Najnowsze
BCC For The Future. Liderzy Jutra
Najważniejsze biznesowe wydarzenie roku BCC for the Future 2024 już 10 i 11 października w Warszawie!
Nowy (wspaniały) świat płatności, bez wczytywania wyciągów i plików
Korzystanie z rachunków bankowych samo w sobie nie przynosi wartości biznesowej firmom, ale jest niezbędne do ich funkcjonowania.
Kiedy inwestycje w sztuczną inteligencję zwracają się w marketingu
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu.
Silna relacja CIO i CFO kluczem do sukcesu biznesowego
Czasy, w których perspektywy CFO i CIO wyglądały, jak połączenie dwóch skrajnie różnych światów, minęły, a przynajmniej powinny były odejść do lamusa. Choć te dwie role w firmie mogą wydawać się odległe, w rzeczywistości są nierozerwalnie ze sobą powiązane, a od współpracy osób na tych dwóch stanowiskach zależy sukces całej organizacji.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Szerokie perspektywy w świecie genAI
Generatywna sztuczna inteligencja oraz zrozumienie powiązanego z nią łańcucha wartości stały się w ostatnich latach niezwykle istotne dla funduszy inwestycyjnych. Istnieje wiele możliwości ulokowania kapitału, dlatego rzetelna ocena potencjału różnych przedsięwzięć staje się kluczowa.
Deepfake na wysokim szczeblu
Kiedy pracownik polskiego oddziału firmy SpectraCorp otrzymał polecenie od prezesa, nie przypuszczał, że może to być zaawansowane oszustwo wykorzystujące technologię deepfake. Ta nowa forma cyberzagrożenia, polegająca na tym, że oszust podszywa się pod autorytet prezesa i wykorzystuje jego wizerunek, doprowadziła firmę na skraj kryzysu, stawiając pod znakiem zapytania kwestie bezpieczeństwa danych. Zarząd stanął przed kluczowym pytaniem: co należy zmienić, aby w przyszłości firma była mniej podatna na takie manipulacje?
Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.
Nowe technologie vs. kadra zarządzająca
Tempo wdrażania nowych technologii odgrywa kluczową rolę w konkurencyjności i efektywności organizacji. Pomimo tego badania wskazują, że kadra zarządzająca czasem wolniej adoptuje nowe technologie, co budzi frustrację wśród pracowników i prowadzi do utraty korzyści płynących z innowacji.