Zaangażowanie i efektywność
Motywacja pracowników w erze postpandemicznej: czy coś się zmieniło?
Polska jest krajem, w którym obserwuje się obecnie jeden z najniższych poziomów zaangażowania pracowników w całej Europie. Co jest tego głównym powodem i jak można temu przeciwdziałać?
#zdrowiej w pracy - polityka prozdrowotna , która wzmacnia employer branding firmy
Pandemia i dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość społeczno- -gospodarcza sprawiły, że działy personalne firm muszą zmierzyć się z nowymi zjawiskami. Badanie przeprowadzone na zlecenie enel-med we współpracy z IR Center pokazuje, że 90% badanych wśród najważniejszych trosk codzienności wymienia zdrowie swoje i swojej rodziny. Dlatego częścią strategii employer branding stają się kompleksowe rozwiązania wellbeing, stawiające na równi profilaktykę i edukację zdrowotną, ochronę zdrowia oraz spersonalizowaną ofertę leczenia.
Zaangażowanie w czasach turbulencji i niepewności
Niepewna sytuacja gospodarcza i związane z tym poszukiwanie przez firmy oszczędności – między innymi poprzez redukcję zatrudnienia – sprawiają, że zaangażowanie pracowników rośnie. Jednak organizacje, które już przed kryzysem odnotowywały wysoki poziom zaangażowania, mogą mieć teraz problem z utrzymaniem wysokiej aktywności zespołów. Jak radzi sobie z tym Unum Życie? O sposobach na podnoszenie zaangażowania pracowników i trendach w zarządzaniu zespołami opowiada Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu HR i Komunikacji Korporacyjnej w Unum Życie.
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Pięć kategorii dla doskonalszych KPI
Badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników.
Dlaczego błędne KPI zagrażają transformacji cyfrowej
Udane inicjatywy związane z cyfryzacją wymagają od liderów określania wskaźników efektywności w odniesieniu do celów biznesowych popartych danymi, a nie do zasobów technologicznych.
W poszukiwaniu idealnego KPI
W jaki sposób radykalne uproszczenie sposobu mierzenia wyników pomogło pewnej firmie uzgodnić działania pracowników z celami organizacji, inwestować w bardziej przemyślany sposób oraz zaszczepić kulturę uczenia się i współpracy.
Chcesz zbudować relację z klientami? Zaproś ich, by usiedli z tobą przy ognisku. Cyfrowym
Niewielkie platformy, często zamknięte dla większego grona użytkowników, w zamian za to gromadzące zaangażowane społeczności internetowe są nowym pomysłem na to, jak łączyć marki z ich odbiorcami. Oto, co marketerzy muszą o tym wiedzieć.
"Jakim typem chleba jesteś" i dlaczego to ważne z perspektywy strategii komunikacji?
Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także sygnał mówiący o tym, jak odbiorcy traktują twoją markę. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jednym z nich jest content interaktywny.
Jak analizować dane na temat zespołów z korzyścią dla biznesu?
Analityka danych na temat nawyków i doświadczeń pracy pozwala znacząco zwiększyć produktywność w firmie, dobrostan zespołów i odpowiada na realne potrzeby biznesu.
11 źródeł zakłóceń, które musi monitorować każda firma
Myślisz, że wiesz, jakie siły mogą zniszczyć twoje przedsiębiorstwo? Prawdopodobnie uwzględniasz zbyt wąską perspektywę.
Czego firmy mogą nauczyć się od światowej sieci laboratoriów innowacyjności ONZ
Agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, mimo ambitnej misji czy globalnego zasięgu, raczej nie kojarzy się firmom z miejscem, z którego mogłyby czerpać inspiracje w obszarze przypspieszania procesu innowacyjnego - pozory mogą jednak mylić.
Cztery kompetencje innowatorów przyszłości
Liderzy obeznani z technologiami cyfrowymi sprawdzą się w roli innowatorów, jeśli dysponować będą odpowiednimi kompetencjami: świadomością biznesową, przedsiębiorczym sposobem myślenia, koncentracją na wyniku końcowym oraz inteligencją etyczną.
Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów
O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam MICHAEL SCHRAGE – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności.
Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości
COVID-19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T-Mobile Polska, prezes zarządu w T-Systems Polska.
Czy kryzys może stymulować wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w firmie?
Wypowiedzi ekspertów i praktyków biznesu – członków Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”.
Roboty. Wsparcie czy konkurencja?
Jest wiele powodów, dla których firmy decydują się na robotyzację linii produkcyjnej. Brak odpowiednich zasobów ludzkich, oszczędność czy niedoskonałość działań człowieka. Okazuje się, że robotyzacja nie musi być zagrożeniem dla pracowników. Znajdzie się miejsce i dla człowieka, i dla maszyny.
Liderzy zyskują więcej na rozwoju IT. W jaki sposób?
Niezależnie od branży najlepsze firmy odkrywają, że najtrudniejsza droga ewolucji systemów jest jednocześnie tą, która niesie najwięcej korzyści.
Usuwanie zatorów w pracy umysłowej
Jak organizacje mogą usprawniać wykonywanie zadań i zapobiegać przeciążeniu.
Technologia wspiera ciało. Jak utrzymać klientów w erze cyfrowej?
[PRAKTYCZNE STUDIUM DECYZJI] Dobrze rozwijająca się sieć siłowni stara się ugruntować swoją pozycję na rynku. Jedynym wyjściem jest transformacja cyfrowa.