Niepewność rynkowa i stagnacja gospodarcza to, obok narastającej konkurencji i przemian technologicznych, najważniejsze czynniki zwiększające presję na zmniejszanie cen. Zwłaszcza na rynkach B2B. Z taką sytuacją mamy dziś do czynienia.
Od kilku lat na większości głównych światowych rynków wzrost gospodarczy utrzymuje się znacznie poniżej poziomu historycznego w rezultacie już ponad 80% respondentów ze świata i 90% z Polski odczuwa presję cenową ze strony konkurentów i klientów. Takie wyniki przynosi trzecia edycja międzynarodowego badania Global Pricing Study realizowanego przez firmę Simon‑Kucher & Partners w przeszło 20 krajach i 24 różnych branżach zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. O zainteresowaniu tematem świadczy 2713 respondentów, którzy pragnęli dowiedzieć się, jak ich firmy radzą sobie z zarządzaniem cenami. Blisko 40% respondentów to osoby piastujące najwyższe stanowiska w hierarchii organizacyjnej. W Global Pricing Study wzięło też udział 71 respondentów z Polski, ponad 60% z nich to osoby należące do najwyższej kadry zarządzającej.