Najnowsze
Dane już są – choć nie dla wszystkich tak samo dostępne
Wiodące platformy cyfrowe kontrolują dostęp do coraz większej części światowych danych. Oto dlaczego potrzebujemy polityki, która wyrówna szanse.
Start-upy, czyli w jaki sposób firmy izraelskie poradziły sobie z kryzysem gospodarczym
Nie zrozumiemy dobrze natury obecnego kryzysu, jeśli skoncentrujemy się tylko i wyłącznie na działaniach podejmowanych przez największe i najsilniejsze państwa czy firmy. Istnieją jednak państwa i organizacje, które muszą się zmierzyć z sytuacją, gdy kryzys gospodarczy stanowi element codzienności. Takim krajem jest Izrael.
Zanim założysz własną firmę, odpowiedz sobie na cztery ważne pytania
W czerwcu tego roku w Stanach Zjednoczonych powstało ponad 425 tys. nowych firm, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu 10 lat temu. Ekonomiści przypuszczają, że do ich powstania przyczyniła się kombinacja łatwo dostępnych nowych technologii i zamknięcie w domu w czasach pandemii.
Azja Południowo-Wschodnia – nowy kierunek dla polskich firm
Na skutek pandemii z państwami, które do tej pory były uznawane za najbliższych partnerów handlowych polskich firm, często nie ma warunków do ponownego nawiązania współpracy. Z kolei wojna w Ukrainie przerwała naturalną sieć współpracy regionalnej – Polski, Ukrainy i Rosji. Kryzysy wywołane przez wojnę na Wschodzie, jak też niekończące się kolejne fale zachorowań na COVID-19 i związane z nimi ograniczenia w życiu społecznym i gospodarczym na Zachodzie, skutecznie uniemożliwiają powrót na stare handlowe szklaki.
Prof. Stanisław Gomułka: "Prawdopodobnie czeka nas dalsze zaostrzanie polityki monetarnej"
O źródłach i scenariuszach rozwoju inflacji w Polsce mówi prof. Stanisław Gomułka. Rozmawia Paulina Kostro.
IT ciągle szuka ludzi do pracy
Liczba ofert pracy w IT w pierwszym półroczu 2022 roku była o 100% większa niż w tym samym czasie rok temu – wynika z danych No Fluff Jobs, serwisu z ofertami pracy dla IT. Wzrosły też wynagrodzenia, zarówno w przypadku umów o pracę, jak i kontraktów B2B.
Badania znajomości marki wykorzystują do pracy różne narzędzia
Badania znajomości marki mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów, które docelowo miewają taki sam efekt. Należy jednak pamiętać, że badania znajomości marki przekazujemy specjalistom, ponieważ tylko i wyłącznie oni są w stanie poprawnie przeprowadzić analizę i przedstawić efekty oraz propozycje zmian wynikających z przeprowadzonych badań.
Arkadiusz Sieroń z Instytutu Nauk Ekonomicznych UWr: „Źródeł obecnej inflacji powinniśmy szukać w kryzysie pandemicznym”
Arkadiusz Sieroń, adiunkt w Instytucie Nauk Ekonomicznych, na wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i członek zarządu Instytutu Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa opowiada o przyczynach inflacji, jej skutkach ekonomicznych i konsekwencjach dla biznesu. Rozmawia Paulina Kostro.
Media społecznościowe już nie takie społecznościowe?
Meta ogłosiła, że Facebook zmieni się nie do poznania. Odpowiadać ma za to nowy algorytm. Podobnie jak w przypadku TikToka, będzie on bardziej spersonalizowany, więc prezentowane treści mają znacznie bardziej przyciągać odbiorców. Co o zmianach algorytmów powinni wiedzieć marketerzy?
Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego: „Ryzyko pojawienia się długotrwałej i głębokiej recesji jest znikome”
Inflacja przestaje już tak dramatycznie odbiegać od prognoz, jak w poprzednich miesiącach, co zwiastuje bliskość jej szczytu. Ale spowolnienie jest nieuniknione – mówi Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). Rozmawia Paweł Kubisiak, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.