Firmy mogą wyjść z kryzysu silniejsze jeśli skupią się na introspekcji, pogłębianiu relacji i uczeniu się.
Pandemia bezustannie wzbudza w ludziach stres, dlatego ogromnie ważne jest, aby przywódcy zwracali baczną uwagę na potrzeby pracowników.
Podejmowanie szybkich i trafnych decyzji nabiera znaczenia w czasach kryzysu – a w takich z pewnością dzisiaj żyjemy. Jednak gdy działamy pod presją, staje się ono również większym wyzwaniem, a najtrudniej przychodzi nam podejmować decyzje wtedy, gdy ich skutki są niepewne – a to również cechuje naszą teraźniejszość. Dzieje się tak między innymi dlatego, że w zmiennym i bardzo stresującym otoczeniu często pojawiają się decyzyjne błędy poznawcze, które wpływają na nasze wybory w szkodliwy sposób.
Czy kiedykolwiek sprawdziłeś, jak przewidywalne są procesy wewnątrz firmy? Od tego zadania – niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy czy członkiem zespołu korporacyjnego – powinieneś rozpocząć każde swojedziałanie biznesowe [Materiał partnerski].
W przypadku pandemii wywołanej przez COVID-19 nic nie jest pewne – ile potrwa i jakie będą jej konsekwencje. Istnieją jednak kroki, które powinny podjąć firmy, aby zminimalizować jej negatywne skutki.
W poszukiwaniu nadziei i nowych szans pośród globalnego kataklizmu
Jak skutecznie przeprowadzić proces cyfrowej transformacji i zmienić organizację w inteligentną firmę? Z pytaniami Tomasza Kulasa zmierzyli się: Radosław Frańczak, prezes SID, oraz Piotr Darwaj, ekspert ds. zarządzania IT w IBM.
W tworzeniu spersonalizowanej, dopasowanej do potrzeb konkretnego odbiorcy oferty warto kierować się zaawansowaną analizą danych. Nieoceniona pozostanie jednak rozmowa i wsłuchanie się w potrzeby klienta, w celu znalezienia dla niego jak najlepszych rozwiązań.
Firmy starają się czerpać korzyści ze zwinnych metodologii stosowanych na dużą skalę. W tym zadaniu mogą im pomóc metodyczne procesy tworzenia prototypów, testowania i wprowadzania pomysłów w życie.
Jak pokazać się klientom w nieszablonowy sposób, przybliżając im swoje technologie?
Dyrektorzy ds. informatycznych, jeśli chcą utrzymać swoje znaczenie i konkurencyjność, muszą wziąć na siebie dwie role: „strażników” infrastruktury oraz cyfrowych „animatorów” wartości biznesowej.
CZY WIESZ, ŻE: Skład grupy G7 powinien się radykalnie zmienić, o ile dalej obowiązywałoby kryterium potęgi gospodarczej krajów członkowskich.
Technologie to za mało. Aby skutecznie przeprowadzić transformację cyfrową, trzeba nauczyć się łamać zasady.
CZY WIESZ, ŻE: Słowo „bojkot” pochodzi od nazwiska Karola Boycotta, jednego z najbardziej znienawidzonych pracodawców w historii.
Dzięki nowym narzędziom do analizy stanu zapasów i wielkości sprzedaży dostarczanie produktów tanio i szybko stało się możliwe.
Firmy powinny uważać, by nie przesadzić z wykorzystywaniem danych o klientach podczas tworzenia strategii marketingowej
Konsumenci oraz firmy powinni mieć świadomość potencjalnych błędów decyzyjnych związanych z korzystaniem z internetowych systemów rekomendacyjnych.
Zarządzanie ryzykiem powinno należeć do głównych elementów procesu wdrażania nowych technologii. Podejście DevSecOps zakłada włączenie bezpieczeństwa w cały proces tworzenia nowych rozwiązań.
Jak stworzyć sprawny system inicjowania i komercjalizacji nowych rozwiązań?