Odpowiedzialność biznesu
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to coraz bardziej istotny temat, w ostatnich latach zdecydowanie częściej obecny na ustach przedsiębiorców. CSR opiera się na uwzględnianiu interesów społecznych i działań na rzecz ochrony środowiska w strategii firm, pozytywnie wpływając w ten sposób na otoczenie i, pośrednio, czerpiąc w ten sposób określone zyski.
Pokaż więcejCzym jest warwashing?
Czym jest warwashing? Jak rozpoznać, które firmy chcą rzeczywiście pomóc Ukrainie, a które chcą tylko wykorzystać tragedię wojny do własnej promocji? Próby odpowiedzi na to pytanie podjął się Sergiej Podus, ekspert Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozmawia Maria Korcz.
Europejski Kongres Gospodarczy solidarny z Ukrainą
Najnowszej, 14. edycji EEC ,będzie przyświecała misja wsparcia dla Ukrainy. W związku z tym zmienia się zakres tematyczny wydarzenia, tak aby odpowiadał na aktualne wyzwania Europy.
Dojrzałe organizacje chcą być transparentne
Dojrzałe, dobrze zarządzane organizacje widzą wiele korzyści w mówieniu o sobie w zrozumiały sposób. Dla wielu największych firm w Europie dodatkową zachętą do transparentności jest obowiązek raportowania danych niefinansowych.
Co motywuje biznes do zmian?
Coraz bardziej zauważalne skutki zmian klimatu – jak ekstremalne zjawiska pogodowe, których efekty w postaci zniszczonych budynków, instalacji czy pól uprawnych nie pozostają bez wpływu na biznes – przekonują do wprowadzenia zmian.
Aktywności budujące zaangażowanie
Pracownicy Benefit Systems są aktywni sportowo, społecznie oraz ekologicznie – a podejmowane przez nich działania, przy czynnym wsparciu Spółki, wpływają pozytywnie na jakość ich życia, społeczności lokalne oraz środowisko.
Manifest kulturowy marki: jak stworzyć markę ważną dla millennialsów? (1/2)
Pracując nad swoją marką, warto pamiętać, że jest ona nie tylko tworem biznesowym, ale również kulturowym.
Jak budować wrażliwość społeczną wśród kandydatów do pracy
Społeczna odpowiedzialność biznesu i tak zwany zrównoważony rozwój, jest dziś odmieniany przez wszystkie przypadki niemal w każdej branży.
Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu
Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.
Odnoszący sukcesy biznes to zrównoważony biznes
Redukcja śladu węglowego o ponad 5%., dotarcie do ponad 6 mln osób z przekazem społecznym, spadek liczby wypadków – to niektóre dane ujęte w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2018 r.
W poszukiwaniu konkurencyjności [RAPORT]
Jak wdrażać programy, które nie tylko służą innym, ale też wzmacniają konkurencyjność organizacji? Poznaj najlepsze praktyki w obszarze CSR stosowane przez polskie firmy.
CSR to inwestycja
Współczesność wymaga choćby częściowej redefinicji tego, co rozumiemy pod pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu.
Etyka i CSR w Grupie Polpharma
Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej.
Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za społeczną działalność biznesu
Responsib’ALL Day jest globalnym przedsięwzięciem Grupy Pernod Ricard, którego idea opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Nowy wymiar wartości
O prawdziwej wartości firm świadczą nie tylko strategia biznesowa i wyniki finansowe, lecz także sposób działania mający pozytywny wpływ na środowisko, edukację publiczną i współpracę z interesariuszami.
Nadajemy nowe życie tekstyliom
Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości.
Zrównoważony rozwój zaczyna się od pracowników
Świadomość wpływu na otoczenie i działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnych społeczności --- to główne założenia strategii zrównoważonego rozwoju firmy AmRest, realizującej cele wyznaczone przez ONZ.
W symbiozie z przyrodą
Cementownia Górażdże udowadnia, że zakład produkcyjny, zamiast stanowić uciążliwość dla mieszkańców i obciążenie dla przyrody, może w pozytywny sposób kreować lokalny krajobraz i wzbogacać go.
Odpowiedzialne biura
O projektowaniu biura przyjaznego pracownikom i jego znaczeniu w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa opowiada Przemysław Różowicz, dyrektor działu zarządzania markami, PR i CSR w Grupie Nowy Styl.
Akcja, która pozwala rozwinąć skrzydła
Jak połączyć rozwój zawodowy kobiet z krzewieniem solidarności płciowej? Tego zadania podjęła się firma Nesperta, realizując pierwszą ogólnopolską kampanię społeczną All In My Hands skierowaną do przyszłych manicurzystek.
Edukacyjna działalność biznesu
Coraz więcej osób spożywa napoje alkoholowe w sposób odpowiedzialny. Równie wiele oczekuje od producentów alkoholu zaangażowania w działania promujące umiarkowaną i odpowiedzialną jego konsumpcję.