Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA

Raporty

Przepis na ekspansję doskonałą
Raporty
Przepis na ekspansję doskonałą

W drodze na podbój świata trzeba pokonać szereg przeszkód. Choć wielu z nich na pierwszy rzut oka nie widać, niewiedza na ich temat może zniweczyć nawet najbardziej ambitne plany. Postrzegana przez menedżerów odmienność rynków skutecznie utrudnia ekspansję zagraniczną. Na szczęście można sobie z nią poradzić.

Polscy fani gry planszowej Superfarmer dobrze znają jej historię. Planszówka powstała w Warszawie w 1943 roku dzięki pomysłowości polskiego matematyka, profesora Karola Borsuka. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, naukowiec został bez pracy. Chcąc ratować domowy budżet, postanowił sprzedawać grę o hodowaniu zwierzątek, która zyskała wielką popularność, wykraczającą poza jego rodzinę i znajomych. Gra do dziś cieszy się zainteresowaniem za sprawą rodzinnej firmy Granna, która dotarła z tym produktem na wiele zagranicznych rynków. Ale nie wszędzie gracze znają historię Superfarmera. Gdy firma chciała sprzedawać grę w kraju, który podczas drugiej wojny światowej był po złej stronie, potencjalny dystrybutor odradził eksponowanie wątków wojennych w instrukcji. W ten sposób produkt, którego częścią była historia jego powstania, na nowym rynku pojawił się bez storytellingowej otoczki dotyczącej kłopotliwej historii, bo mogłaby ona skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do zakupu.

Gdy firma Lechpol Electronics wprowadziła markę Kruger & Matz oferującą sprzęt audio, tablety i smartfony, chciała dotrzeć do niemieckich klientów. W tym celu zaczęła prowadzić sprzedaż za pośrednictwem niemieckiego Amazona, mimo to napotkała problem. Kiedy odbiorca zauważył, że produkt jest wysyłany z Polski, zaczął mieć wątpliwości dotyczące jego jakości. Aby ich się pozbyć, zastosowano skomplikowany system dystrybucji, dokonując przesyłki za pośrednictwem belgijskiego partnera. Te dwie historie pokazują, jak wielkie znaczenie w procesie ekspansji ma wiedza o odmienności rynków. Przykładowo nie od dziś wiadomo, że polskim firmom trudno zaistnieć na rynkach charakteryzujących się silnym patriotyzmem gospodarczym, takich jak Niemcy, Czechy czy Szwajcaria. Dlatego gdy polskie przedsiębiorstwa przejmują lokalnych graczy z rynku docelowego, nie pozbywają się przejętych marek, za którymi stoją ugruntowane już relacje z odbiorcami. To rodzaj pragmatyzmu gospodarczego.

Inspektor Ochrony Danych w centrum cyberataku
Raporty
Inspektor Ochrony Danych w centrum cyberataku

Tradycyjnie powiedzenie: „Obyś żył w ciekawych czasach”, uważane jest za starą chińską mądrość lub raczej przekleństwo. W istocie jednak ma z Chinami niewiele wspólnego. Jako pierwszy użył go brytyjski polityk Joseph Chamberlain w swoim przemówieniu z 1898 roku. Niemniej fakt, że obecnie żyjemy w ciekawych czasach, zawdzięczamy właśnie Chinom. Wirus, który zmutował w prowincji Hubei i rozprzestrzenił się na cały świat, nie tylko wywrócił do góry nogami nasze codzienne życie, ale też sprawił, że organizacje muszą na nowo przemyśleć swoją misję i sposób działania. W dostosowaniu się do nowych okoliczności niebagatelną rolę odgrywają nowoczesne technologie.

Obecny numer „MIT SMR Polska” zaczęliśmy przygotowywać jeszcze przed wybuchem epidemii. Poświęciliśmy go cyfrowej transformacji. Epidemia uświadomiła nam, że temat ten w niepewnych czasach jest nie mniej istotny. Okazuje się, że firmy zaawansowane cyfrowo są nie tylko bardziej odporne na kryzys, ale też bardziej elastyczne, przez co mogą łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zyskać przewagę nad konkurentami. Oddajemy więc w Państwa ręce nowy numer naszego magazynu w przekonaniu, że cyfrowa transformacja w kryzysie jest tematem jeszcze bardziej gorącym niż przedtem.

