Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Modele biznesowe
Polska flaga

Nieruchomości premium to dobra lokata kapitału

1 lipca 2016 7 min czytania
Karolina Kaim
Nieruchomości premium to dobra lokata kapitału

Streszczenie: Luksusowe apartamenty zyskują na popularności na polskim rynku, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie powstają kolejne ekskluzywne budynki. Deweloperzy rywalizują, dostosowując oferty do najbardziej wymagających klientów. Sukces w segmencie nieruchomości premium zależy od połączenia unikalnej lokalizacji, wyjątkowego projektu oraz wizji odpowiadającej stylowi życia potencjalnych nabywców. Kluczowe jest również bezpieczeństwo finansowe inwestora, umożliwiające realizację projektu w założonych ramach czasowych. Wzrost jakości materiałów wykończeniowych oraz współpraca z architektami światowego formatu przyczyniają się do rozwoju tego rynku.

Pokaż więcej

Luksusowe apartamenty cieszą się coraz większym zainteresowaniem na polskim rynku. W dużych miastach w Polsce powstają kolejne ekskluzywne budynki, a deweloperzy prześcigają się w dostosowaniu oferty do najbardziej wymagających klientów.

O perspektywie rozwoju rynku nieruchomości luksusowych oraz zmianach na nim zachodzących opowiada Karolina Kaim, prezes zarządu Tacit Investment – jednego z najbardziej znanych inwestorów na rynku nieruchomości premium.

Co decyduje dziś o sukcesie nieruchomości luksusowych?

Jest spora grupa deweloperów, którzy starają się zaistnieć na rynku nieruchomości luksusowych w Polsce, kierując się m.in. potencjałem rynku w tym segmencie, coraz liczniejszą grupą zamożnych Polaków oraz większą niż kilka lat wcześniej atrakcyjnością naszego kraju w oczach zagranicznych inwestorów. Na przestrzeni lat zmieniło się bardzo wiele – wzrosła jakość materiałów wykończeniowych, dbałość o szczegóły, a deweloperzy zaczęli projektować budynki, korzystając z usług architektów światowego formatu. Aby osiągnąć sukces, należy jednak spełnić znacznie więcej warunków, ponieważ dobry projekt czy znane nazwisko architekta nie gwarantują sukcesu. Przy realizacji projektów w tym segmencie kluczowa jest umiejętność połączenia w spójną całość kilku czynników – unikalnej lokalizacji, wyjątkowego projektu oraz wizji odpowiadającej stylowi życia potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo finansowe inwestora, pozwalające na realizację całego konceptu w założonych wcześniej ramach czasowych.

Czego oczekują współcześni klienci? Z czego powinna składać się dobra oferta na rynku?

Filozofia, jaką wyznajemy w Tacit Investment, definiuje produkt luksusowy jako produkt skończony – dzieło wykończone z dbałością o każdy szczegół. Bo to właśnie te najmniejsze szczegóły zachwycają i tworzą wyjątkowe doświadczenie, którego oczekuje odbiorca końcowy. Wielokrotnie podkreślam, że szacunek do klienta – jego czasu i pieniędzy – nie pozwala na to, aby prezentować mu inwestycję w fazie pośredniej, wymagając od niego, żeby sobie wyobraził, jak w przyszłości będzie wyglądał jego apartament. Dlatego też potencjalnych nabywców zapraszam do oglądania projektów dopiero wtedy, kiedy są skończone, a wszystkie apartamenty wyposażone i wykończone materiałami najwyższej jakości. Przede wszystkim jednak projekt nieruchomościowy tej klasy musi być spójny z otoczeniem i ze stylem życia jego potencjalnych nabywców. Przykładami takich inwestycji są Cosmopolitan Twarda 4 oraz apartamenty Park Lane usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie Łazienek Królewskich. Trzeba mieć świadomość, że taki produkt nie jest dla każdego – każdy z nas ma inne potrzeby, gust, prowadzi inny styl życia i co innego go zachwyca. Apartament w budynku wysokościowym Cosmopolitan oczaruje zupełnie inne osoby niż ten w naszej najnowszej inwestycji – Park Lane. Pierwsza inwestycja jest skierowana do osób, które chcą mieszkać w sercu miasta i być w centrum wydarzeń, a druga jest adresowana do tych, którzy cenią spokój, harmonię i otoczenie zieleni, ale w pewnej odległości od ścisłego centrum. Z mojego doświadczenia wynika, że klient musi się w apartamencie „zakochać” od pierwszego wejrzenia, co oznacza, że zaraz po jego obejrzeniu wyobraża sobie, jak mógłby go umeblować. Jeśli od razu nie zaiskrzy, to wiem, że nic z tego nie będzie, a produkt po prostu nie jest dla niego.

Nieruchomości premium to dobra lokata kapitału

Nieruchomości premium to dobra lokata kapitału

Co łączy państwa projekty?

W przypadku każdej naszej inwestycji oferujemy klientowi styl życia na najwyższym poziomie, a nie tylko metry kwadratowe. Każdą inwestycję traktujemy bardzo indywidualnie i tworzymy spójną koncepcję tego, jak inwestycja i jej mieszkańcy mają funkcjonować w danej przestrzeni. Podobnie postępujemy w przypadku powierzchni komercyjnych, których nie wynajmujemy każdemu chętnemu – bardzo starannie dobieramy najemców, tak aby wpisywali się w styl życia i oczekiwania mieszkańców. Stąd na parterze budynku apartamentowego Cosmopolitan Twarda 4 znajdują się wyjątkowe koncepty kulinarne, serwujące najlepsze dania kuchni z różnych stron świata, co podkreśla kosmopolityczny charakter budynku.

Kto zatem kupuje dziś apartamenty luksusowe?

Przede wszystkim kupują je ludzie, którzy odnieśli sukces zawodowy w biznesie bądź w sztuce. Są to ludzie spełnieni – często prezesi lub właściciele firm, którzy sami decydują o swoim życiu, szukają inspiracji w sztuce, muzyce czy architekturze i są otwarci na nowości. Takie osoby są bardzo mobilne, często podróżują i czują się związane z kulturą i sztuką całego świata. W większości przypadków ekskluzywny apartament jest dla nich kolejną nieruchomością, która wpisuje się w ich kosmopolityczny styl życia. Tacy klienci mają bardzo wysokie wymagania i są gotowi zapłacić znacznie więcej za apartamenty wykończone w najwyższym standardzie, usytuowane w najlepszych lokalizacjach. Bazując na wiedzy uzyskanej na podstawie sprzedaży naszych nieruchomości, możemy powiedzieć, że w naszym przypadku występuje ciekawe zjawisko – ponowny zakup apartamentu w tej samej inwestycji. Liczna grupa kupujących to nasi obecni mieszkańcy, którzy kupują kolejny apartament dla rodziny lub decydują się na zakup jeszcze większej powierzchni. To ważna informacja. Oznacza, że kierunek, który obraliśmy, i nasza filozofia świetnie się sprawdzają.

Jak ocenia pani przyszłość rynku nieruchomości premium w Polsce w ciągu najbliższych lat?

Każdy rynek – niezależnie od tego, czy jest dojrzały czy jeszcze rozwijający się – można porównać do piramidy. Jej wierzchołek stanowią właśnie nieruchomości luksusowe. Jestem przekonana, że ten segment rynku z pewnością będzie się dynamicznie rozwijał. Największym powodzeniem będą się cieszyć nieruchomości zaprojektowane i realizowane z wizją (kompletnym konceptem), która wpisuje się w styl życia mieszkańców. Oczywiście taka inwestycja musi być zrealizowana w najlepszej lokalizacji w centrum miasta, w sąsiedztwie historycznych zabudowań lub w bezpośrednim sąsiedztwie miejskiego parku. Nie bez znaczenia jest też sam projekt architektoniczny. Powinien być sygnowany przez światowej sławy architekta, spójny z otoczeniem, dający oddech i przestrzeń niezbędną do życia. Te wszystkie cechy muszą ze sobą współistnieć i to one właśnie mają decydujący wpływ na sukces inwestycji. Pozwala to klientom zakochać się w danym miejscu od pierwszego wejrzenia, bo wszystko jest dokładnie takie, jakie być powinno.

Czy w dzisiejszych czasach nieruchomości luksusowe są dobrą lokatą kapitału?

Nieruchomości z segmentu premium zawsze były i będą świetną inwestycją oraz znakomitą lokatą kapitału z kilku względów. Po pierwsze, rynek dóbr luksusowych rośnie szybciej niż gospodarka, a nieruchomości luksusowe oraz typu premium są odporne na wahania koniunktury. Oznacza to, że ceny apartamentów tej klasy mogą jedynie rosnąć. Najbardziej prestiżowe nieruchomości na świecie osiągają stały wzrost rentowności. Trend reurbanizacji, napływu ludności do miasta, jest odczuwalny wszędzie. Biorąc pod uwagę fakt, że ziemi w centrum Warszawy nie przybędzie, inwestycje położone w najlepszych centralnych lokalizacjach będą jedynie mogły zyskiwać na wartości. To są nieruchomości wymagające więcej cierpliwości przy sprzedaży, ale to jest cierpliwość, która się opłaca.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Alegoryczna ilustracja przedstawiająca trzy stopnie wypalenia zawodowego – od lekkiego stresu, przez chroniczne zmęczenie, po całkowite wypalenie emocjonalne – ukazane symbolicznie za pomocą postaci na tle ognia, chmur i pustki. Era wypalenia zawodowego: prawdziwy problem wymaga prawdziwych rozwiązań

Wypalenie zawodowe dotyka ponad połowę pracowników. Odpoczynek nie rozwiązuje problemu – potrzebne są inne warunki pracy i nowe podejście do rozwoju osobistego. Odkryj trzy klucze dla jednostek i organizacji, które pomogą zbudować zrównoważoną wydajność.

