Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Jest wiele organizacji, które eksperymentują ze sztuczną inteligencją (AI), ale relatywnie niewiele z nich postanowiło całkowicie zaangażować się we wdrożenie tej technologii. Jedną z firm, która znalazła się na tej ścieżce, jest Mastercard.
Minęło ponad 50 lat od czasu, gdy HAL, złośliwy komputer z filmu 2001: Odyseja kosmiczna, po raz pierwszy przeraził widzów, zwracając się przeciwko ludziom, których miał chronić. To tylko film, ale dobrze pokazuje to, co nas w sztucznej inteligencji przeraża: że zyska ona nadludzkie moce i zechce podporządkować sobie człowieka. Czy już teraz należy zacząć się martwić o sztuczną inteligencję?
Nasze badania dowodzą, że w przypadku otrzymywania tych samych danych dostarczanych przez sztuczną inteligencję różni ludzie podejmują zupełnie różne decyzje, ponieważ każda z osób kieruje się własnym stylem i osądem.
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.
Dziś sztuczna inteligencja bywa wytrychem marketingowym i buzzwordem. Czym jest jednak w istocie? Sama definicja nie wystarczy, bowiem z definicją sztucznej inteligencji jest jak ze statystyką – mówi dużo, ale nie powie tego, co najważniejsze. Dlatego proponujemy 5 unikatowych tekstów o AI, które mogą przybliżyć nas do prawdy.
Panuje powszechne przekonanie, że postępująca automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji zabiorą ludziom pracę. Jednak, jak przekonują David Autor, David Mindell i Elisabeth Reynolds w swojej nowej książce Praca przyszłości: budowanie lepszych miejsc pracy w erze inteligentnych maszyn, sztuczna inteligencja odmienia miejsca pracy, ale ich nie likwiduje. To wielkie wyzwanie dla pracowników i pracodawców.
Piyush Gupta, dyrektor generalny Banku Rozwoju w Singapurze (Development Bank of Singapore, DBS), od prawie 40 lat pracuje w znanej z konserwatyzmu branży bankowej. A jednak udało mu się stworzyć potęgę w obszarze bankowości i obsługi klienta i agresywnie wykorzystać sztuczną inteligencję w firmie, która kiedyś była znana jako „bardzo powolna”.
Izraelski start-up Hour One wdraża nowoczesny projekt – chce tworzyć wierne cyfrowe kopie ludzkich twarzy. Mają być one wykorzystywane w edukacji, reklamie i medycynie. Czy to zapowiedź rewolucji deepfake i nowy trend w marketingu?
Australijski Sąd Federalny orzekł, że sztuczna Inteligencja (AI) może zostać wpisana we wniosku patentowym jako wynalazca. Ta sytuacja może doprowadzić do wzmożenia zjawiska tzw. trollingu patentowego, utrudniając proces wprowadzania innowacji.
Zaawansowane, zintegrowane aplikacje, które wykorzystują uczenie maszynowe, mają największy potencjał tworzenia wartości. Muszą być jednak przeszkolone przy użyciu ogromnych ilości danych.
Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
„Czy już się boisz, człowieku?” – pyta sztuczna inteligencja w tytule artykułu stworzonego przez nią dla „The Guardian”. Informacje prasowe, artykuły, powieści, scenariusze filmowe, symfonie – sztuczna inteligencja napisała już niejedno. Czy jednak rzeczywiście powinniśmy się tego bać?
Strategie firm związane z faktem, że sztuczna inteligencja będzie coraz bardziej powszechna wahają się od nicnierobienia do umożliwienia zatrudnionym wyznaczania własnych ścieżek kariery.
IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”.
Aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, liderzy muszą skoncentrować starania na poprawie kultury organizacji i kompetencji decyzyjnych.
PZU, jako pierwszy polski ubezpieczyciel, wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów. Za projekt o nazwie „Morfeus” firma otrzymała wyróżnienie specjalne od redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, w konkursie Mistrz Cyfrowej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Uczenie maszynowe (machine learning) może przyspieszyć postęp w bardzo wielu różnych dziedzinach, między innymi energetyce, medycynie i planowaniu przestrzennym. Wszystkie dostępne dowody naukowe potwierdzają, że znajdowanie nowych pomysłów przychodzi nam z coraz większym trudem.
Sieć samoobsługowych supermarketów Bio Family została stworzona z myślą o klientach, którzy cenią sobie możliwość decydowania o tym, kiedy robić zakupy – bez ograniczeń związanych z dniem czy godziną. Przed kilkoma tygodniami rozstrzygnęliśmy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, Bio Market Polska to zwycięzca w kategorii „Technologia i rynek”.
Analizując nadchodzące trendy związane ze sztuczną inteligencją (AI), nie możemy nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i ma niebagatelny wpływ na wszystkie aspekty naszego życia. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40% interakcji z klientem przy wsparciu AI.
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się zaczyna.