Komunikacja
Rebranding siłą napędową innowacji
Wysoce konkurencyjne rynki wymagają od firm unikalnej oferty odpowiadającej na potrzeby klientów oraz skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców. Przykład polskiego producenta suplementów diety onesano pokazuje, jak rebranding i nowa strategia komunikacji pomogły produktom firmy wyróżnić się na tle konkurencji.
Sukces EB zależy od badań
Jak zbudować trwałą i odporną na zmiany rynkowe strategię employer brandingową, która będzie źródłem oszczędności.
Dołączyć do marketplace’u czy postawić na ekskluzywność?
Jednym z najważniejszych trendów w światowym e-commerce są platformy marketplace. Właściciele luksusowej marki odzieżowej i narciarskiej Mountwear zastanawiają się, czy dołączyć do takiej platformy i skorzystać z jej skali, czy też trzymać się ekskluzywności oraz w pełni kontrolować proces sprzedaży.
Wizerunkowa korzyść z bicia się w piersi
Firmy przyjmują nową strategię komunikacyjną: ujawniają publicznie informacje na temat swoich błędów i nadużyć. Z nowego badania wynika, że takie działanie sprzyja budowie zaufania.
Chcesz lepiej rozwiązywać problemy? Opowiadaj ciekawsze historie
Jedną z największych przeszkód w skutecznym podejmowaniu decyzji jest niewłaściwe zdefiniowanie problemu. Zbudowanie przekonującej narracji oraz prostej historii sprawi, że problem, który należy rozwiązać, zostanie właściwie sformułowany.
Poczucie ambiwalencji pomoże podejmować lepsze decyzje
Świadomość, że mamy ambiwalentny stosunek do danej sprawy, pomaga nam uniknąć podjęcia pochopnej decyzji. Sprawia też, że nie ulegamy tak łatwo błędom poznawczym oraz łagodzi rozdźwięk pomiędzy sprzecznymi informacjami.
Otwórz swoje zespoły na wpływy zewnętrzne
Zespoły otwarte na zewnątrz są w stanie poprawić w swoich organizacjach innowacyjność, efektywność i rozproszone przywództwo. Jednak sprawne funkcjonowanie tych zespołów wymaga zmiany ich nastawienia.
Czego najbardziej potrzebują pracownicy w niepewnych czasach
W obliczu zagrożeń menedżerowie muszą wyjść poza sprawdzone sposoby wspierania pracowników, aby rozwiać ich zróżnicowane obawy i zaskarbić sobie ich zaufanie.
Brief – najważniejsze narzędzie w pracy z agencją
Założenia strategiczne są fundamentem działań marketingowych. Bez nich trudno o zaplanowanie skutecznych aktywności marki, które pozwolą na realizację celów biznesowych firmy.
Zaniedbane standardy komunikacji
Nie ma ludzi, którzy czytają w myślach, więc agencje nie są w stanie przewidzieć, o czym ktoś marzy i co sobie wyobraża. Dlatego nawet współpraca kreatywna wymaga konkretnych wytycznych.
Chcesz pisać skuteczniej? Posłuchaj naukowców
Sztuka pisania to ważny element kompetencji komunikacyjnych, potrzebnych menedżerom w miejscu pracy. Wbrew pozorom ta umiejętność nie jest darem niebios. Można się jej nauczyć.
Postaw na zespoły otwarte na zewnątrz
O tym, jak dzięki kontaktom z różnymi interesariuszami tzw. zespoły X przynoszą firmom wymierne korzyści, mówi Deborah Ancona, profesor zarządzania, założycielka MIT Leadership Center na MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
Ludzki wymiar cyfrowej rekrutacji
Digitalizacja procesu zatrudniania stała się priorytetem organizacyjnym w związku z przejściem wielu firm na zdalny lub hybrydowy model pracy. Konkurowanie o najlepsze talenty na rynku przybrało na sile, ale jednocześnie stało się łatwiejsze dzięki rozwiązaniom cyfrowym, które cały proces rekrutacji przyspieszają. To, co wcześniej było opcją, w środku globalnego kryzysu stało się koniecznością. Jednak firmy przechodzące na pełną rekrutację cyfrową nie mogą zapominać, że tak naprawdę nie chodzi w niej o narzędzia, a o ludzi.
Jak utrzymać produktywność podczas pracy zdalnej? Czy istnieje uniwersalna metoda?
Firma marketingowa MAGIC PEN kilka miesięcy temu przeszła na pracę zdalną. Po początkowym etapie wzrostu produktywności poziom zaangażowania spadł. Pracownicy nie potrafią utrzymać koncentracji, choć ich praca --- tworzenie treści content marketingowych --- wymaga maksymalnego skupienia. Pomóc ma technologia, a konkretnie aplikacja luźno oparta na technice pomodoro.
Czy członkom twojego zespołu doskwiera samotność?
Pomimo nacisku na pracę zespołową wielu pracowników doznaje poczucia osamotnienia.
Jak pielęgnować kulturę organizacyjną, gdy wszyscy pracują zdalnie
Wywołany pandemią koronawirusa biurowy exodus grozi osłabieniem kultury organizacyjnej, jeśli przywódcy nie podejmą działań, aby ją wspierać.
Współpraca wirtualna nie zabija kreatywności
Pandemia COVID-19 zamknęła nas wszystkich z całą naszą pracą w wirtualnej przestrzeni.
Twoim ludziom potrzebna jest troska, a nie okrzyki bojowe
Liderzy używają retoryki wojennej, aby zmobilizować ludzi do walki z COVID-19. Jest to problem.
Jak zadbać o doświadczenie uczestnika wydarzenia online? Co może być wartością dodaną takiej formuły wydarzenia?
Wartością dodaną na pewno mogą być spotkania online z twórcami filmów, tak zwane sesje pytań i odpowiedzi / Q&A, które bez problemu można przeprowadzić za pomocą nowoczesnych technologii wykorzystywanych do telekonferencji...
PUNKT WIDZENIA: Eventory: biznes potrzebuje spotkań
Przystosowanie się do nowej „covidowej” rzeczywistości to „być albo nie być” dla wielu firm. Dla nas każdy event to spotkanie. A ich odwoływanie negatywnie wpływa na biznes – mówi Andrzej Targosz, założyciel krakowskiej spółki Eventory.