Zmiany w strategiach biznesowych wymuszają zmiany w komunikacji liderów i świadomości budowania marki osobistej wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Szczególną, ważną rolę w tym procesie odgrywają narzędzia online. Jak je wykorzystywać efektywnie? Od czego zacząć, jakich błędów unikać, jak komunikować się z grupą swoich interesariuszy w wirtualnej rzeczywistości?
To, co obserwujemy od dłuższego czasu, na skutek pandemii koronawirusa jeszcze bardziej przyspieszyło – świat wirtualny nie tylko zrównał się z tym rzeczywistym, ale w niektórych sytuacjach stał się nawet ważniejszy. Funkcjonowanie w internecie każdego dnia przekłada się na życie realne, zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Budując swoją markę osobistą, warto o tym pamiętać. Zanim opublikujesz post, zostawisz komentarz, udostępnisz artykuł czy zostawisz lajka, weź głęboki oddech i zastanów się, jakie niesie to ze sobą korzyści, a jakie zagrożenia. Markę osobistą buduje się świadomie i powoli. Warto wykorzystać do tego narzędzia online. Jednym z najpopularniejszych jest portal LinkedIn, ale nie zapominaj także o twoich prywatnych kanałach, takich jak osobista strona WWW czy blog.
1. Zadbaj o wirtualną wizytówkę
Wpisz w wyszukiwarkę internetową swoje imię i nazwisko. Pierwszych 10 wskazań stanowi twoją wirtualną wizytówkę. To nie tylko treści, ale także zdjęcia.
2. Zadbaj o swój profil na LinkedIn
Rozpisz całe zawodowe życie, przebytą ścieżkę zawodową i edukacyjną, szkolenia i zdobyte certyfikaty. Wymień zrealizowane projekty i wyniki, jakie one przyniosły. Wyeksponuj swoje wartości.
3. Oddaj głos o sobie innym
Gromadź i pozyskuj nowe rekomendacje. To w opiniach o tobie zawierają się rzeczy najważniejsze dla tworzenia marki osobistej: wartości wynikające ze współpracy z tobą, styl, w jakim osiągasz sukcesy.
4. Nie przestawaj
W budowaniu marki osobistej, podobnie jak w biznesie, ważna jest cierpliwość i konsekwencja. Stwórz plan komunikacji i realizuj go krok po kroku!