Strategia
Kiedy warto wycofać się z biznesu
W świecie biznesu niewielu przedsiębiorców jest zadowolonych z momentu sprzedaży swojego biznesu. Jedni skarżą się, że zrobili to za wcześnie, inni za późno. Czy da się w ogóle ustalić najlepszy czas na sprzedaż firmy?
Chcesz, aby twoja firma była dojrzała cyfrowo? Naśladuj cztery metody firm bionicznych
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Ekspansja zagraniczna w kryzysie
Od czego zacząć, jeśli decydujemy się na podbój innych rynków i jakie wybrać kierunki rozwoju, a także jakie bariery stoją przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój? Na te oraz inne pytania starali się odpowiedzieć goście Pawła Kubisiaka w webinarium Think Tanku "Be Polish, Be Global".
Transformacja cyfrowa dla liderów [RECENZJA KSIĄŻKI]
W ostatnim czasie, w dużej mierze dzięki pandemii, transformacja cyfrowa stała się udziałem większości firm. Dlatego książka „Pułapka transformacji” to obowiązkowa pozycja dla liderów i menedżerów IT.
Firmy zarządzane przez właścicieli osiągają lepsze wyniki
Mentalność założyciela to nowe aktywo strategiczne.
Siła zwinności
Wielu twórców start-upów obawia się, że opóźnianie komercjalizacji pomysłu doprowadzi do fiaska ich biznesu.
Pięć ważnych lekcji dla szybko wzrastających firm
Jak osiągnąć w ciągu trzech lat 200% wzrostu?
Strategie cyfrowe przedsiębiorstw
Biznes przenosi wiele operacji do wirtualnego świata. To trend globalny i wydaje się, że nie ma od niego odwrotu. Wątpliwości może tylko rodzić tempo i zakres digitalizacji przedsiębiorstw – taka jest obiegowa opinia.
Nietypowe i ponadgabarytowe przesyłki w spedycji
Organizacja przewozu towarów typowych nie jest tak skomplikowana jak przygotowanie przesyłki niestandardowej, ponadwymiarowej, niebezpiecznej czy szczególnie cennej.
Strefy dobrych inwestycji
Utworzone ćwierć wieku temu specjalne strefy ekonomiczne stały się wydajnym narzędziem przyciągania inwestorów i niwelowania różnic między silniej i słabiej rozwiniętymi regionami Polski.
Jakub Bażela: lepsza jest świadoma ewolucja, a nie rewolucja
Najważniejsze pytanie, na jakie powinna sobie odpowiedzieć firma, brzmi: „Czy jesteśmy pewni, że proponowane rozwiązanie przyniesie oczekiwane rezultaty?”.
Chmura nad biznesem
Firmy w Polsce i na świecie zmieniają sposób, w jaki postrzegają komputerową chmurę. Dziś nie jest ona już wyłącznie częścią infrastruktury IT, staje się kluczowym elementem biznesu.
Od selekcji tekstyliów po nowoczesny recykling
Działania, które podejmują spółki z Grupy, dotyczą ochrony środowiska, wsparcia programów stypendialnych i pomocy uzdolnionej młodzieży w realizacji pasji.
Wzrost dzięki powrotowi do korzeni
Podejście założycielskie – klucz do wzrostu w organizacji.
Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych?
Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną.
Dariusz Prończuk: dywidenda czy wzrost
Nie da się prowadzić firmy przeciwko akcjonariuszom, ale można próbować zmienić ich podejście.
5 elementów, które pozwolą twojej firmie wygrać na zmieniającym się rynku
Bez dostosowania się do ewoluującego rynku wiele przedsiębiorstw może boleśnie odczuć nadchodzące zmiany.
Zasypywanie przepaści
Opracowywanie strategii to elegancki i logiczny proces koncepcyjny, prowadzący do wytyczenia optymalnej ścieżki rozwoju dla organizacji.