Odpowiedzialność społeczna
Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, to działania firm, mające na celu tworzenie lepszej rzeczywistości: takiej, która jest bardziej przyjazna ludziom i środowisku. Jakie konkretnie starania firm składają się na skuteczny CSR? Jak stać się bardziej odpowiedzialną firmą? Jak robią to najlepsi?
Pokaż więcejTrzy sposoby promowania zrównoważonego rozwoju
Konkurowanie we współczesnym krajobrazie biznesowym wymaga wyjścia poza perspektywę wyznaczaną sukcesem finansowym. Nie wystarczy już, by liderzy myśleli wyłącznie o dolarach i centach. Dlatego ci, którzy chcą zachować pozycję, muszą zdać sobie sprawę z tego, jak ich firmy oddziałują na otaczający świat.
Cedrob – 3 miliony złotych na pomoc Ukrainie
Polski producent mięsa organizuje wsparcie nie tylko ukraińskim pracownikom i ich rodzinom, ale też wszystkim uciekającym przed rosyjską agresją. Organizowany jest transport, noclegi, wyżywienie oraz opieka medyczna dedykowana ofiarom. Łącznie na pomoc przeznaczono 3 miliony zł.
Globalworth – udostępnienie 12 tysięcy m2 powierzchni w Rumunii i Polsce
Powierzchnie zostaną przeznaczone na zakwaterowanie dla uchodźców i zapewnienie im odpowiedniego wsparcia logistycznego, jak również do przechowywania oraz sortowania darów rzeczowych.
ASBIS – wsparcie o wartości miliona dolarów oraz troska o pracowników w Ukrainie i podczas ich relokacji
Priorytetem ASBIS od pierwszych dni wojny było zapewnienie bezpieczeństwa ukraińskim pracownikom i ich rodzinom. Część z nich zdecydowała się opuścić Ukrainę i są obecnie w bezpiecznych krajach jak Cypr, Polska oraz Słowacja. Wszystkie koszty relokacji pracowników oraz koszt obecnego ich wsparcia finansowego ponosi ASBIS, który dodatkowo uruchomił specjalny fundusz pomocy humanitarnej UkraineHelpFund (milion dolarów).
Babbel – darmowe kursy językowe dla uchodźców
Babbel udostępnia darmowe kody dostępu dla uchodźców i osób przesiedlonych, dzięki którym będą oni mogli bezpłatnie uczyć się wybranych języków całkowicie bez ograniczeń.
IKEA – ponad 50 tysięcy produktów dla uchodźców z Ukrainy
IKEA przekazała już ponad 50 tysięcy produktów, które są realnym wsparciem dla ponad 36 tysięcy osób szukających schronienia w Polsce.
ARCHE Hotele – zakwaterowanych już ponad 1500 uchodźców z Ukrainy, łącznie miejsce dla 5000
Sieć hoteli ARCHE mocno zaangażowała się w organizowanie zakwaterowania dla kobiet i dzieci uciekających z ogarniętej wojną Ukrainy.
Dr Irena Eris – ponad 100 tysięcy sztuk kosmetyków przeznaczonych dla uchodźców i cały dochód z kilku dni sprzedaży online
Dr Irena Eris SA do odwołania wstrzymała współpracę z klientami w Rosji i w Białorusi. Od pierwszych dni konfliktu firma jest zaangażowana w pomoc uchodźcom na wielu poziomach.
Czym jest warwashing?
Czym jest warwashing? Jak rozpoznać, które firmy chcą rzeczywiście pomóc Ukrainie, a które chcą tylko wykorzystać tragedię wojny do własnej promocji? Próby odpowiedzi na to pytanie podjął się Sergiej Podus, ekspert Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozmawia Maria Korcz.
CSR – działania wizerunkowe czy wyjątkowy benefit?
Jednym z narzędzi ukierunkowanych na pozyskanie i utrzymanie pracownika może być stosowanie praktyk w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility – CSR).