Szczegółowo uzasadniamy tę tezę w artykułach „Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?” oraz „Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa”. Pokazujemy w nich, jak zmieniła się sytuacja biznesowa po wybuchu epidemii i jak dzięki odpowiednio wdrożonym nowym technologiom można się w niej odnaleźć. Kryzysowy wymiar, a zarazem bardzo praktyczny charakter ma też artykuł „Jak przezorne firmy zyskują przewagę w burzliwych czasach”.
Wśród polskich materiałów na wyróżnienie zasługują artykuły, które opisują kulturę organizacyjną i sposób działania dwóch firm e-commerce, Frisco i Amazona. W kryzysie branża ta okazała się wielkim wygranym, także dzięki technologii i cyfrowej dojrzałości. Zachęcam też do lektury pozostałych materiałów.

Ciekawe treści na „ciekawe czasy”? Wierzę, że tak.

Cyberbezpieczeństwo – wspólna odpowiedzialność biznesu i IT
Raporty
Cyberbezpieczeństwo – wspólna odpowiedzialność biznesu i IT

Tradycyjnie powiedzenie: „Obyś żył w ciekawych czasach”, uważane jest za starą chińską mądrość lub raczej przekleństwo. W istocie jednak ma z Chinami niewiele wspólnego. Jako pierwszy użył go brytyjski polityk Joseph Chamberlain w swoim przemówieniu z 1898 roku. Niemniej fakt, że obecnie żyjemy w ciekawych czasach, zawdzięczamy właśnie Chinom. Wirus, który zmutował w prowincji Hubei i rozprzestrzenił się na cały świat, nie tylko wywrócił do góry nogami nasze codzienne życie, ale też sprawił, że organizacje muszą na nowo przemyśleć swoją misję i sposób działania. W dostosowaniu się do nowych okoliczności niebagatelną rolę odgrywają nowoczesne technologie.

Obecny numer „MIT SMR Polska” zaczęliśmy przygotowywać jeszcze przed wybuchem epidemii. Poświęciliśmy go cyfrowej transformacji. Epidemia uświadomiła nam, że temat ten w niepewnych czasach jest nie mniej istotny. Okazuje się, że firmy zaawansowane cyfrowo są nie tylko bardziej odporne na kryzys, ale też bardziej elastyczne, przez co mogą łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zyskać przewagę nad konkurentami. Oddajemy więc w Państwa ręce nowy numer naszego magazynu w przekonaniu, że cyfrowa transformacja w kryzysie jest tematem jeszcze bardziej gorącym niż przedtem.

Szczegółowo uzasadniamy tę tezę w artykułach „Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?” oraz „Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa”. Pokazujemy w nich, jak zmieniła się sytuacja biznesowa po wybuchu epidemii i jak dzięki odpowiednio wdrożonym nowym technologiom można się w niej odnaleźć. Kryzysowy wymiar, a zarazem bardzo praktyczny charakter ma też artykuł „Jak przezorne firmy zyskują przewagę w burzliwych czasach”.
Wśród polskich materiałów na wyróżnienie zasługują artykuły, które opisują kulturę organizacyjną i sposób działania dwóch firm e-commerce, Frisco i Amazona. W kryzysie branża ta okazała się wielkim wygranym, także dzięki technologii i cyfrowej dojrzałości. Zachęcam też do lektury pozostałych materiałów.

Ciekawe treści na „ciekawe czasy”? Wierzę, że tak.

Bezpieczna firma w niebezpiecznym otoczeniu
Raporty
Bezpieczna firma w niebezpiecznym otoczeniu

Tradycyjnie powiedzenie: „Obyś żył w ciekawych czasach”, uważane jest za starą chińską mądrość lub raczej przekleństwo. W istocie jednak ma z Chinami niewiele wspólnego. Jako pierwszy użył go brytyjski polityk Joseph Chamberlain w swoim przemówieniu z 1898 roku. Niemniej fakt, że obecnie żyjemy w ciekawych czasach, zawdzięczamy właśnie Chinom. Wirus, który zmutował w prowincji Hubei i rozprzestrzenił się na cały świat, nie tylko wywrócił do góry nogami nasze codzienne życie, ale też sprawił, że organizacje muszą na nowo przemyśleć swoją misję i sposób działania. W dostosowaniu się do nowych okoliczności niebagatelną rolę odgrywają nowoczesne technologie.

