Najnowsze
Co szef w MŚP powinien wiedzieć o modelu biznesowym, aby rentownie rozwijać firmę w czasach kryzysu?
Polskie firmy z sektora MŚP niejednokrotnie mają dobre produkty i usługi, które mogą znaleźć nabywców również w czasach kryzysu. Brakuje im jednak modeli biznesowych, które pozwalałaby na generowanie zysku na odpowiednim poziomie z wytwarzanych produktów lub świadczonych usług. W efekcie tracą szanse na utrzymanie przewagi konkurencyjnej.
Jak pozbyć się silosów i w pełni wykorzystać potencjał biznesowy drzemiący w danych?
Wywiad z Sinisha Mitrovic, Account Executive w firmie Cloudera oraz dr inż. Kamilem Folkertem, CTO w firmie 3Soft.
Jak zbudować cyfrową odporność
Poznaj czteroetapową metodę, która pomoże firmie stworzyć skuteczny plan cyfrowej odporności, aby w razie cyberataku mogła minimalizować szkody i podtrzymywać działalność operacyjną.
Nasze plany zostały zburzone w ciągu chwili, musieliśmy się przestawić na zupełnie inne tory
„Zamroziliśmy wiele obiecujących projektów i zupełnie zmieniliśmy naszą działalność” – mówi Andrzej Burgs, prezes zarządu Sygnis New Technologies. Wszyscy jego pracownicy przychodzili solidarnie do pracy, by drukować przyłbice i inny sprzęt laboratoryjny. Wkrótce uruchomią masową produkcję wymazówek do badań diagnostycznych, którymi chcą zadbać o bezpieczeństwo epidemiczne Polski.
Dynamiczne sieci poprawiają zdalne podejmowanie decyzji
Wydarzenia kryzysowe wymagają sieci decyzyjnych, które są dynamiczne, a nie statyczne, i reagują na częste informacje zwrotne.
Lokalne inicjatywy w walce z pandemią gospodarczą
Jak wynika z badania 4P dla BIG InfoMonitor, co dziesiąty Polak bardziej niż o kwestie zdrowotne obawia się w dobie pandemii o swoją kondycję finansową.
Digitalizacja oraz automatyzacja finansów i księgowości jako odpowiedź na kryzys wywołany pandemią
Podczas ostatniego webinarium Klubu CFO poruszyliśmy tematy związane z najważniejszymi wyzwaniami, rozwiązaniami i korzyściami w zakresie cyfryzacji procesów finansowych.
Partnerstwo w trudnych czasach – rozwiązania bankowe wspierające przedsiębiorców
Pandemia doprowadziła do załamania wielu rynków, naruszenia łańcuchów dostaw i powiązań biznesowych na całym świecie.
Nie online i nie stacjonarnie. To model hybrydowy jest przyszłością
Nowa normalność albo normalność 2.0. Tymi terminami określa się czas po COVID-19 (choć wciąż możliwe, że epidemia wróci). Mimo iż terminy te są pojemne, to kluczowym zagadnieniem jest hybrydowość. Co ona oznacza dla pracodawców?
Czy w kryzysie strategia jest potrzebna?
Pierwsze informacje o pandemii wywołały różne reakcje wśród przedsiębiorców. Jedni wpadli w panikę i zaczęli podejmować chaotyczne decyzje, inni zachowali spokój i wrócili do fundamentalnych założeń swoich firm. Prawdą bowiem jest, że – jak mówi chińskie przysłowie – „gdy nadchodzi burza, jedni zamykają okiennice, inni natomiast stawiają wiatraki”