Strategia
Już 86% Polaków martwi się o klimat. Jak zmienia to ich decyzje zakupowe?
Wiadomo, że konsumenci oczekują od firm działań, które będą (co najmniej) neutralne środowiskowo. Coraz więcej wiemy też o tym, w jakim stopniu wpływa to na ich decyzje zakupowe. Prawie 90% Polaków deklaruje, że obawia się kryzysu klimatycznego, a za tą obawą podążają konkretne zmiany w ich decyzjach konsumenckich.
Jarosław Rot, BNP Paribas Bank Polska: „Zrównoważony rozwój nie jest modą, lecz megatrendem”
Zrównoważona transformacja biznesu, świata i społeczeństwa jest nieunikniona. Jednak jej tempo zależy od wspólnych wysiłków wielu podmiotów. O tym, jaka jest rola banków w tej zmianie, opowiedział nam Jarosław Rot, dyrektor wykonawczy obszaru zrównoważonego rozwoju w BNP Paribas Bank Polska.
Ryszard Hordyński, Huawei Polska: „Bez działań w zakresie ESG firmom będzie się coraz trudniej rozwijać”
Zrównoważony rozwój staje się nieodzowną częścią strategii postępowych firm. Działać trzeba tu i teraz, często bez drogowskazów w postaci regulacji, które nie nadążają za zmieniającymi się okolicznościami. Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji z Huawei Polska opowiada nam o dobrych praktykach i wyzwaniach związanych z działalnością na rzecz środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
Czego warto nauczyć się od Rolls-Royce'a, czyli zrównoważony rozwój na bogato
Rolls-Royce nie ma w ofercie żadnego samochodu z napędem elektrycznym czy choćby hybrydowym (jeszcze). Mimo to pod pewnymi względami stanowi świetny przykład zrównoważonego rozwoju – autentycznie, głęboko zrównoważonego.
Dlaczego szybka moda musi zwolnić
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.
Zrównoważony rozwój to przyszłość biznesu
Wzrost zysków, wejście na nowe rynki, zwiększenie skali działalności – to już nie jedyne mierniki sukcesu przedsiębiorstw. Równie istotne jest ograniczanie wpływu na środowisko, współpraca z lokalną społecznością czy dbałość o pracowników, realizowane na podstawie skrojonej na miarę strategii.
Dojrzałe organizacje chcą być transparentne
Dojrzałe, dobrze zarządzane organizacje widzą wiele korzyści w mówieniu o sobie w zrozumiały sposób. Dla wielu największych firm w Europie dodatkową zachętą do transparentności jest obowiązek raportowania danych niefinansowych.
Nie tylko praca zdalna: 10 trendów, które wygrały z pandemią
Przedstawiamy 10 branż, którym pandemiczne tsunami nie tylko nie zaszkodziło, ale wręcz dodało wiatru w żagle
Uzdrowić gospodarkę współdzielenia
Praca w ramach platform działających w modelu gospodarki współdzielenia, nie spełnia wiązanych z nią nadziei. Czy spółdzielnie pracownicze okażą się lepsze?
Kto i na co może liczyć w sytuacji zakłóceń w łańcuchach dostaw?
Kiedy firmy nie mogą w pełni zaspokoić popytu, liderzy muszą wesprzeć klientów, tworząc przejrzyste kryteria decyzyjne i mechanizmy.
Co motywuje biznes do zmian?
Coraz bardziej zauważalne skutki zmian klimatu – jak ekstremalne zjawiska pogodowe, których efekty w postaci zniszczonych budynków, instalacji czy pól uprawnych nie pozostają bez wpływu na biznes – przekonują do wprowadzenia zmian.
Działania na rzecz globalnych inicjatyw [DEBATA CSR]
Jaki wpływ na strategie biznesowe wywierają cele zrównoważonego rozwoju?
Wkład prywatnych firm w przemysł kosmiczny "wystrzelił w kosmos"
CZY WIESZ, ŻE: prywatne firmy w znacznym stopniu odpowiedzialne są za rozwój przemysłu kosmicznego. Ale to nadal nie jest ta sama skala wielkości, co NASA...
Idealna forma współpracy między markami
Nie chodzi o to, jak często marki ze sobą współpracują, ale ile ich ze sobą współpracuje. Właśnie to ma znaczenie dla klientów.
Jak rozmawiać o środowisku w kontekście CSR? [RELACJA]
CSR zakłada nie tylko działania na rzecz ochrony środowiska, ale też nawiązywanie relacji z działającymi w tym obszarze interesariuszami. Jak dbać o aspekt ekologiczny i ekonomiczny przedsięwzięć?
Moda szyta na miarę potrzeb środowiska
Branża odzieżowa się zmienia i wszystko wskazuje na to, że coraz bardziej widoczny, również w Polsce, trend eko nie przeminie szybko.
Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność
Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę?
Rozwijamy się przez pączkowanie
Jednym z najbardziej perspektywicznych, ale zarazem najtrudniejszych segmentów branży farmaceutycznej są badania kliniczne, które owocują nowymi lekami i metodami terapii. W tej dziedzinie szybko rośnie polski oddział firmy AstraZeneca, który wypracował unikalną umiejętność kreowania nowych ról i kompetencji.
Zbuduj swój sukces w cyfrowym świecie. Tak jak LEGO
W 2015 roku LEGO zostało uznane przez magazyn „Forbes” za „najbardziej wpływową markę na świecie"