Przywództwo
5 oznak, że jesteś empatycznym liderem
Zmęczenie kulturą nieomylności i presja nieustannej adaptacji sprawiają, że kwestia empatii w przywództwie przestaje być marginalna. To dziś jedna z najważniejszych kompetencji lidera — nie tylko z perspektywy relacji, lecz także trwałości i odporności organizacji.
Moc mentoringu w biznesie
Mentoring, niegdyś utożsamiany z relacją mistrz–uczeń, dziś staje się ważnym narzędziem rozwoju dla liderów na najwyższych szczeblach biznesu. Skuteczni menedżerowie muszą stale poszerzać swoje kompetencje i perspektywy, by nie tylko nie stracić przewagi, ale też nie narazić na stagnację całej organizacji.
Strategiczne przywództwo buduje silne zespoły
W erze nieustannych zmian rynkowych i rosnącej konkurencji zdolność liderów do strategicznego zarządzania zespołami staje się decydującym czynnikiem długoterminowego sukcesu organizacji. Badania pokazują, że firmy o silnej kulturze organizacyjnej – kształtowanej przez klarowną wizję i wspólne wartości – osiągają znacznie lepsze wyniki finansowe niż konkurenci.
Zbuduj zespół zarządzający odpowiedni do swojej strategii
Liderzy firm mogą podnieść efektywność swojego zespołu zarządzającego, umiejętnie balansując między wykorzystywaniem chęci do rywalizacji pomiędzy jego członkami a wspieraniem współpracy między nimi.
Stabilność emocjonalna lidera - czy to fundament skutecznego przywództwa?
Świat liderów to arena szybkich decyzji, presji i ciągłej adaptacji. Emocje mogą być kluczowym atutem lub siłą prowadzącą do chaosu. Jak je kontrolować, by wzmacniały skuteczność przywództwa, a nie osłabiały organizację? Odpowiedź tkwi w inteligencji emocjonalnej i świadomej samoregulacji.
Angażowanie pracowników w rozwój i innowacje
Bob Stiller założył firmę Green Mountain Coffee Roasters w 1981 r. i kierował jej dynamicznym rozwojem. Do 2012 r. pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. W 2009 r. Nasdaq uznał akcje firmy za najbardziej dochodowe w ciągu dekady, a magazyn „Business Ethics” dwukrotnie wyróżnił ją jako najlepszą korporację obywatelską. Pod jego kierownictwem Green Mountain Coffee stała się największym dostawcą kawy fair trade, Stiller opisał swoje doświadczenia w książce „Better & Better: Creating a Culture of Purpose, Engagement, and Transformative Human Engagement” McGraw Hill, (2025). Kluczowym elementem jego sukcesu jest metoda „doceniającego dociekania” (appreciative inquiry), koncentrująca się na wzmacnianiu pozytywnych aspektów organizacji. W rozmowie z „MIT Sloan Management Review” opowiedział, jak wpłynęła na jego firmę i styl przywództwa.
Motywowanie CEO
Kiedy rady nadzorcze wybierają nowego dyrektora zarządzającego (CEO), stają przed trudnymi decyzjami dotyczącymi warunków zatrudnienia. Kontrakty dla CEO to złożone dokumenty, zawierające systemy motywacyjne powiązane wynikami w różnych obszarach.
Mózg lidera – jak myślą najlepsi?
Michael Platt, wybitny neuronaukowiec z Wharton School, w swojej książce Mózg lidera dzieli się fascynującymi spostrzeżeniami na temat tego, jak myślą najlepsi światowi liderzy.
Kobiety na szczytach: autentyczność i kompetencje
W czasach gdy różnorodność i wyrównywanie szans stają się kluczowymi tematami w biznesie, ogromną wartość zyskuje model kobiecego przywództwa, w którym liderka inspiruje i zachęca innych do podążania tą drogą.
Wiara w siebie zmienia wszystko
Sukces kobiet to nie tylko efekt ich ciężkiej pracy, lecz także determinacji w pokonywaniu własnych ograniczeń i przełamywaniu głęboko zakorzenionych stereotypów kulturowych. Siła charakteru, pewność siebie i wytrwałość mają niezwykłą moc – mogą redefiniować zasady gry.
Kariera na wysokich obrotach
Branża motocyklowa to dynamiczny, wymagający rynek, w którym autentyczność i precyzja są kluczowe. To nie tylko praca – to kształtowanie społeczności motocyklistów i budowanie wizerunku marki jako symbolu wolności i pasji.
Co sprawia, że firmy postępują etycznie?
Producenci szczepionek przeciw COVID-19 wykazali różny poziom zaangażowania w globalne inicjatywy na rzecz zdrowia publicznego, mające na celu rozszerzenie dostępu do szczepień. Decydującą rolę odegrała wtedy etyczna motywacja liderów.
Liderki potrzebne od zaraz
Wciąż niewiele kobiet zajmuje najwyższe stanowiska w biznesie. Aby to zmienić, potrzebne są współpraca i wzajemne wsparcie. Działajmy, realizujmy plany, również te najbardziej ambitne. Bądźmy beyond.
Nie tylko męska sprawa
Kobiety w biznesie wciąż mierzą się z nierównymi szansami i stereotypami, które utrudniają im rozwój. Zniekształcony obraz sukcesu kobiet w mediach pomija ich codzienne poświęcenia i trudności, jakie towarzyszą im w walce o miejsce w świecie biznesu.
Czasem przypadek otwiera drzwi do sukcesu
Kobiety często płacą za sukces wyższą cenę niż mężczyźni. Kiedy moi koledzy wracali do domu na ciepły obiad, ja po zakończeniu pracy zawodowej mierzyłam się z kolejnymi obowiązkami. Wczesne poranki i zarwane noce były jedynymi chwilami, kiedy znajdowałam czas tylko dla siebie.
Empatia to zaleta
Filmy i seriale często przedstawiają kobiety na stanowiskach kierowniczych jako zimne, pozbawione skrupułów i emocji. W rzeczywistości jednak przekonanie, że sukces wymaga rezygnacji z empatii czy wrażliwości, jest szkodliwym stereotypem.
Dlaczego programy rozwoju przywództwa nie działają i jak to naprawić
Programy szkoleniowe dla kadry kierowniczej to lukratywny biznes. Niestety, wiele z nich nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Oto jak nie dać się nabrać.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Najbardziej niedoceniany element motywacji
Liderzy myślą, że sekretem motywacji są wyższe zarobki, nagrody i pochwały. A przez to często zapominają, jak ważną rolę w walce o zaangażowanie pracowników odgrywa wsparcie społeczne. Dr Aleyet Fishbach z Uniwersytetu Chicagowskiego w rozmowie z Joanną Koprowską podpowiada, jak ułatwiać sobie i innym realizację celów.
Lider w globalnym biznesie
Kierował Samsungiem w Wielkiej Brytanii, Turcji, Pakistanie i Dubaju, a teraz zasiada za sterami firmy w Polsce. W jaki sposób zarządzał zespołami na tak odległych rynkach? Jakie strategie okazały się uniwersalne, a co wymagało adaptacji do tak odmiennych kontekstów kulturowych? Swoimi spostrzeżeniami na temat niuansów związanych z zarządzaniem zespołami dzieli się Conor Pierce, prezes zarządu Samsung Polska, w rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką „MIT Sloan Management Review Polska”.