Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Nowe badania pokazują, że konsumenci, którzy z daną marką kojarzą bogactwo kulturowe, wolą zakupy w sklepie niż w internecie.
Każdy, kto planuje prowadzić sklep internetowy, musi pamiętać o tym, by najpierw stworzyć własne miejsce w sieci, gdzie zaprezentuje swoje produkty. W poniższym artykule wskażemy najważniejsze czynniki decydujące o tym, czy strona internetowa spełnia najważniejsze projektowe wymogi.
E-commerce obecnie jest nie tylko wyłącznie kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim kanałem inspiracji i komunikacji. Z tego powodu warto poświęcić czas na opracowanie odpowiedniej strategii dotyczącej treści produktowych.
- Treści produktowe, które klient zobaczy wchodząc na naszą platformę sprzedażową w pierwszym momencie, decydują o tym czy u nas zostanie czy uda się do konkurencji – mówi Rafał Wasyluk, Head of EMEA Commerce CoE, w firmie VMLY&R. Rozmawia Paulina Kostro.
Wzrost e‑commerce z jednej strony jest szansą na dotarcie do nowych odbiorców, z drugiej zaś wyzwaniem, któremu trzeba sprostać. Jak zatem wybrać odpowiednie technologie dla naszego biznesu i nie pogubić się?
E-commerce stał się kluczem do zdobywania nowych klientów i rozwijania marki. Jednak aby osiągnąć sukces potrzebna jest odpowiednia strategia, której ważnymi elementami są zarówno działania marketingowe, jak i współpraca z innymi firmami pozwalająca zwiększyć potencjał. Dobrym tego przykładem są wspólne działania marek Lexmark i x-kom.
Każdy nowy trend pojawiający się w sektorze handlu elektronicznego ma na celu zaspokojenie potrzeb kupujących niemalże w trybie natychmiastowym. Polscy sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań, dzięki czemu branża e-commerce w kraju wciąż rośnie.
Dynamiczny rozwój sektora e-commerce wcale nie musi oznaczać, że tradycyjne sklepy znikną. Tym bardziej że gigant handlu online, Amazon, stawia na sprzedaż stacjonarną.
Detaliści coraz więcej inwestują w doświadczenia coraz bardziej wymagających klientów. Co mogą zrobić, aby te inwestycje się zwróciły?
W przeciągu ostatnich lat serwisy społecznościowe stały się świetnym i efektywnym narzędziem do sprzedaży. Czy twoja firma umie je wykorzystywać?
Pomimo że amerykańska firma jest dobrze rozpoznawana w naszym kraju, a od dawna ma w Polsce swoje centra logistyczne, Amazon przez wiele lat był wielkim nieobecnym na polskim rynku e-commerce. Wkrótce to się może diametralnie zmienić, ponieważ platforma założona przez Jeffa Bezosa ogłosiła uruchomienie polskiej wersji swojego serwisu. Przedsiębiorcy już teraz mogą się rejestrować na nowej platformie.
Czy trwałość opakowania produktu ma wpływ na sprzedaż online? Okazuje się, że tak. A to nie jedyny drobiazg, który należy uwzględnić podczas tworzenia strategii rozwoju firmy z branży e-commerce.
Tylko 15% osób zaliczanych do generacji Z twierdzi, że reklamy, które widzi, są kierowane do nich. To stanowi duże wyzwanie dla agencji reklamowych i firm, które powinny szukać nowych sposobów dotarcia do młodych klientów. Istniejące od długiego czasu na rynku marki nie są przez nich postrzegane jako atrakcyjne i godne uwagi. Lubią eksperymentować, wybierać nowe produkty i nieznane im wcześniej brandy. O ile te potrafią do nich dotrzeć za pomocą najnowszych mediów, takich jak TikTok czy Twitch. Dla niektórych firm może być to prawdziwe wyzwanie.
W najbliższy piątek, 27 listopada, wypada Black Friday, czyli dzień największej przedświątecznej wyprzedaży. Jednak z powodu lockdownu czarny piątek potrwa aż do początku grudnia, a większość atrakcyjnych promocji oferowana jest w sieci.
Zaawansowane narzędzia analityczne, wykorzystujące m.in. algorytmy uczenia maszynowego, zmniejszają ryzyko nieefektywności działań promocyjnych – zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online.
Jak wynika z raportu Zakupy online w Polsce 2020, przygotowanego przez ExpertSender, aż siedem na dziesięć osób nie ufa reklamom w Internecie lub nie ma zdania na temat ich wiarygodności. Okazuje się, że dynamiczne zmiany w branży e-commerce mocno wpłynęły także na segment reklamowy.
Marki, które zwiększały wydatki na marketing w czasie recesji, po rozpoczęciu ożywienia gospodarczego zyskiwały udział w rynku trzy razy szybciej niż te, które zamilkły. To ważna lekcja dla biznesu na obecny czas epidemii.
Aby sprzedać produkt w internecie, nie wystarczy już personalizowany przekaz reklamowy. Dziś w e-commerce królują angażujące treści wideo, które zwiększają sprzedaż. Głównie w Chinach, ale nie tylko.
CZY WIESZ, ŻE: Cyber Monday może za kilka lat okazać się ważniejszy dla rynku e-commerce niż Black Friday? Nie jest równie popularny, ale tego dnia możesz sprzedać... więcej.
Narzędzia komunikacji cyfrowej wspierające proces sprzedażowy.