Obecny numer „MIT SMR Polska” zaczęliśmy przygotowywać jeszcze przed wybuchem epidemii. Poświęciliśmy go cyfrowej transformacji. Epidemia uświadomiła nam, że temat ten w niepewnych czasach jest nie mniej istotny. Okazuje się, że firmy zaawansowane cyfrowo są nie tylko bardziej odporne na kryzys, ale też bardziej elastyczne, przez co mogą łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zyskać przewagę nad konkurentami. Oddajemy więc w Państwa ręce nowy numer naszego magazynu w przekonaniu, że cyfrowa transformacja w kryzysie jest tematem jeszcze bardziej gorącym niż przedtem.

Szczegółowo uzasadniamy tę tezę w artykułach „Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?” oraz „Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa”. Pokazujemy w nich, jak zmieniła się sytuacja biznesowa po wybuchu epidemii i jak dzięki odpowiednio wdrożonym nowym technologiom można się w niej odnaleźć. Kryzysowy wymiar, a zarazem bardzo praktyczny charakter ma też artykuł „Jak przezorne firmy zyskują przewagę w burzliwych czasach”.
Wśród polskich materiałów na wyróżnienie zasługują artykuły, które opisują kulturę organizacyjną i sposób działania dwóch firm e-commerce, Frisco i Amazona. W kryzysie branża ta okazała się wielkim wygranym, także dzięki technologii i cyfrowej dojrzałości. Zachęcam też do lektury pozostałych materiałów.

Ciekawe treści na „ciekawe czasy”? Wierzę, że tak.

Rewolucja, której nikt się nie spodziewał
Raporty
Rewolucja, której nikt się nie spodziewał

Obecna sytuacja wywołana koronawirusem daje nam szansę na reset sposobu pracy. To także okazja do zastanowienia się, co tak naprawdę oznacza współpraca.

Pytanie zadane w tytule zeszłorocznego raportu przygotowanego przez firmę rekrutacyjną Talent Place: Praca zdalna 2019. Przywilej czy nadchodzący standard? znajduje odpowiedź w roku 2020. Wykonywanie obowiązków zawodowych z domu to dziś ani przywilej, ani pieśń przyszłości, ale konieczność – przynajmniej dla tych firm, które mogą sobie na to pozwolić. Tymczasem, jak wynika z raportu spółki technologicznej Buffer, już jedna na trzy firmy działa w ten sposób, niezależnie od zaleceń rządu czy epidemiologów.

Nie trzeba być ekspertem, aby zdawać sobie sprawę z faktu, że pandemia wywołana koronawirusem trwale zmieni wzorce pracy. Część zatrudnionych nie będzie chciała wracać do biur, a niektórzy pracodawcy po wdrożeniu narzędzi do pracy zdalnej stwierdzą, że taka forma jest dla nich po prostu bardziej opłacalna.

Enterprise edition, czyli bezpieczny smartfon nawet w czasie pracy zdalnej [Materiał partnerski]
Raporty
Enterprise edition, czyli bezpieczny smartfon nawet w czasie pracy zdalnej [Materiał partnerski]

Tradycyjnie powiedzenie: „Obyś żył w ciekawych czasach”, uważane jest za starą chińską mądrość lub raczej przekleństwo. W istocie jednak ma z Chinami niewiele wspólnego. Jako pierwszy użył go brytyjski polityk Joseph Chamberlain w swoim przemówieniu z 1898 roku. Niemniej fakt, że obecnie żyjemy w ciekawych czasach, zawdzięczamy właśnie Chinom. Wirus, który zmutował w prowincji Hubei i rozprzestrzenił się na cały świat, nie tylko wywrócił do góry nogami nasze codzienne życie, ale też sprawił, że organizacje muszą na nowo przemyśleć swoją misję i sposób działania. W dostosowaniu się do nowych okoliczności niebagatelną rolę odgrywają nowoczesne technologie.

Obecny numer „MIT SMR Polska” zaczęliśmy przygotowywać jeszcze przed wybuchem epidemii. Poświęciliśmy go cyfrowej transformacji. Epidemia uświadomiła nam, że temat ten w niepewnych czasach jest nie mniej istotny. Okazuje się, że firmy zaawansowane cyfrowo są nie tylko bardziej odporne na kryzys, ale też bardziej elastyczne, przez co mogą łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zyskać przewagę nad konkurentami. Oddajemy więc w Państwa ręce nowy numer naszego magazynu w przekonaniu, że cyfrowa transformacja w kryzysie jest tematem jeszcze bardziej gorącym niż przedtem.

