Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Koncepcja Activity‑Based Working to odpowiedź na wyzwania współczesnego środowiska pracy. Zgodnie z nią przestrzeń biurowa powinna przede wszystkim odpowiadać potrzebom jej użytkowników.

W ciągu ostatniej dekady bardzo zmienił się styl naszej pracy. Wpływ na to miał przede wszystkim postęp technologiczny i związana z nim mobilność. W konsekwencji zmianie uległo (lub powinno ulec) również miejsce wykonywania codziennych zadań. Częściej niż samodzielnie pracujemy w kilka osób, tworzymy grupy projektowe, a to wymusza zupełnie inną przestrzeń – pozbawioną tradycyjnych biurek i foteli, pozwalającą na znacznie większą aktywność i łatwość komunikacji. Tak więc w nowoczesnym biurze, stworzonym zgodnie z koncepcją Activity Based Working, przestrzeń dostosowana jest do potrzeb pracowników – i tych, którzy pracują indywidualnie, potrzebują ciszy i możliwości szybkiej koncentracji oraz tych, dla których komunikacja z innymi stanowi podstawę codziennej pracy. Badania przeprowadzone m.in. przez firmę Kinnarps potwierdzają, że taki model pracy poprawia efektywność pracowników i ich zadowolenie.

Na jakość i łatwość wykonywania pracy wpływ mają poszczególne elementy wyposażenia biura – biurka z ruchomymi blatami czy specjalnie wyprofilowane fotele w różnymi systemami korzystnie wpływającymi na stan naszych kręgosłupów. Bo ergonomia to jeden z ważniejszych czynników zadowolenia z pracy. Potwierdza to m.in. badanie przeprowadzone na rynku skandynawskim – wynika z niego, że dla pracowników tak najmłodszych, jak i najstarszych generacji ergonomia miejsca pracy jest równie ważna co dobre wynagrodzenie.

  • Czy pracodawcy uwzględniają potrzeby i oczekiwania pracowników?

  • Jak do zasad ergonomii odnoszą się polskie firmy?

  • Jak wyglądają krajowe przepisy?

  • Czy są one modyfikowane i dostosowywane do zmieniającej się rzeczywistości i postępu technologicznego, jaki dokonał się w ciągu ostatnich lat?

Na te i inne pytania odpowiada Aleksandra Krawsz‑Kubica, Marketing Manager w firmie Kinnarps. Jednocześnie wskazuje rozwiązania, jakimi dysponuje rynek wyposażenia biur, które sprawiają, że praca jest nie tylko przyjemniejsza, ale również zdrowsza i bardziej efektywna.

Zachęcamy do obejrzenia materiału filmowego.

Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!

Marta Lenkiewicz

Redaktorka ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy