowym treściom budujemy także swojej firmie pozycję branżowego eksperta, od którego warto zakupić określone produkty czy usługi. Stajemy się zaufaną, wiodącą marką.
Należy przy tym pamiętać, by nie kopiować treści z innych stron internetowych. Tego typu praktyki są bardzo szybko identyfikowane przez Google, a w konsekwencji mogą grozić nam rozmaite kary, przez które wszystkie dotychczasowe sukcesy w pozycjonowaniu mogą zostać w krótkim czasie zniweczone.
Znacznie więcej wskazówek i porad odnośnie do pozycjonowania można znaleźć na: www.whitepress.pl/baza‑wiedzy/36/na‑czym‑polega‑pozycjonowanie‑stron‑internetowych.