Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Alex Osterwalder: innowator skupiony na prostocie

Dobre firmy tworzą wspaniałe modele biznesowe. Wyróżniające się firmy stale je poprawiają – przekonuje Alex Osterwalder, jeden z najbardziej rozchwytywanych autorytetów biznesowych. Już we wrześniu można będzie spotkać się z nim w Warszawie.

Kiedy w 2004 roku Alex Osterwalder bronił swojej pracy doktorskiej poświęconej ontologii modeli biznesowych, był przekonany, że tekst rozprawy nie wyjdzie poza wąskie grono akademickich specjalistów. Okazało się jednak, że tematyką interesują się nie tylko teoretycy zarządzania. Tak narodził się pomysł przygotowania książki, która w przystępny sposób przybliży tworzenie modeli biznesowych.

Projekt: książka

Od pomysłu do realizacji droga jednak daleka. Główne problemy autora związane były z brakiem odpowiednich środków na przygotowanie i promocję publikacji. Jednocześnie nie mogła to być zwykła książka biznesowa, która ginęłaby w oceanie pozycji o zbliżonej tematyce. Potrzebne było innowacyjne podejście.

Tak narodził się pomysł, aby do współtworzenia książki zaprosić jej przyszłych czytelników. Dziś crowdfunding jest bardziej powszechny i nie robi takiego wrażenia – w połowie pierwszej dekady XXI wieku nie był oczywistym wyborem twórców.

Osoby, które chciały wesprzeć Aleksa, mogły wpłacić 29 dolarów, a cena z czasem rosła. Do współpracy udało się nakłonić aż 470 osób z 25 krajów. Ważny był nie tylko ich wkład finansowy – stały się także ambasadorami projektu, zapewniając mu darmową reklamę o szerokim zasięgu. Tak powstała książka Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, która sprzedała się w ponadmilionowym nakładzie! A przede wszystkim: zaproponowała konkretne narzędzie do wybierania i testowania modeli biznesowych.

Kolejny książkowy sukces

Kontynuacją pierwszego książkowego sukcesu jest kolejna publikacja – udostępniona w polskiej wersji językowej przez ICAN Institute. To Projektowanie propozycji wartości, czyli podręcznik, który odpowiada na pytanie: jak stworzyć produkty i usługi, których zapragną konsumenci.

Również i ta książka stała się bestsellerem. Swój sukces zawdzięcza nie tylko bardzo praktycznemu, biznesowemu podejściu, ale także wyjątkowej formule. Tak do przeczytania książki zachęca Rafał Dudkowski, specjalista od innowacji i trener ICAN Institute:

Książkę znaleźć można w sklepie biznesowym ICAN Institute.

Międzynarodowe uznanie

Publikacje otworzyły Aleksowi Osterwalderowi drogę do międzynarodowej biznesowej sławy, a jego kariera nabrała tempa. Z jednej strony udziela gościnnych wykładów na takich uczelniach jak Stanford, Berkeley czy IMB – pozostając wiernym swojemu akademickiemu zacięciu. Z drugiej zaś prowadzi własną firmę – Strategyzer, zajmującą się tworzeniem przydatnych narzędzi biznesowych dla szerokiego spektrum odbiorców, oraz jest cenionym konsultantem dużych firm, m.in. banków czy telekomów, którym pomaga opracowywać nowe modele biznesowe i oferty wartości.

W 2013 r. został pierwszym laureatem Innovation Luminary Award. W listopadzie 2015 r. zdobył zaś nagrodę w dziedzinie strategii przyznawaną przez Thinkers50. Obecnie uważa się go za jednego z piętnastu czołowych myślicieli biznesowych na świecie.

Wyróżnikiem Osterwaldera jest koncentracja na praktycznym aspekcie biznesowym.

W moich książkach, wykładach czy narzędziach wspierających biznes – we wszystkim przyświeca mi wręcz obsesja, aby budowanie strategii, innowacyjność i zarządzanie przedsiębiorstwem uczynić maksymalnie prostym, praktycznym i szybkim we wdrożeniu – przekonuje.

Już 8 września Alex Osterwalder przyjedzie do Polski na zaproszenie ICAN Institute. Będzie gościem specjalnym konferencji Projektowanie propozycji wartości: spraw, by klienci wybierali właśnie twoją firmę, podczas której na konkretnych przykładach pokazywać będzie narzędzie pomagające firmom doskonalić istniejące i kreować następne oferty wartości w taki sposób, by klienci nie mogli się im oprzeć. Więcej informacji na alexosterwalder.pl

Dawid Zaraziński

Ekspert w obszarach komunikacji, przyszłości pracy i pracy zdalnej. Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na Twitterze i LinkedIn.


Najpopularniejsze tematy