Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Chwile prawdy: Menedżerowie z całego świata mówią o wyzwaniach, które ukształtowały ich jako liderów.

Redaktorzy Harvard Business Review zapytali prezesów przedsiębiorstw z różnych branż, co uważają za najważniejszy atrybut lidera i na jakie próby został on wystawiony w ich karierze. Odpowiedzi były tak zróżnicowane, jak różnorodna była grupa naszych rozmówców.

Prezes Nokii, Olli‑Pekka Kallasvuo, wspomina lekcję pokory, którą otrzymał jako świeżo mianowany dyrektor finansowy żyjący ze świadomością, że firma może nie wypłacić kolejnych pensji. Z kolei Wojciech Kostrzewa, prezes i dyrektor generalny Grupy ITI, jeszcze jako prezes BRE Banku musiał zmierzyć się z kryzysem, aby dojść do przekonania, że nie wszystko może mu się udać.

Gary Jackson opisuje, w jaki sposób utrzymuje wysoki poziom energii w swojej zmilitaryzowanej firmie, głównie służąc własnym przykładem. Arthur Gensler zaznacza, jak istotne dla rozwoju jego firmy architektonicznej było posiadanie wizji i działanie na przekór skostniałym praktykom w branży. Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos, wspomina, jak ważne dla organizacji jest współdziałanie z ludźmi o różnych przekonaniach.

Alexander Cummings snuje dramatyczną opowieść o cokwartalnym spadku marż i udziału w rynku – i rosnącej presji ze strony szefów – wywołanych kontrowersyjną decyzją, jaką podjął w Coca‑Cola Africa w przekonaniu, że w końcu okaże się słuszna. Prezes Roche, Franz Humer, wspomina naukę zaufania do własnej intuicji, podczas gdy reszta organizacji była przeciwna pewnym transakcjom, dopatrując się w nich zagrożeń dla firmy.

Chwile prawdy, jakie przeżyli inni nasi rozmówcy, dotyczyły prób, na jakie wystawiane były cechy ich charakterów. Sergiej Pietrow, założyciel największego rosyjskiego importera samochodów, wykształcił swoją postawę lidera w czasach, gdy był dysydentem przesłuchiwanym przez KGB. Wreszcie Alan Klapmeier z Cirrus Design, firmy projektującej małe samoloty, opowiada o pasji, bez której nie udałoby mu się przebić ze swoim nowatorskim projektem. A Krzysztof Musiał, twórca firmy ABC Data, przekonał się, jak trudno zarządzać organizacją, kiedy przestał być jej właścicielem.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Siergiej Pietrow

Założyciel Rolf Group.

Paweł Olechnowicz

Prezes zarządu Grupy Lotos w latach 2002-2016

Krzysztof Musiał

Krzysztof Musiał jest założycielem ABC Data.

Wojciech Kostrzewa

Prezes i jeden ze współudziałowców Grupy ITI.

Alan Klapmeier

Alan Klapmeier jest współzałożycielem Cirrus Design.

Olli-Pekka Kallasvuo

Olli-Pekka Kallasvuo jest prezesem i dyrektorem generalnym Nokii.

Gary Jackson

Gary Jackson jest prezesem Blackwater USA.

Franz Humer

Franz Humer jest przewodniczącym rady nadzorczej i prezesem Roche.

Arthur Gensler

Arthur Gensler jest założycielem Genslera.

Alexander B. Cummings

Alexander B. Cummings jest prezesem i dyrektorem operacyjnym Coca-Cola Africa.


Najpopularniejsze tematy