Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
W książce Winning the right game Ron Adner przedstawia nowy sposób myślenia o świecie biznesu. To nie jest zwykły rynek, lecz pole bitwy, z którego tylko najbardziej przebiegli wychodzą jako zwycięzcy.
Decyzja o zainwestowaniu w innowacyjny proces badawczo‑rozwojowy zawsze obarczona jest ryzykiem niepowodzenia. Organizacje mogą je zminimalizować, jeśli upewnią się, że ludzie stojący za tymi decyzjami będą wolni od różnego typu uprzedzeń, a zespoły eksperckie bardziej różnorodne.
Identyfikuj i wcielaj w życie nowatorskie pomysły, wspierając przy tym różne modele współpracy właściwe dla poszczególnych etapów nad projektem.
Czy polskie firmy mają szansę trafić do globalnej wspólnoty innowacyjności? Na pytania odpowiada Phil Budden z MIT Sloan School of Management, specjalista w dziedzinie ekosystemów innowacji. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
Czym jest innowacja i jakie otoczenie sprzyja jej powstawaniu? Rozmowa z Philem Buddenem z MIT Sloan School of Management.
O tym, jak analityka złożonych sieci oraz mapowanie mediów społecznościowych pozwalają poznawać i budować ekosystemy sprzyjające innowacyjności opowiada Marcelo Tedesco z MIT D-Lab.
O tym, dlaczego kluczem do skutecznego przeprowadzenia cyfrowej transformacji nie jest technologia, a ludzie, mówi Gerald C. Kane, współautor książki The Technology Fallacy, której polska edycja wkrótce zostanie wydana przez ICAN Institute. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
W okresie pandemii COVID-19 miliony zamkniętych w domach uczniów i studentów korzystało z pewnego cennego, choć obecnie oczywistego, źródła wszelkiej wiedzy. Każdy bowiem, kto ma komputer stacjonarny lub urządzenie przenośne może w jednej chwili skorzystać – za darmo – z łatwej w obsłudze bazy danych, która daje „dostęp do sumy ludzkiej wiedzy” w ponad 300 językach. Tym źródłem jest Wikipedia.
Wiele osób twierdzi, że lubi radykalne idee, ale wraz ze wzrostem ryzyka i niepewności kurczy się krąg zwolenników rewolucyjnych zmian. Na szczęście istnieją strategie, które pomogą ci się przebić.
O tym, jak wykorzystać potencjał przedsiębiorczej innowacyjności mówi Jonathan Miller z MIT Innovation Initiative - zapis webinarium.
Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.
O wspólnej misji NASA i SpaceX złośliwi mówili, że to wielki krok dla technocelebryty Elona Muska, a żaden dla ludzkości. O ile kwestia społecznej użyteczności lotów w kosmos jest dyskusyjna, o tyle model współpracy wypracowany przy tej misji może być kluczowy dla innowacyjnych biznesów.
Co naprawdę wiemy o sile przełomowej innowacji i dokąd może nas ona zaprowadzić? - w jednym z ostatnich wywiadów mówi o tym Clayton Christensen. Rozmawia Karen Dillon.
Od kilku dziesięcioleci wiemy, co jest powodem destabilizujących zmian. Dlaczego zatem firmy nadal są na nie tak podatne? Odpowiedzi należy szukać na samej górze korporacyjnej hierarchii.
Przełomowa innowacja (disruptive innovation) to pojęcie, które od lat nieustannie zyskuje na znaczeniu. Oznacza proces, w wyniku którego powstaje nowy, niedrogi produkt lub usługa, najczęściej stworzone przez młodą technologiczną firmę. Coś, co burzy status quo i całkowicie zmienia układ sił na rynku...
Clayton M. Christensen, twórca teorii przełomowej innowacji, zmarł 23 stycznia 2020 roku. Jego idea pozostaje żywa i inspiruje kolejnych przedsiębiorców. Szczególnie w czasie kryzysu warto wrócić do myśli słynnego profesora Harvard Business School.
Twórcze rozwiązywanie nowych problemów to bardziej nauka niż sztuka. O tym, jak uczyć się być kreatywnym, mówi dr Sergei Ikovenko, jeden z przodujących konsultantów i koordynatorów w projektach dotyczących innowacyjnych technologii i designu, autor ponad 900 szkoleń dotyczących Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ) dla firm z listy Fortune 500 na całym świecie. Rozmawia Rafał Pikuła.
CZY WIESZ, ŻE: za dwie pizze zapłacono kiedyś 10 000 Bitcoinów? Dziś to równowartość niemal 90 milionów dolarów.
Światowy rynek technologii związanych z rozpoznawaniem emocji rośnie --- i to zdecydowanie. Średni szacowany wskaźnik wzrostu w latach 2017-2023 to 17%, dzięki czemu w 2023 roku całkowita wartość tego rynku wyniesie 25 miliardów dolarów.
Jakich zmian muszą dokonać dyrektorzy firm, aby znaleźć się wśród liderów innowacji.