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego: dobra kondycja psychiczna jest podstawą zdrowej organizacji i efektywnego przywództwa

10 października wypada Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Warto jednak pamiętać, że o psychikę należy dbać nie tylko od święta. Inwestycja w dobrostan liderów i pracowników to także inwestycja w rozwój organizacji.

 

Tegoroczna edycja wydarzenia odbywa pod wyznaczonym przez Światową Federacją Zdrowia Psychicznego hasłem: „Zdrowie psychiczne w sytuacjach kryzysowych wymagających pomocy humanitarnej”.  To doskonała okazja do refleksji na temat tego, w jaki sposób organizacje mogą pomóc najbardziej potrzebującym, czyli ofiarom konfliktów zbrojnych i klęsk żywiołowych, poprzez budowę odporności, troskę o lokalne społeczności i udział w inicjatywach dobroczynnych. Występowanie wyjątkowych sytuacji nie oznacza jednak, że przedsiębiorstwa nie powinny skupiać się również nad aspektami zdrowia psychicznego również w swoich strukturach na co dzień.

Multimedia
Halucynacje w AI: Dlaczego LLM-y zmyślają i będą zmyślać?

Czy duże modele językowe (LLM) mogą przestać kłamać? Większość firm wdrażających AI ma taką nadzieję. Tymczasem prof. Michał Karpowicz, szef Samsung AI Center Warsaw, przedstawia matematyczny dowód, że tzw. halucynacje to nie błąd, ale nieunikniona cecha każdego LLM-a. Dowiedz się, dlaczego nigdy nie będziesz mieć gwarancji, że odpowiedź AI jest w 100% prawdziwa i co to oznacza dla Twojego biznesu.

Toksyczny szef, wypalony zespół: obraz zarządzania w polskich firmach

W Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego najnowszy raport „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2025” obnaża gorzką prawdę o polskim środowisku pracy. Aż 67% pracowników doświadcza nieodpowiedniego traktowania ze strony przełożonych, co prowadzi do masowego spadku motywacji, problemów ze zdrowiem psychicznym i wypalenia zawodowego. Dane są alarmujące i pokazują, że biznes stoi przed pilnym wyzwaniem: uzdrowieniem kultury organizacyjnej, zanim będzie za późno.

Co się stanie, jeśli nauka przez obserwację zniknie?

Na przestrzeni lat obserwowałam wiele różnych sposobów wspierania młodych ludzi w poznawaniu zawodu, kultury organizacyjnej i obowiązujących norm, czyli w tym, by „uczyli się przez obserwację”. Jednak wiele w tym obszarze się zmienia.
Na przykład kilka lat temu zaskoczył mnie układ biura mojego znajomego, znanego londyńskiego prawnika. Miał on typowy gabinet partnera — narożne biuro z panoramicznym widokiem na miasto i monumentalnym biurkiem. A jednak wzdłuż jednej ze ścian stały trzy mniejsze biurka, przy których pracowali młodzi stażyści kancelarii. Zapytałem więc: dlaczego nie mają własnych boksów biurowych?

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Multimedia
Myśl jak ameba, działaj jak SpaceX: strategia biznesowa w erze AI

Czy wiesz, czego Twoja firma może nauczyć się od ameby i SpaceX, by przetrwać w erze AI? Iwo Zmyślony w swoim wystąpieniu na Kongresie MIT Sloan Management Review Polska w fascynujący sposób pokazuje, dlaczego tradycyjne modele zarządzania, skuteczne w XX wieku, dziś już nie wystarczają.

Jak poprzednie pokolenia wpływają na nasze decyzje?

W ostatnich latach przeprowadzono liczne badania na temat tego, w jaki sposób ludzie podejmują decyzje wpływające na przyszłe pokolenia. Zidentyfikowano psychologiczne bariery, które definiują dylematy międzypokoleniowe, np. sytuacje, w których obecne pokolenie musi zrezygnować z pewnych korzyści, aby działać w interesie przyszłych generacji. Odkryto między innymi, że poczucie odpowiedzialności i troska o dziedzictwo mogą wpływać na to, w jaki sposób wynagradzamy wobec naszych następców.

Wciąż jednak zbyt mało wiemy o tym, w jaki sposób nasze obecne decyzje są kształtowane przez poprzednie pokolenia i ich doświadczenia. Jest to bardzo ważne, ponieważ niegdyś opowieści przekazywane przez przodków miały na celu uchronić nas przed powielaniem błędów z przeszłości. Jednak w czasach, gdy mity zostały zastąpione wystąpieniami na TED-ach, musimy się zastanowić, czy organizacjom nie grozi utrata kontaktu z lekcjami, które daje im historia. Odpowiedź na to pytanie może być niezwykle pomocna w epoce gwałtownych zmian technologicznych, gdy szczególnie potrzebujemy refleksji, jasnej kultury organizacyjnej i kreatywności.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Kiedy strategia pracy hybrydowej frustruje dwudziestolatków

Dwudziestolatkowie nie chcą ani pełnej pracy zdalnej, ani codziennych powrotów do biura. Oczekują elastycznego modelu, który łączy relacje offline i online, wspiera rozwój i buduje kulturę organizacyjną.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!