Przywództwo
Jak mogę ukształtować swoje dziedzictwo jako lider?
Mam takie poczucie, że w ostatnich kilku latach moje przywództwo sprowadzało się tak naprawdę do zarządzania kryzysem. Chociaż jestem dumna, że firmie udało się osiągnąć stabilność i wzrost w trudnych czasach, jednak nie wydaje mi to się jakimś trwałym dziedzictwem. Dlatego zadaję sobie pytanie, jak mogę w najlepszy i trwały sposób odcisnąć swoje piętno?
V Kongres „MIT Sloan Management Review Polska”: pięć idei, które warto zapamiętać
Podczas kolejnej odsłony kongresu organizowanego przez „MIT Sloan Management Review Polska” odmienialiśmy przez wszystkie przypadki cyfrową transformację, sztuczną inteligencję oraz przyszłość. Ponadto dużo miejsca poświęciliśmy na dyskusje i prelekcje dotyczące zarządzania ludźmi w dobie rewolucji AI i tworzeniu dla nich środowiska pracy sprzyjającego reskillingowi, inkluzywności i innowacyjności.
Dobrzy liderzy zaczynają od decyzji dotyczących... podejmowania decyzji
Każdy prezes już na początku swojego urzędowania powinien ustalić, w jaki sposób w jego firmie będą podejmowane decyzje i poinformować o tym swoich podwładnych.
Jeszcze raz o przywództwie kobiet
Mimo licznych badań o skuteczności kobiet w roli liderek nadal nie brakuje głosów, że wyrównywanie szans między płciami to szkodliwa ideologia promująca jedną płeć, a nie obiektywne kompetencje. Nowe regulacje ułatwią sięgnięcie po najwyższe stanowiska w biznesie większej liczbie kobiet. Ale czy pomogą uporać się z główną przyczyną nierówności w biznesie?
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Skazani na porażkę
Fakt, że najwyższe stanowiska w firmach bywają źle zaprojektowane, powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na porażkę.
Lekceważeni pracownicy odchodzą. Jak temu zapobiec?
Nowe metody pracy wymagają od liderów nowych sposobów doceniania pracowników.
Jak dojrzałe firmy doprowadziły do przełomowej zmiany swojego biznesu
To silne ambicje popychające firmy do rozwoju są kluczowym czynnikiem umożliwiającym powstawanie nowych przedsięwzięć.
Dobrze zaprojektowana praca czyni nas mądrzejszymi
Praca, która zapewnia autonomię, wymaga rozwiązywania problemów i spełnia inne kryteria dobrego projektu, może wzmocnić umiejętności poznawcze pracowników i sprzyjać ich nieustającemu uczeniu się.
Trudno być liderem, czyli o tym, czym jest załamanie kontekstu w social mediach
W social mediach rozmywa się granica między tym, co prywatne, a tym, co służbowe. Utrzymywanie różnych tożsamości odrębnych dla różnych grup odbiorców w mediach społecznościowych już nie jest możliwe.
Trzy proste sposoby, by zaradzić stresowi pracowników
Nowe dane pokazują, że stres w miejscu pracy jest obecnie na wysokim, wcześniej nienotowanym poziomie. Menedżerowie, którym zależy na tym, by wspierać swoich pracowników, mogą podjąć pewne działania, by ów poziom stresu obniżyć.
W pracy hybrydowej władzę dają relacje, nie stanowisko
W nowym środowisku pracy liderzy nie mogą wyłącznie polegać na tradycyjnych, hierarchicznych strukturach władzy.
Samotność pracownika hybrydowego. Jak jej zapobiec?
Wspierający współpracownicy są kluczem do zmniejszenia poczucia izolacji podczas pracy w domu.
Założyciele rozwijających się firm mówią o trzech zasadach, które przyczyniły się do ich sukcesu
Współcześni liderzy coraz częściej mają do czynienia z wyzwaniami, z jakim pokolenie ich poprzedników nigdy się nie spotkało. Często można odnieść wrażenie, że ostatnich kilka lat przyniosło tyle zmian, na ile normalnie czekalibyśmy dekadę.
Etyczny wymiar biznesu – 5 świątecznych inspiracji dla liderów
Dobry biznes zarabia, ale jest też pozytywnie oceniany w wymiarze etycznym. Na święta przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Co można zrobić, by powstrzymać rozprzestrzenianie się chamstwa w firmie?
Trwająca pandemia COVID-19 powoduje u wielu osób wysoki poziom stresu oraz niepokój. Nadzieje na rychły powrót do „normalnego” miejsca pracy wyparowały. Nawet w sprzyjających okolicznościach firmy i ich pracownicy stoją w obliczu wielu niewiadomych: jak radzić sobie w hybrydowym modelu pracy? Co jeszcze trzeba będzie zrobić, by przetrwać i konkurować w ciągle zmieniającym się środowisku? Jak przetrwać kolejne niespodziewane kryzysy i komu się to uda? Jak zmienią się wówczas role? Czyje miejsca pracy będą bezpieczne?
Czego nauczyły nas wcześniejsze kryzysy - 5 lekcji dla liderów
Niepewność związana z sytuacją za wschodnią granicą Polski sprawia, że wiele firm, spodziewając się zerwanych łańcuchów dostaw, wahań cen energii, niestabilności finansowej i globalnych konsekwencji sankcji nakładanych na Rosję, przechodzi w kryzysowy tryb działania. Przypominamy pięć tekstów, które pomogą liderom działającym w takim trybie podejmować właściwe decyzje.
Dwie role liderów w czasie kryzysu
Najlepsi specjaliści do spraw kryzysowych muszą być liderami zarówno na scenie, jak i za kulisami.
Taktyczne podejście do technologii
O tym, dlaczego taktyczne wykorzystywanie nowych technologii umożliwia liderom, ich zespołom i organizacjom szybki rozwój, rozmawiamy z Paulem Cheekiem, seryjnym przedsiębiorcą, inżynierem oprogramowania, wykładowcą w Massachusetts Institute of Technology w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i dyrektorem technicznym Oceanworks. Rozmawia Paulina Kostro.
Postaw na zespoły otwarte na zewnątrz
O tym, jak dzięki kontaktom z różnymi interesariuszami tzw. zespoły X przynoszą firmom wymierne korzyści, mówi Deborah Ancona, profesor zarządzania, założycielka MIT Leadership Center na MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.