Szczegółowo uzasadniamy tę tezę w artykułach „Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?” oraz „Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa”. Pokazujemy w nich, jak zmieniła się sytuacja biznesowa po wybuchu epidemii i jak dzięki odpowiednio wdrożonym nowym technologiom można się w niej odnaleźć. Kryzysowy wymiar, a zarazem bardzo praktyczny charakter ma też artykuł „Jak przezorne firmy zyskują przewagę w burzliwych czasach”.
Wśród polskich materiałów na wyróżnienie zasługują artykuły, które opisują kulturę organizacyjną i sposób działania dwóch firm e-commerce, Frisco i Amazona. W kryzysie branża ta okazała się wielkim wygranym, także dzięki technologii i cyfrowej dojrzałości. Zachęcam też do lektury pozostałych materiałów.

Ciekawe treści na „ciekawe czasy”? Wierzę, że tak.

Zdrowsze nawyki, lepsze wyniki
Raporty
Zdrowsze nawyki, lepsze wyniki

Firmy inwestują w zdrowie pracowników, dzięki czemu ci coraz więcej wiedzą o sposobach na długie, zdrowe i szczęśliwe życie. Sęk w tym, że taka świadomość nie przekłada się na ich codzienne wybory. Jak podejść do promowania zdrowia, by faktycznie poprawić jakość życia pracowników i przy okazji czerpać z tego korzyści nie tylko wizerunkowe?

Katarzyna, dyrektor marketingu w kancelarii prawnej, już w drodze do pracy odpisuje na maile i deleguje zadania pracownikom. Nim wstała, kilka razy ustawiła w telefonie drzemkę, a potem zamówiła taksówkę i wypaliła pierwszego papierosa, popijając kawę. Pierwszy posiłek najprawdopodobniej zje koło południa. Coraz częściej odpływa myślami podczas spotkań, ale dzięki umiejętności kwiecistego wysławiania się z łatwością odwraca uwagę od tej niedyspozycji. Obiecuje sobie, że w końcu zacznie regularnie jeść i ćwiczyć, ale ciągle coś jej w tym przeszkadza. Ostatnio zaniepokoiła się własną reakcją na niesubordynację jednej z pracownic. Zamiast poznać przyczynę sytuacji, od razu uniosła głos.

PPK w praktyce firm
Raporty
PPK w praktyce firm

W styczniu druga grupa przedsiębiorstw mocą ustawy musiała uruchomić Pracownicze Plany Kapitałowe. Znalazła się w nieco lepszej sytuacji niż firmy zatrudniające powyżej 250 osób, na które ten obowiązek spadł już w lipcu ubiegłego roku – mogła skorzystać z ich doświadczeń i kroczyć przetartą nieco ścieżką.

Dla pracodawców PPK są, z pewnymi wyjątkami, obowiązkiem. Natomiast pracownicy mogą – ale nie muszą – skorzystać z możliwości gromadzenia środków na godną starość. I choćby tylko ten fakt sprawia, że pracodawcy muszą znaleźć wystarczająco mocne argumenty, aby zachęcić swoich ludzi do oszczędzania. Wyzwań jest zresztą więcej.

Zwinny łańcuch dostaw
Raporty
Zwinny łańcuch dostaw

Efektywność działalności każdego podmiotu uczestniczącego w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w obliczu występujących problemów, ma ogromnie znaczenie. Optymalizacje realizowane poprzez narzędzia zwinnego zarządzania to gwarancja stabilności biznesu i ciągłości operacyjnej. Budowanie silnej kultury zwinności jest procesem długofalowym i wieloetapowym. Determinacja, konsekwencja, stopniowe kreowanie świadomości wśród pracowników organizacji stanowią kluczowe kwestie nadające ciągłość procesowi optymalizacji.

Zwinna strategia jest ściśle powiązana z pracownikami i zakłada ich zaangażowanie na wszystkich poziomach organizacji. Według tej metodyki pracownicy mają przede wszystkim możliwość „podnoszenia ręki” w sytuacjach, kiedy proces nie przebiega według określonego standardu. Kluczowe w zwinnym zarządzaniu jest szukanie przyczyny problemu, a nie tylko rozwiązania. Istotną kwestią jest również budowanie angażującego środowiska pracy tak, aby pracownicy byli świadomi swojego wpływu na to, co dzieje się w firmie, i aktywnie uczestniczyli w identyfikowaniu obszarów optymalizacyjnych.