E-commerce
Czego polscy e-handlowcy mogą nauczyć się od chińczyków?
Wzrost chińskiego e-commerce wyznacza nowe standardy w globalnym handlu elektronicznym. Od dynamicznego rozwoju i innowacji technologicznych po efektywne strategie marketingowe – Polska może skorzystać z doświadczeń takich gigantów jak Alibaba czy JD.com.
W jaki sposób e-commerce skorzysta na generatywnej sztucznej inteligencji
Recesja, rosnące koszty, zakłócenia w łańcuchach dostaw – ostatni rok był wyjątkowo ciężki dla e-commerce. Na szczęście przyniósł również narzędzia, które umożliwiają stawienie czoła trudnościom. Z perspektywy firmy IT zauważamy, że generatywna sztuczna inteligencja otwiera nowy rozdział w rozwoju e-commerce i oferuje możliwości, które dotąd były poza naszym zasięgiem.
Logistyka jako klucz do międzynarodowego sukcesu firm e-commerce
Każdy krok ku ekspansji wymaga strategicznego podejścia i solidnego planu. Aby odnieść międzynarodowy sukces, nie wystarczy tylko dobra strategia marketingowa czy doskonałe produkty. Konieczne jest również ścisłe partnerstwo z firmami logistycznymi, które nie tylko dostarczą produkty na czas, ale także będą partnerem w rozwoju.
W jaki sposób e-sklepy mogą zmniejszyć liczbę zwrotów
Z badań wynika, że liczba zwrotów zakupionych przez internet produktów maleje, jeśli klienci otrzymują je w ramach jednej zbiorczej dostawy.
Które marki mogą przyciągnąć klientów z powrotem do sklepów
Nowe badania pokazują, że konsumenci, którzy z daną marką kojarzą bogactwo kulturowe, wolą zakupy w sklepie niż w internecie.
Naucz się słuchać. Jak w praktyce wykorzystać social listening?
Według badań przeprowadzonych przez Trustpilot ponad 93% konsumentów przed kupnem nowego produktu sprawdza jego recenzje w sieci. Najbardziej wiarygodne są te napisane przez klientów. Internauci chętnie dzielą się tym, co mają do powiedzenia na temat różnorodnych produktów czy usług. Dyskusje, opinie, recenzje, testy publikowane są przede wszystkim dla (jeszcze) niezdecydowanych konsumentów. Nie oznacza to jednak, że nie mogą skorzystać z nich także marki.
Nasz raport: Polski e-commerce w rozkwicie
Każdy nowy trend pojawiający się w sektorze handlu elektronicznego ma na celu zaspokojenie potrzeb kupujących niemalże w trybie natychmiastowym. Polscy sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań, dzięki czemu branża e-commerce w kraju wciąż rośnie.
Silniki rekomendacji napędzają rewolucję w sieci
Jesteśmy od nich coraz bardziej zależni i coraz bardziej na nich polegamy. Mowa o mechanizmach rekomendacji. O ich fenomenie opowiada Michael Schrage, profesor MIT Sloan School of Management i autor książki Silniki rekomendacji, której polska wersja niebawem ukaże się staraniem ICAN Institute.
Transformacyjna moc rekomendacji
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników.
Jak pisać, żeby być zauważonym – przez ludzi i algorytmy Google’a
Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google’a jest celem wielu organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, ale nie niemożliwe. Receptą na sukces jest połączenie marketingu treści i SEO. Dzięki przemyślanej strategii content marketingowej możliwe jest prezentowanie treści w taki sposób, aby była atrakcyjna zarówno dla klientów, jak i algorytmów wyszukiwarki.
Jak kryzys przyspieszył przejście na model omnichannel
Coraz więcej detalistów prowadzi zaawansowaną transformację cyfrową, kładąc rosnący nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży i spójne doświadczenie klientów. Epidemia i związane z nią ograniczenia znacząco przyspieszyły te procesy. Zjawisko to analizujemy na przykładzie firmy CCC, polskiego producenta, dystrybutora i sprzedawcy obuwia, działającego na 29 rynkach.
Rosnący biznes e-commerce
Choć każda firma z branży e-commerce życzy sobie możliwie największych wzrostów, paradoksalnie nie zawsze idzie to w parze ze świadomością wszystkich wyzwań z tym związanych.
Otwarta droga do przełomu
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Pełny obraz relacji z klientem
Jakie możliwości pracy z danymi daje CRM Salesforce? Które z nich są kluczowe? Przyjrzyjmy się wybranym etapom „podróży” cyfrowych informacji – od momentu gdy trafiają one do systemu.
Jak skutecznie sprzedawać w internecie?
Narzędzia komunikacji cyfrowej wspierające proces sprzedażowy.
E-commerce potrzebuje identyfikatorów
Zaledwie jedno pokolenie temu większość ludzi kupowała wszystkie lub prawie wszystkie potrzebne produkty od lokalnych sprzedawców. Na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku pojawiły się jednak pierwsze strony internetowe, a wraz z nimi rozpoczęła się rewolucja związana z e-commerce. Ostatnie lata to już prawdziwy wybuch popularności zakupów dokonywanych w sieci, a to wymaga narzędzi, które pomogą opanować ten żywioł.
Sprzedaż staje się jeszcze bardziej cyfrowa
W e-commerce będzie mniej efekciarstwa, a więcej efektywności. Zamiast kusić swoich klientów darmowymi zwrotami zakupionych produktów, sprzedawcy będą inwestować w rozwiązania, które poprawią wydajność ich pracy.