Prowadzenie firmy
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Być czy nie być… na spotkaniu, czyli 6 rad od Elona Muska na temat produktywności
Elon Musk nie przestaje zaskakiwać. Prawdopodobnie najbardziej pracowników Twittera – firmy, której stał się nowym właścicielem. Musk nieraz podkreślał, że produktywność jest jego kluczem do sukcesu. Niewątpliwie dąży do tego, aby ludzie, którzy dla niego pracują, kierowali się tą samą zasadą. Nic więc dziwnego, że postanowił wysłać do nich maila z sugestiami dotyczącymi poprawy ich wydajności.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance (płaca za wyniki) przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników sprzedaży w Hilti Group.
Pięć kategorii dla doskonalszych KPI
Badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników.
Dlaczego błędne KPI zagrażają transformacji cyfrowej
Udane inicjatywy związane z cyfryzacją wymagają od liderów określania wskaźników efektywności w odniesieniu do celów biznesowych popartych danymi, a nie do zasobów technologicznych.
W poszukiwaniu idealnego KPI
W jaki sposób radykalne uproszczenie sposobu mierzenia wyników pomogło pewnej firmie uzgodnić działania pracowników z celami organizacji, inwestować w bardziej przemyślany sposób oraz zaszczepić kulturę uczenia się i współpracy.
Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes
Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes-do-biznesu) na business-for-business (B4B, biznes-dla-biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników.
Większe korzyści z burzy mózgów dzięki konstruktywnej krytyce
Czy krytyka pomysłu, z którą można się spotkać podczas burzy mózgów, utrudnia kreatywność, czy raczej ją wzmacnia? To zależy…
Łańcuch wartości na czas kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości. Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć.
Elastyczne formy zatrudnienia - 5 inspiracji dla liderów
Przypominamy pięć popularnych tekstów, które pomagają zrozumieć nowe wyzwania na rynku pracy.
„Stary” pracownik zatrudniony na nowo – nieoczekiwany zysk
Powracający pracownicy mogą być dla firmy źródłem nieocenionych korzyści, szczególnie na dzisiejszym bardzo konkurencyjnym rynku pracy.
Czy infrastrukturę IT można przygotować na cybertataki i wojnę?
W czwartek 24 lutego 2022 roku rosyjskie czołgi wjechały na ziemie ukraińskie. Ostrzałom i bombardowaniom towarzyszy wzmożona wojna cyfrowa. Ta może zagrażać także polskim firmom. Czy infrastrukturę IT można przygotować na cyfrowe ataki?
Dni bez kamerki. Jak firmy w Polsce walczą z nadmiarem spotkań online i zwiększają produktywność
Rezygnacja z części spotkań pozwala na efektywną współpracę. Jednocześnie zapobiega zakłócaniu skupienia. Zainspirowani badaniami przeprowadzonymi przez międzynarodowy zespół naukowców sprawdziliśmy, jak praktyka spotkań wygląda w Polsce.
11 źródeł zakłóceń, które musi monitorować każda firma
Myślisz, że wiesz, jakie siły mogą zniszczyć twoje przedsiębiorstwo? Prawdopodobnie uwzględniasz zbyt wąską perspektywę.
Biuro nowej normalności: rekonstrukcja czy transformacja miejsca pracy?
Menedżerowie muszą przemyśleć strategię dotyczącą tego, jak znaleźć równowagę między tym, czym praca była kiedyś, a tym, czym jest teraz.
Jak zwiększyć wydajność współpracy w czasach pandemii
Jak najlepiej można podnieść wydajność w hybrydowych warunkach pracy prowadzonej zarówno z biura, jak i z domu?
Dynamiczne sieci poprawiają zdalne podejmowanie decyzji
Wydarzenia kryzysowe wymagają sieci decyzyjnych, które są dynamiczne, a nie statyczne, i reagują na częste informacje zwrotne.
Biznes jak Netfliks. Przeglądaj kluczowe wskaźniki efektywności jak ofertę streamingową
Wraz z ewolucją paneli sterowania kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI) zmienia się to, jak menedżerowie kontrolują samych siebie. Tekst Michaela Schrage'a, prelegenta Konferencji MIT Sloan Management Review Polska
Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów
O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam MICHAEL SCHRAGE – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności.
Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości
COVID-19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T-Mobile Polska, prezes zarządu w T-Systems Polska.