Strategia
Czego warto nauczyć się od Rolls-Royce'a, czyli zrównoważony rozwój na bogato
Rolls-Royce nie ma w ofercie żadnego samochodu z napędem elektrycznym czy choćby hybrydowym (jeszcze). Mimo to pod pewnymi względami stanowi świetny przykład zrównoważonego rozwoju – autentycznie, głęboko zrównoważonego.
Jak budować odpowiedzialną firmę 4.0 - rozmowa z Rafałem Rudzkim
Rosnące oczekiwania wobec biznesu nie pozostają bez echa. Liderzy muszą podejmować decyzje uwzględniając kryteria pozafinansowe, a także nowe regulacje. Posłuchaj rozmowy o odpowiedzialnej transformacji biznesu, którą redaktor Joanna Koprowska przeprowadziła z Rafałem Rudzkim, ekspertem z zespołu doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Deloitte Central Europe.
Jak działają dobre firmy?
Czas sprawić, by firmy chętniej pojawiały się, inwestowały i kreowały miejsca pracy w społecznościach, które zostały pozostawione w tyle za gwałtownie rozwijającym się kapitalizmem i postępem technicznym.
Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś
Branża odzieżowa rewolucjonizuje się na naszych oczach. Do tej pory nowe kolekcje determinowały głównie zmieniające się trendy. Dzisiaj jest to również dążenie do mody przyjaznej ludziom i środowisku.
Klimat – czynnik dużego ryzyka
Zagrożenia wynikające ze zmian klimatycznych i degradacji środowiska są coraz poważniej traktowane przez biznes. Firmy zaczynają uwzględniać w swoich działaniach także ryzyko klimatyczne.
Jak działa Fundacja ORLEN? [WIDEO]
Fundacja ORLEN działa już od ponad 18 lat. W 2018 roku zainaugurowała ona dwa nowe programy.
Jak rozmawiać o środowisku w kontekście CSR? [RELACJA]
CSR zakłada nie tylko działania na rzecz ochrony środowiska, ale też nawiązywanie relacji z działającymi w tym obszarze interesariuszami. Jak dbać o aspekt ekologiczny i ekonomiczny przedsięwzięć?
Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność
Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę?
Pierwsza „papierowa” butelka w drodze
Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest coraz bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki - Green Fibre Bottle - wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.
W poszukiwaniu konkurencyjności [RAPORT]
Jak wdrażać programy, które nie tylko służą innym, ale też wzmacniają konkurencyjność organizacji? Poznaj najlepsze praktyki w obszarze CSR stosowane przez polskie firmy.
CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu
Jak przekonują przedstawiciele polskich przedsiębiorstw – którzy świetnie radzą sobie z tworzeniem wartości wspólnej i wprowadzaniem kompleksowych zmian – dzięki mądrej odpowiedzialności można wiele zyskać.
Biznes mądrze odpowiedzialny [DEBATA]
Co się dziś kryje za społeczną odpowiedzialnością biznesu?
Logistyka może zmieniać świat na lepsze
Rozległa działalność DB Schenker nie pozostaje obojętna dla środowiska i otoczenia społecznego.
Zrównoważona logistyka w praktyce
Narzędzia CSR pomagają minimalizować wpływ biznesu na środowisko naturalne.
Tworzyć lepsze miejsca
Unibail-Rodamco promuje pozytywne wzorce, które przekładają się na codzienne działania.
CSR: sposób na długofalowe odróżnianie się
Jak szukać efektywnych rozwiązań i budować lepszy świat?
Etyczne środowisko pracy jako element strategii CSR
Bez etyki trudno mówić o odpowiedzialnym biznesie.
Edukacja finansowa najmłodszych
Firmy powinny przede wszystkim poznać potrzeby tych, którym chcą pomagać.
Biznes mądrze odpowiedzialny
Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia.