Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
W branży TSL liczą się czas, terminowość i wydajność

OMECON dostarcza kompleksowych rozwiązań IT, zaprojektowanych dla dystrybucji, logistyki i transportu. Z dyrektorem generalnym Bartłomiejem Raczyńskim rozmawiamy o rozwiązaniach IT, bez których branża TSL miałaby kłopot ze sprostaniem wyzwaniom współczesnych rynków, o wyjątkowych możliwościach platformy &UP® i kompetencjach zespołu, który zbudował i nadal rozwija to rozwiązanie.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST FIRMA OMECON

Jak nowe technologie mogą dziś wspierać sektor transportu i logistyki?

Rozwój branży hamuje głównie brak wykwalifikowanej kadry. Systemy IT mogą więc część zadań przejąć na siebie. Zapewnienie możliwości dynamicznego sterowania procesami i formami doręczenia przesyłki wymaga najczęściej wykorzystania nowych, bardziej elastycznych rozwiązań wspierających planowanie i zarządzanie transportem. Na przykład obszar planowania tras pomiędzy oddziałami i podsortowniami do sortowni głównej musi być zinformatyzowany i jest w większym stopniu wspierany algorytmami informatycznymi. Efektywny przepływ informacji jest bardzo istotny w branży, w której czas, terminowość i trafność realizacji dostaw mają kluczowe znaczenie dla jakości usług.

Coraz istotniejsze jest również efektywne koordynowanie przewozów. Konieczne jest stosowanie złożonych algorytmów planowania tras oraz rozprowadzania przesyłek, tak aby cały proces był jak najbardziej rentowny. Mowa tu o algorytmach samouczących, które dopasowujemy do specyfiki procesów klientów. Przeliczenie trasy musi następować w sposób dynamiczny, równolegle z procesem załadunku konkretnego samochodu. Proces optymalizacji trasy jest wieloetapowy, co sprawia, że skala operacji na danych jest ogromna. Stąd też niezbędna jest szybka i swobodna analiza tak rozległego zakresu danych.

Nasi partnerzy cenią sobie uporządkowane, ale elastyczne podejście do realizacji projektów, jak również kompleksowe wsparcie merytoryczno‑organizacyjne.
** 
Bartłomiej Raczyński, dyrektor zarządzający Omecon

W jaki sposób oferta Omecon wpisuje się w oczekiwania rynku?

Wprowadziliśmy na rynek autorskie rozwiązanie – platformę &UP® dla dystrybucji, transportu i logistyki. To modułowy system, który oferuje użytkownikom liczne rozwiązania optymalizujące transport, pracę planistów i dyspozytorów, przewoźników, pracowników sortowni oraz działów finansowo‑rozliczeniowych. Wspiera zarządzanie transportem liniowym w ramach krajowej i międzynarodowej logistyki w planowaniu połączeń i harmonogramów jazdy, w realizacji i monitoringu operacji logistyczno- -dystrybucyjnych oraz w zarządzaniu i kontroli rozliczeń z tytułu wykonanych zleceń. Dobre zaplanowanie kompletacji i załadunku towarów oraz ścieżki dostaw wraz z wielowymiarowym oszacowaniem czasu realizacji każdego zlecenia jest nie do przecenienia.

W przypadku firm typowo logistycznych problem zapewnienia sprawnego przepływu towarów między nadawcą i odbiorcą jest istotą biznesu. Z kolei dla organizacji, które np. sprzedają produkty drogą wysyłkową, kwestia dostaw ma ogromne znaczenie dla budowania pozytywnych doświadczeń klientów. W ramach platformy mamy efektywne rozwiązania dla dyspozytorów, którzy przejęli m.in. kontakty z klientami oraz moduł do obsługi płatności elektronicznych przy odbiorze towarów. Okazało się, że to ostatnie rozwiązanie jest dziś szczególnie istotne w ramach tzw. ostatniej mili. Ponieważ e‑commerce nierzadko zastąpił tradycyjne kanały handlu detalicznego, w obliczu pandemii większej wagi nabrały alternatywne formy doręczenia przesyłki, czyli wszelkiego rodzaju punkty odbioru i paczkomaty. Wachlarz działań dostępnych na ostatnim etapie procesu mocno się rozbudował, co wymaga uwzględnienia w systemach wspierających operacje transportowe. Generalnie, nasza platforma jest fundamentem, dzięki któremu możemy budować kompleksowe rozwiązania dla każdego klienta indywidualnie. &UP® wykorzystuje specyfikę różnego rodzaju urządzeń mobilnych między innymi do kolekcjonowania danych na potrzeby centralnego przetwarzania oraz przekazywania użytkownikowi informacji o statusach poszczególnych operacji.

