Firmy działające na rynku B2B potrzebują ścisłej współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży oraz nowych umiejętności, które pozwolą sprostać zmianom wywołanym przez rewolucję cyfrową i rosnącym oczekiwaniom klientów.
Cykliczne badania, które prowadzimy na polskim rynku z zespołem ICAN Research, pokazują, że coraz większym wyzwaniem przedsiębiorstw działających w segmencie B2B jest ograniczona dostępność zasobów i związana z tym optymalizacja kosztów po stronie klientów. To oznacza, że nawet klienci korporacyjni stają się coraz ostrożniejsi w wyborach i tak jak klienci indywidualni chcą mieć pewność, że wybrali najlepiej, jak mogli. W konsekwencji na współczesnym rynku B2B już nie tylko sprzedawanie, ale również kupowanie staje się coraz trudniejszym procesem, co doskonale ilustruje wzrost znaczenia firmowych działów zakupów. Warto o tym pamiętać, rozwijając optymalny model sprzedaży w firmie.