Opieka medyczna, darmowe owoce i napoje, dodatkowy dzień wolny z okazji urodzin – czy rzeczywiście są to narzędzia budujące dobrostan w firmie? Czy tego dziś oczekują pracownicy? A może pracodawcy realizują jedynie swoje wyobrażenia?
Być może w pogoni za dodatkowymi świadczeniami zatraciliśmy rzeczywistą ideę tworzenia stanu dobrego samopoczucia pracowników oraz rzecz najważniejszą – realizację indywidualnych potrzeb każdej z osób budujących zespół.
Dobrostan człowieka pracującego
Podstawowym celem pracy jest zarabianie pieniędzy. W końcu rachunki upomną się przecież kiedyś o zapłatę, a i jeść trzeba. Poczucie bezpieczeństwa oraz pewność finansowa, jaką daje odpowiednie zaplecze finansowe, to niezwykle ważne elementy życia niemal każdego dorosłego człowieka. Potrafią one warunkować jego aktywność na innych obszarach działania.
Istotnym elementem pracy pozostają jednak również kontakty międzyludzkie. Człowiek jest „zwierzęciem stadnym”, które zazwyczaj najlepiej czuje się wśród innych – mimo odczuwanej niekiedy potrzeby izolacji. Relacje z ludźmi, codzienne kontakty z nimi są niezbędnym aspektem pracy. W zależności od ich jakości czujemy się komfortowo, bądź też marzymy o jak najszybszej ucieczce na drugi koniec świata, doznając stresu na samą myśl o przekroczeniu progu biura.