Jacek Tomczyk
Redaktor współpracujący MITSMR.pl i ICAN.pl
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
A ty za ile sprzedasz duszę korporacji? Trzy czwarte Polaków jest gotowych pracować wbrew swoim przekonaniom – liczy się kasa
Polacy wręcz marzą o pracy w dużych, zagranicznych firmach, nawet jeśli miałoby to oznaczać wyrzeknięcie się własnych zasad, wartości i dołączenie do wyścigu szczurów. Co więcej, cena, za jaką bylibyśmy w stanie oddać duszę diabłu, okazuje się niezbyt wygórowana.
Reklama telewizyjna się zmienia. Czy warto dalej korzystać z tego kanału promocji?
Aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową, nie wystarczy już nagrać reklamę prezentującą zalety produktu i wyświetlić ją w przerwie programu telewizyjnego. Coraz więcej telewizorów ma dostęp do internetu, który umożliwia korzystanie z inteligentnych funkcji. Warto to wykorzystać!
Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Szkodzisz sobie i swojej firmie
Wszyscy znamy – często z autopsji – obraz zapracowanego biznesmena, spalającego się w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Najsmutniejsze w tym obrazie jest jednak to, że – jak pokazują badania – nie służy to dobrze ani jemu, ani organizacji.
Jakie media społecznościowe wybrać do promocji marki?
W Polsce z mediów społecznościowych korzysta prawie 26 milionów użytkowników – niemal 70% wszystkich mieszkańców kraju. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju jest YouTube, który odwiedza 93% internautów.
Kobiety lepiej sobie radzą z pracą zdalną
Praca zdalna, która przed pandemią była kojarzona głównie z freelancerami i wolnymi zawodami, z dnia na dzień stała się koniecznością. Większość Polaków polubiła home office, co potwierdzają ostatnie badania przeprowadzone przez PwC.
Pracownicy mniej obawiają się utraty zatrudnienia i są bardziej otwarci na zmianę
Pomimo trwającej nadal pandemii, obecnie znacznie mniej obawiamy się utraty źródła dochodów. Z optymizmem oceniamy też możliwość rozwoju i znalezienia lepszych warunków zatrudnienia.
Wideokonferencje nie zastąpią spotkań w biurze. Co nam przeszkadza w pracy zdalnej?
Choć praca z domu ma swoje zalety, wiele osób odczuwa zmęczenie tą formą zatrudnienia. Czujemy też, że pracujemy więcej, niż przed pandemią. Do tego dochodzą problemy techniczne podczas wirtualnych spotkań, na które narzeka 80% uczestników.
Polacy wolą pracę zdalną od wcześniejszego dostępu do szczepionki
Choć mogłoby się wydawać, że będą kolejki do szczepień, jedynie 31% ankietowanych chętniej aplikowałoby do firm, które gwarantowałoby wcześniejszy dostęp do takiego zabiegu.
E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?
Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.
Nie da się drugi raz zrobić dobrego pierwszego wrażenia. Nie da się?
Czy można naprawić złe pierwsze wrażenie podczas negocjacji biznesowych? Badania pokazują, że można – i to w dość prosty sposób.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zainwestuj w e-commerce
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
Polscy menedżerowie są już zmęczeni pracą zdalną
Jak wynika z raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2021", aż 38% polskich menedżerów uważa, że praca zdalna ma negatywny wpływ na ich samopoczucie.
Można wytrenować strategiczny sposób myślenia
Co sprawia, że jedni potrafią planować i stosować strategie metapoznawcze, podczas gdy inni muszą się ich uczyć? Odpowiedzią jest odpowiednie podejście i ciągłe zadawanie kluczowych pytań: Co mogę zrobić, aby sobie ułatwić pracę? W jaki inny sposób mogę wykonać to zadanie? Czy istnieje sposób na zrobienie tego lepiej? Tylko tyle i aż tyle.
Pracownicy narzekają na utrudnienia związane z pracą zdalną. Mimo to nie chcą rezygnować z home office
Aż 42% pracowników narzeka, że kultura organizacyjna ich przedsiębiorstwa ucierpiała podczas pandemii. Frustrację budzą szczególnie problemy techniczne, brak komunikacji i stres związany z coraz bardziej rozmywającą się granicą pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
Jaki powinien być pracownik idealny? Oto 8 cech, które wskazali polscy przedsiębiorcy
W świecie nieustannych, często wręcz zaskakujących zmian, firmy muszą szybko dostosowywać swoje modele biznesowe do nowych warunków rynkowych. Nie jest to możliwe bez zatrudnienia właściwych ludzi, co pokazuje raport World Economic Forum.
Rozwój i finansowanie firmy – "tajni inwestorzy" coraz popularniejsi
Jak wynika z analizy CB Insights, ubiegły rok był rekordowy pod względem ukrytych inwestycji. Fundusze zainwestowały w ten sposób łącznie prawie 1,7 miliarda dolarów w 365 tajnych projektów – głównie technologicznych i medycznych.
Nie bój się zadawać pytań – nawet tych z pozoru głupich i niedyskretnych
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Chcesz mieć innowacyjną firmę i szukasz nowych technologii? Najpierw przyjrzyj się tym, które już posiadasz
Innowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.