Polacy oczekują od pracodawców włączenia się w pomoc dla Ukrainy
Polacy aktywnie włączają się w pomoc Ukrainie i, jak wynika z badań, tego samego oczekują od swoich pracodawców. Aż 87% ankietowanych chce, aby firma, w której pracują, zaangażowała się w działania na rzecz naszego wschodniego sąsiada.
FREE NOW – darmowe przejazdy taxi dla uchodźców z Ukrainy
FREE NOW w Polsce, za pośrednictwem organizacji pomocowych, oferuje darmowe przejazdy taxi dla uchodźców przybywających do największych polskich miast. Podobne działania polegające na wsparciu organizacji pomocowych platforma podejmuje m.in. także w Rumunii i Niemczech.
Polskie IT dla Ukrainy – wspólna, długofalowa pomoc branży IT
Inicjatywa „Polskie IT dla Ukrainy” łączy siły, jakimi dysponujemy jako branża IT, w celu skutecznego wykorzystania zasobów ludzkich, wiedzy i sprzętu. Poza zbiórką funduszy są to działania niezbędne do walki z dezinformacją, a także wsparcie techniczne w postaci produktów i usług.
Kinnarps Polska – darowizna na rzecz UNHCR oraz udostępnienie showroomu na potrzeby studia TV
Showroom i strefa coworkingowa Kinnarps w Centrum Kongresowym ICE Kraków zostały przeznaczone na potrzeby studia telewizyjnego, z którego relacjonowane są bieżące informacje na temat organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy w Krakowie.
Nowy Styl – fundusz pomocy dla ukraińskich pracowników i ich rodzinom oraz wycofanie się z rynku rosyjskiego
Nowy Styl stoi po stronie obywateli Ukrainy oraz wszystkich osób, które na całym świecie apelują o natychmiastowe zakończenie bezprawnego i przerażającego ataku na Ukrainę i wolność jej mieszkańców. Z tego powodu firma podjęła decyzję o wycofaniu się z rynku rosyjskiego.
MBE – bezpłatny dostęp do skrytek adresowych dla uchodźców z Ukrainy
MBE umożliwi uchodźcom bezpłatny dostęp do tysiąca skrytek adresowych, ulokowanych w kilkudziesięciu punktach w całej Polsce.
KiK – produkty o wartości 250 tysięcy euro, a docelowo aż 5 milionów euro
60 tysięcy produktów o łącznej wartości 250 tysięcy euro – tyle przekazuje firma KiK na rzecz pomocy uchodźcom z Ukrainy. Sieć dyskontów niespożywczych zapowiada, że to nie koniec działań pomocowych dla osób uciekających przed wojną, a docelowa kwota wsparcia przekroczy 5 milionów euro.
Tech To The Rescue – inicjatywa #TechForUkraine na rzecz cyfrowego wsparcia Ukrainy
Fundacja Tech To The Rescue to platforma łącząca siły organizacji pozarządowych i firm technologicznych w celu rozwiązywania problemów współczesnego świata. Dzień po wybuchu wojny w Ukrainie jej założyciele Jacek Siadkowski i Daniel di Giusto uruchomili kampanię #TechforUkraine.
Pepsi – 4 miliony dolarów na organizacje pomocowe, w tym Polski Czerwony Krzyż oraz wstrzymanie sprzedaży napojów gazowanych
Pepsi wstrzymuje w Rosji sprzedaż swoich napojów gazowanych (oprócz Pepsi-Coli są to także Mirinda i 7Up). Przeznacza też 4 miliony dolarów na organizacje pomocowe wspierające uchodźców z Ukrainy.
Biedronka – kolejne 12 milionów zł na rzecz uchodźców z Ukrainy. Łączna wartość pomocy to już ponad 46 milionów zł
Główny udziałowiec grupy Jeronimo Martins (SFMS) podjął decyzję o zwiększeniu pomocy uchodźcom z Ukrainy o dodatkowe 12 milionów zł. Dzięki nim Fundacja Biedronki rozpocznie program mający na celu zapewnienie i opłacenie noclegu dla najbardziej potrzebujących.