Zarządzanie zespołem
Jak tworzyć różnorodne zespoły kierownicze z pomocą interesariuszy
Zaangażuj kluczowych partnerów wewnątrz i na zewnątrz organizacji, aby wspólnie wspierać rozwój talentów i budować przyszłych liderów. Takie sojusze to krok w stronę bardziej inkluzywnego przywództwa.
Kolektywna inteligencja: małymi krokami do dużej zmiany
Przemyślany i dobrze zaprojektowany projekt grywalizacyjny może skutecznie zmienić zachowania i nawyki pracowników, co prowadzi do wzrostu ich zaangażowania i podniesienia kolektywnej inteligencji zespołów. Poznaj rozwiązania, które inspirują ludzi do nauki i działania oraz przynoszą długofalowy wzrost efektywności.
Jak zachować równowagę między wysokimi wymaganiami a dobrostanem?
W globalnych korporacjach, gdzie presja na wyniki idzie w parze z kulturą „ciągłej dostępności”, liderzy stają przed nie lada wyzwaniem. Jak pogodzić wysokie wymagania, nieustanny pęd i zalew informacji z dbaniem o własne zdrowie i dobrostan zespołu? Poznaj historię Ewy Groń, dyrektorki w międzynarodowej firmie technologicznej Apex Digital, która na własnej skórze przekonała się, jak cienka jest granicamiędzy zaangażowaniem a wypaleniem zawodowym. Czy w świecie, w którym technologia miała ułatwiać, a nie utrudniać pracę, jest jeszcze miejsce na autentyczny work-life balance?
Koniec odpływu pracowników
Amerykański rynek pracy obecnie doświadcza najniższego wskaźnika dobrowolnych odejść z pracy od czasu pandemii.
Zrób z pracowników gwiazdy mediów społecznościowych
Firmy, które pomagają pracownikom stać się gwiazdami mediów społecznościowych, zyskują nowy sposób na wzmacnianie widoczności marki.
Lekcje ze szpitalnego oddziału ratunkowego. Czego menedżerowie mogą nauczyć się od lekarzy?
Współczesny biznes przypomina oddział ratunkowy – każda decyzja ma ogromne znaczenie, czas jest na wagę złota, a presja nie ustępuje. Jak radzić sobie, gdy wszystko dzieje się naraz? Strategie opanowywania kryzysów w sytuacjach życia i śmierci mogą być kluczem do sukcesu w najbardziej nieprzewidywalnych warunkach.
Wyzwania liderów przyszłości
Przywództwo oparte na wartościach, inkluzywności i angażowaniu ludzi może przekształcać organizacje, czyniąc je bardziej adaptacyjnymi, innowacyjnymi i odpowiedzialnymi społecznie. Dzięki takiemu podejściu liderzy mogą skuteczniej zarządzać zmianą, innowacjami, zespołami oraz etyką i tym samym skuteczniej adaptować swoje firmy do zmian zachodzących w ich otoczeniu.
To harmonia różnorodności prowadzi do sukcesu
Zarządzanie zespołami o zróżnicowanym zapleczu kulturowym jest wyzwaniem wymagającym mistrzostwa w balansowaniu między różnorodnymi oczekiwaniami, wartościami i stylami pracy.
Posttraumatyczny wzrost w organizacji – szansa dla liderów
Traumy są nieodłącznym elementem rzeczywistości biznesowej – mobbing, zwolnienia, restrukturyzacje, wypadki czy kryzysy etyczne mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie firm. To, jak głęboki wpływ wywrą na organizację, nie jest jednak z góry przesądzone. Jeśli firma będzie potrafiła wesprzeć pracowników w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami i stymulować posttraumatyczny wzrost, może wyjść z kryzysu silniejsza i bardziej odporna.
Jak wrócić silniejszym po traumie
Traumatyczne wydarzenia mają destabilizujący wpływ na organizację. W ich obliczu to liderzy odgrywają kluczową rolę we wspieraniu zarówno jednostek, jak i zespołów, pomagając im odzyskać równowagę oraz stworzyć fundamenty do dalszego rozwoju.
Zbuduj zespół zarządzający odpowiedni do swojej strategii
Liderzy firm mogą podnieść efektywność swojego zespołu zarządzającego, umiejętnie balansując między wykorzystywaniem chęci do rywalizacji pomiędzy jego członkami a wspieraniem współpracy między nimi.
Sztuka zarządzania różnorodnością
Współpraca w zespole wielokulturowym to nie tylko wyzwanie, ale także okazja do odkrywania nowych perspektyw i znajdowania innowacyjnych rozwiązań. Efektywny lider potrafi przekształcić różnorodność w przewagę, budując mosty między różnymi wartościami, stylami pracy i oczekiwaniami.
Autentyczny lider musi być wzorem, a nie tylko szefem
Zarządzanie ludźmi w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwe, gdyż emocje i stres mocno obciążają liderów i pracowników. Sylwia Królikowska, psycholożka biznesu, doświadczona liderka i trenerka przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk podpowiada, jak efektywnie zarządzać stresem i emocjami oraz jak budować zaufanie i autorytet w zespole.
Polscy pracownicy na skraju wyczerpania?
Szybkie tempo pracy, rosnąca liczba obowiązków oraz wynagrodzenia nienadążające za wzrostem kosztów utrzymania powodują, że ponad połowa polskich pracowników odczuwa chroniczny stres i przemęczenie. Aby zapobiegać masowemu wypaleniu zawodowemu, organizacje powinny nadać priorytet wdrażaniu strategii wspierających zdrowie psychiczne swoich pracowników.
Nie poświęcaj rozwoju pracowników na rzecz zwiększania ich produktywności
Intensywne monitorowanie indywidualnej wydajności nie zwiększa produktywności pracowników, a nawet może ograniczać ich rozwój zawodowy.
Aby chronić talenty w organizacji, należy działać dwutorowo
Chcąc zatrzymać w firmie menedżera z potencjałem, najpierw trzeba się do tego przygotować. Konkretny plan działania umożliwiający pracownikowi rozwinięcie skrzydeł to podstawa, bez której trudno zacząć negocjować.
Jak technologia zawodzi pracowników na późnym etapie kariery
Menedżerowie muszą dokonywać świadomych wyborów, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu ze skomplikowanych technologii.
Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk
Na naszych oczach wyłania się nowy model organizacji pracy, który diametralnie zmieni role liderów w firmach.
Zarządzanie wiedzą w organizacji: od wyzwania do przewagi konkurencyjnej dzięki AI
W erze cyfrowej łatwy dostęp do informacji staje się kluczowym elementem sukcesu organizacji. Efektywne wyszukiwanie i szybkie wykorzystywanie wiedzy nigdy nie było tak istotne. Jak widzą ten problem menedżerowie, a jak pracownicy? I w jaki sposób sztuczna inteligencja może im pomóc?
Radar - Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.