Przywództwo
Z perspektywy transformacyjnego lidera
Były prezes PKO BP oraz obecny szef rady nadzorczej MCI zapisał się trwale w historii polskiego rynku finansowego, wprowadzając do ery cyfrowej przestarzałego giganta rynku bankowego (aplikacja IKO) oraz inicjując rewolucyjne dla tego rynku rozwiązania, takie jak BLIK. O zmieniającej się roli liderów i stawianych przed nimi wyzwaniach ze Zbigniewem Jagiełło rozmawia Paweł Kubisiak.
Pułapki grupowego myślenia
Jako lider możesz zachęcać swoich ludzi z zespołu do patrzenia na rzeczy z różnych perspektyw, ale nie będzie z tego żadnego pożytku, jeżeli nie nauczysz się dostrzegać i rozbrajać myślenia grupowego. Dobra wiadomość jest taka: z chwilą gdy zrozumiesz, jak działają jego podstawowe mechanizmy, zaczniesz bez trudu je rozpoznawać.
W jaki sposób różnice kulturowe dają USA przewagę innowacyjną nad Chinami
Społeczeństwa ceniące pracę zespołową przodują w produkcji. A te, które szanują indywidualizm potrafią wykorzystać łączącą się z nim kreatywność jednostek.
Co zrobić, by powrót do biura nie był emocjonalnym rollercoasterem?
Powrót do pracy może wywołać skrajne emocje. Dlatego liderzy już teraz powinni podjąć kroki, powodujące, że pracownicy poczują, że powrót do biur jest dla nich bezpieczny, a dzieląc się swoim obawami mają pełne wsparcie przełożonych.
Podnoszenie umiejętności dzięki coachingowi współpracowników
Coaching współpracowników odgrywa fundamentalną rolę w rozwijaniu tych ludzkich umiejętności, których żadna technologia, przynajmniej na razie, nie jest w stanie zastąpić.
Cztery rady, by rekrutacja online była efektywna
Efektywne przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych online będzie najlepszą metodą na pozyskanie talentów.
Sekret skutecznego przywództwa w czasach chaosu
Menedżerowie, którzy koncentrują się na rozwijaniu umiejętności nadawania sensu zjawiskom wokół nich (sensemaking), mogą podejmować lepsze decyzje w złożonej i niepewnej rzeczywistości.
Zwinne przywództwo
Przywództwo w skrajnie niepewnych czasach oznacza wspieranie swojego zespołu i wspólne z nim tworzenie przyszłości.
Poturbowane, ale silniejsze - szansa dla firm po kryzysie
Firmy mogą wyjść z kryzysu silniejsze jeśli skupią się na introspekcji, pogłębianiu relacji i uczeniu się.
Zdalne przywództwo wymaga nowych strategii komunikacyjnych
Pandemia bezustannie wzbudza w ludziach stres, dlatego ogromnie ważne jest, aby przywódcy zwracali baczną uwagę na potrzeby pracowników.
Jak podejmować lepsze decyzje w kryzysie
Podejmowanie szybkich i trafnych decyzji nabiera znaczenia w czasach kryzysu – a w takich z pewnością dzisiaj żyjemy. Jednak gdy działamy pod presją, staje się ono również większym wyzwaniem, a najtrudniej przychodzi nam podejmować decyzje wtedy, gdy ich skutki są niepewne – a to również cechuje naszą teraźniejszość. Dzieje się tak między innymi dlatego, że w zmiennym i bardzo stresującym otoczeniu często pojawiają się decyzyjne błędy poznawcze, które wpływają na nasze wybory w szkodliwy sposób.
Wzmocnij swoją firmę, budując ekosystem danych i procesów
Czy kiedykolwiek sprawdziłeś, jak przewidywalne są procesy wewnątrz firmy? Od tego zadania – niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy czy członkiem zespołu korporacyjnego – powinieneś rozpocząć każde swojedziałanie biznesowe [Materiał partnerski].
COVID-19: Zarządzanie kryzysowe
W przypadku pandemii wywołanej przez COVID-19 nic nie jest pewne – ile potrwa i jakie będą jej konsekwencje. Istnieją jednak kroki, które powinny podjąć firmy, aby zminimalizować jej negatywne skutki.
Przywództwo w czasach epidemii. Jak wygrać z koronawirusem?
W poszukiwaniu nadziei i nowych szans pośród globalnego kataklizmu
Przewodnicy cyfrowej transformacji [WIDEO]
Jak skutecznie przeprowadzić proces cyfrowej transformacji i zmienić organizację w inteligentną firmę? Z pytaniami Tomasza Kulasa zmierzyli się: Radosław Frańczak, prezes SID, oraz Piotr Darwaj, ekspert ds. zarządzania IT w IBM.
Jak zrozumieć prawdziwe potrzeby, czyli widok klienta 360 w praktyce
W tworzeniu spersonalizowanej, dopasowanej do potrzeb konkretnego odbiorcy oferty warto kierować się zaawansowaną analizą danych. Nieoceniona pozostanie jednak rozmowa i wsłuchanie się w potrzeby klienta, w celu znalezienia dla niego jak najlepszych rozwiązań.
Łatwiejsze zarządzanie i skalowanie projektów cyfrowych
Firmy starają się czerpać korzyści ze zwinnych metodologii stosowanych na dużą skalę. W tym zadaniu mogą im pomóc metodyczne procesy tworzenia prototypów, testowania i wprowadzania pomysłów w życie.
Showroomy technologiczne. Jak firmy B2B sięgają po nowe modele sprzedaży?
Jak pokazać się klientom w nieszablonowy sposób, przybliżając im swoje technologie?
Siedem rad dla CIO gotowego na zmiany
Dyrektorzy ds. informatycznych, jeśli chcą utrzymać swoje znaczenie i konkurencyjność, muszą wziąć na siebie dwie role: „strażników” infrastruktury oraz cyfrowych „animatorów” wartości biznesowej.
Skład grupy G7 to polityczny zabytek, a nie obraz współczesnej ekonomii
CZY WIESZ, ŻE: Skład grupy G7 powinien się radykalnie zmienić, o ile dalej obowiązywałoby kryterium potęgi gospodarczej krajów członkowskich.