Proszę wymienić cztery główne zalety platformy &UP®.

Nasze rozwiązanie w sposób kompleksowy wspiera procesy transportowo- -logistyczne między innymi w obszarze zarządzania transportem, awizacji dostaw, ostatniej mili czy e‑commerce. Jest otwartym środowiskiem zapewniającym integrację z infrastrukturą systemowo‑sprzętową klientów (CRM, ERP, WMS, YMS, SF, plomby elektroniczne, systemy telematyczne itd.).

Rozwijane przez nas oprogramowanie jest skalowalne, zapewniając tym samym wsparcie procesom operacyjnym o zmiennej skali (wzrost obsługiwanego wolumenu zleceń transportowych, połączeń liniowych lub wykorzystywanych zasobów). Z drugiej jednak strony jego elastyczność sprawia, że może z powodzeniem być wykorzystane w kontekście zróżnicowanych, krytycznych dla biznesu procesów wymagających przetwarzania dużych ilości danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Na podstawie tych samych elementów platformy &UP® opracowaliśmy np. system zarządzania transportem dla firmy DPD Polska, ale też rozwiązanie wspierające sprzedaż bezpośrednią w British American Tobacco. Ważne są również stabilność rozwiązania i fachowa pomoc w każdym momencie eksploatacji systemu, również w godzinach nocnych i w dni wolne od pracy – wymaga tego specyfika rynku logistycznego. Jesteśmy do dyspozycji klientów w trybie 24/7. W każdym przypadku gwarantujemy określoną dostępność naszego rozwiązania. Nasze uporządkowane podejście do bezpieczeństwa i dostępności potwierdza fakt, że mamy certyfikat ISO 27001.

Dlaczego warto wam zaufać?

Za nami stoją dwie dekady doświadczenia w tworzeniu rozwiązań IT, wiedza i dobre praktyki branżowe, które staramy się odzwierciedlać w systemach dostarczanych klientom. Do ich grona należą liczni operatorzy logistyczni, jak również przedsiębiorstwa prowadzące działalność handlowo‑dystrybucyjną w skali całego kraju. Obsługujemy ponadto większość międzynarodowych firm kurierskich reprezentujących polski sektor KEP. Platforma &UP® zapewnia unikalne możliwości w zakresie wdrażania nowych funkcji. Od naszego rozwiązania TMS nierzadko zależy funkcjonowanie kluczowych procesów wewnętrznych firm spedycyjno‑transportowych, które są realizowane w trybie ciągłym, praktycznie bez przerw.

Nasi partnerzy cenią sobie uporządkowane, ale elastyczne podejście do realizacji projektów, jak również kompleksowe wsparcie merytoryczno‑organizacyjne. Nie bez znaczenia są także przejrzyste zasady współpracy, kompetencje zespołów realizujących wdrożenia oraz serwis po ich zakończeniu. Praca z klientem zaczyna się od analizy problemów i potrzeb przez opracowanie projektu według oczekiwań, proces implementacji i integracji z pozostałymi systemami oraz rozwój funkcjonalności, a kończy na utrzymaniu infrastruktury IT. Staramy się, aby nasze relacje z partnerami były trwałe, opierały się na szacunku i zaufaniu, bo tylko w ten sposób można budować firmę w długim terminie.


Najpopularniejsze tematy