Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
„Biznesowe lustro”, czyli partnerskie współtworzenie przyszłości firmy

Potrzebujesz kogoś, kto obiektywnie oceni procesy zachodzące w twojej firmie? Zależy ci, aby twoi pracownicy byli aktywnymi uczestnikami tej dyskusji? Potrzebujesz nowych rozwiązań, ale chcesz wraz z zespołem uczestniczyć w ich współtworzeniu? Poznaj historię firmy Haxel Events & Incentive, która dzięki podejściu cocreation na nowo określiła cele swojej działalności.

Szybko i dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość rynkowa, silna konkurencja ze strony innych graczy i rosnące wymagania klientów sprawiają, że prowadzenie biznesu staje się dziś coraz poważniejszym wyzwaniem. Aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku, nie trzeba jednak dokonywać gwałtownych zmian, wywracać do góry nogami przyjętego modelu biznesowego czy rewolucjonizować strategii. - Znacznie lepszym rozwiązaniem jest rzetelna ocena posiadanych zasobów, uporządkowanie wszystkich procesów, stworzenie przejrzystej strategii dalszego rozwoju i metodyczne – krok po kroku – wdrażanie ich w codziennym zarządzaniu organizacją – twierdzi Agnieszka Węglarz, ekspert ICAN Institute w obszarze rozwoju biznesu B2B oraz integracji marketingu i sprzedaży.

Taką strategię przyjęła firma Haxel, która od 26 lat doradza klientom jak efektywnie wykorzystywać incentive travel do wspierania sprzedaży i motywowania pracowników w celu osiągania lepszych wyników. – Zdałem sobie sprawę, że nasza firma, pomimo wieloletniego dorobku, bez nowoczesnego podejścia do oferty wartości, sprzedaży i marketingu, może mieć problem z utrzymaniem wzrostu i marży na coraz bardziej wymagającym rynku. Moją aspiracją było zbudować wizję dalszego rozwoju firmy w taki sposób, aby stabilnie rozwijać przychody i utrzymać rentowność naszej działalności. Mieliśmy jednak świadomość, że sami tego nie zrobimy – mówi Krzysztof Pobożniak, prezes Haxel Events & Incentive.

Zaprojektowanie zmian wymaga przede wszystkim obiektywnego spojrzenia na funkcjonowanie firmy. Czy menedżerowie zaangażowani w rozwój organizacji, pochłonięci codziennymi obowiązkami, są w stanie tego dokonać? W większości przypadków - nie. – Zarządzający firmami często decydują się na wsparcie zewnętrznych konsultantów – przyznaje Andrzej Domański, Head of Executive Education w ICAN Institute. Niestety, tradycyjne modele doradcze często nie sprawdzają się – na podstawie zdobytej o firmie wiedzy konsultanci sami wyciągają wnioski, a następnie proponują rozwiązania, często nieodpowiadające potrzebom firmy. W efekcie nie są one wdrażane, co powoduje, że organizacja nie dość, że w dalszym ciągu pozostaje w punkcie wyjścia, to dodatkowo ponosi niepotrzebne koszty.

ICAN Executive Development System ™ odchodzi od typowego doradztwa na rzecz idei współtworzenia. Istotą altkonsultingu jest bowiem wspólne określanie celów i wypracowywanie rozwiązań, a następnie pomoc w ich wdrażaniu. – Wspieramy naszych partnerów w opracowaniu nowej strategii, wykorzystując do tego proces, narzędzia, a także zasoby wiedzy światowej i lokalnej, nie wyręczamy ich w rozwoju własnego biznesu.

Chcesz dowiedzieć się więcej, na czym polega podejście altkonsultingu i jak firma Haxel Events & Incentive poradziła sobie ze stojącymi przed nią wyzwaniami?

Marta Lenkiewicz

Redaktorka ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy