Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Jak zabezpieczać dane przed atakiem?
W świetle rosnących zagrożeń cyberprzestępczości, przedsiębiorstwa muszą działać szybko i skutecznie, aby chronić swoje dane. Implementacja solidnych strategii bezpieczeństwa, regularne testowanie środowiska oraz świadome wdrażanie sztucznej inteligencji to kluczowe elementy walki z rosnącym zagrożeniem cyberprzestępczości.
AI oczami konsumentów. Trendy na 2024 rok
Sztuczna Inteligencja stała się nieodłącznym elementem współczesnego biznesu, oferując innowacyjne rozwiązania, skracając procesy zakupowe i dostarczając bardziej spersonalizowane oferty. Choć konsumenci oczekują ułatwień, istnieje widoczny dualizm w ich podejściu do tej technologii, wynikający z obaw związanych z bezpieczeństwem, manipulacją i nadużyciem.
Przywództwo w erze inkluzji i transformacji cyfrowej
W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy, przywództwo staje przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań pokoleń Y i Z, koncentrując się na inkluzji, innowacjach oraz zrównoważonym rozwoju. Ewolucja stylu przywództwa obejmuje nie tylko adaptację do zmieniających się realiów biznesowych, ale także integrację sztucznej inteligencji. O promowaniu post konwencjonalnych wartości i rozwijaniu autentycznych umiejętności kierowniczych opowiada Christine McCarthy, dyrektor generalna TEC Leadership Institute, rozmawia Paulina Kostro.
Kto trenuje sztuczną inteligencję?
Proces trenowania AI, oparty na etykietowaniu danych, odkrywa nie tylko fascynujący świat technologii, ale także stawia przed nami echa etycznych wyzwań i problemów społecznych.
Już w tym roku firma Elona Muska zacznie wszczepiać ludziom chipy
Firma Neuralink Corp. Elona Muska planuje przeprowadzić pierwsze eksperymenty wszczepienia implantów do ludzkich mózgów.
Etyczne podejście do danych i AI ma biznesowy sens
W obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji i przetwarzania danych zagadnienia związane z etyką stają się równie istotne jak same dane źródłowe. Na temat wpływu AI i danych na biznes opowiada Reggie Townsend, Vice President w SAS Data Ethics Practice. Rozmawia Paulina Kostro.
Debata: Zielona logistyka w Polsce – oszczędności mile widziane
W trakcie V Kongresu MIT Sloan Management Review Polska odbyła się debata dotycząca wdrażania celów ESG w Polsce, której uczestnikami byli doświadczeni praktycy biznesu. Przedstawiamy wideo z debaty.
Jak millenialsi widzą i odbierają pokolenie Z?
Ewelina Furtak, szefowa marketingu Cloudware Polska, dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi współpracy z najmłodszym pokoleniem na rynku pracy, czyli generacją Z.
Satysfakcja z prowadzenia firmy to nie wszystko
Oczekiwania przedsiębiorców wobec działań państwa są proste: stworzyć przyjazne, transparentne warunki prowadzenia biznesu.
Koniec z wyłudzaniem okupu za dane. Nadchodzi era cyberkradzieży
Obecnie jedną z największych bolączek firm jest wyłudzanie okupu przez cyberprzestępców w zamian za zaszyfrowane dane. Wkrótce mogą jednak zmierzyć się z grupami przestępczymi, dla których dane są cenniejsze niż pieniądze.
Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?
Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów.
Nanolearning i EdTech zyskują na znaczeniu
Koncepcja nauki przez całe życie wymaga od osób aktywnych zawodowo ciągłego dokształcania się, by pozostać konkurencyjnym na rynku pracy. Aby zrealizować to założenie, pomocna może okazać się metoda nanolearningu.
Teksty generowane przez AI – szansa czy zagrożenie?
Modele językowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, takie jak choćby ChatGPT, umożliwiają cyberprzestępcom zwiększanie skuteczności komunikacji będącej częścią ataku.
Harmonijna współpraca CEO i CFO kluczem do sukcesu firmy
Jednym ze warunków sukcesu firmy są dobre relacje pomiędzy CEO a CFO. Nierzadko stanowi to jednak wyzwanie, ponieważ prezesi firm często cechują się nadmiernym optymizmem, natomiast dyrektorzy finansowi pesymizmem i chęcią kontroli. Dla dobra biznesu warto jednak, aby te dwie różniące się od siebie osoby znalazły wspólny język.
MVP: jak wprowadzać na rynek nowe produkty bez większego ryzyka
Firma chcąca wprowadzić na rynek nowy produkt lub przetestować hipotezę biznesową chciałaby zredukować ryzyko niepowodzenia do minimum. W tym celu może postawić na tzw. Minimum Viable Product. To, w jaki sposób sprawdzić, czy produkt w wersji minimalnej będzie rentowny, pokazujemy na przykładzie współpracy firm Chartipedia i Boldare.
Nie warto wykluczać
O tworzeniu inkluzywnej współpracy, w której docenia się indywidualizm, opowiada Alicja Klitenik, Diversity & Inclusion Leader w Devire. Rozmowa jest częścią badania jakościowego, którego wyniki ukazały się w 17. numerze „ICAN Management Review”. Wydanie poświęcono tematyce Diversity&Inclusion w polskim biznesie. Rozmawia Paulina Kostro.
Być czy nie być… na spotkaniu, czyli 6 rad od Elona Muska na temat produktywności
Elon Musk nie przestaje zaskakiwać. Prawdopodobnie najbardziej pracowników Twittera – firmy, której stał się nowym właścicielem. Musk nieraz podkreślał, że produktywność jest jego kluczem do sukcesu. Niewątpliwie dąży do tego, aby ludzie, którzy dla niego pracują, kierowali się tą samą zasadą. Nic więc dziwnego, że postanowił wysłać do nich maila z sugestiami dotyczącymi poprawy ich wydajności.
Relacje w pracy – jak nad nimi pracować?
Większość z nas od razu dostrzega, że ktoś w miejscu pracy zachowuje się agresywnie. Nieuprzejmości, przezwiska, grubiański język widoczne są od razu. Trudniej wyłapać i udowodnić zachowania toksyczne, manipulacje czy kłamstwa. Co powinien zrobić szef, gdy zauważy, że relacje między pracownikami nie są, oględnie mówiąc, dobre, szczególnie za sprawą jednej osoby, wpływając nie tylko na atmosferę w pracy, ale również na gorsze wyniki firmy? Na pytanie odpowiada Monika Reszko, psycholog biznesu, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych. Rozmawia: Paulina Kostro.
Prof. Stanisław Gomułka: "Prawdopodobnie czeka nas dalsze zaostrzanie polityki monetarnej"
O źródłach i scenariuszach rozwoju inflacji w Polsce mówi prof. Stanisław Gomułka. Rozmawia Paulina Kostro.
Arkadiusz Sieroń z Instytutu Nauk Ekonomicznych UWr: „Źródeł obecnej inflacji powinniśmy szukać w kryzysie pandemicznym”
Arkadiusz Sieroń, adiunkt w Instytucie Nauk Ekonomicznych, na wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i członek zarządu Instytutu Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa opowiada o przyczynach inflacji, jej skutkach ekonomicznych i konsekwencjach dla biznesu. Rozmawia Paulina Kostro.