Najnowsze
Prosty sposób przekazywania nieprzyjemnych informacji zwrotnych
Umiejętność przekazywania informacji zwrotnej jest niezbędna nie tylko menedżerom, którym zależy na skuteczności, ale wszystkim współpracującym ze sobą osobom. Nie jest to jednak łatwa sztuka i może być prawdziwym wyzwaniem.
Jak COVID-19 wpłynął na decyzje zakupowe
Konsumenci działają zgodnie z przekonaniem, że w warunkach izolacji społecznej będą funkcjonować przez wiele miesięcy – wynika z badania KPMG w Polsce.
Automatyzacja bankowości, maksymalizacja korzyści [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]
Alior Bank od lat z powodzeniem łączy cyfrową i tradycyjną bankowość, oferując liczne innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi. Nic dziwnego więc, że został zwycięzcą rozstrzygniętego przed kilkoma tygodniami konkursu konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Rynek pracy skurczył się w 2020 roku aż o jedną czwartą
Pomimo że pandemia objęła praktycznie wszystkie kraje na świecie, niektóre regiony ucierpiały mniej i szybciej poradziły sobie ze skutkami obostrzeń. Widać to w raporcie Międzynarodowej Organizacji Pracy.
W 2021 roku klienci wydadzą w internecie 5 bilionów dolarów
Ubiegły rok okazał się czasem gwałtownej transformacji modelu sprzedaży wielu firm i wynikającego z niej rozwoju e-commerce. Wygląda na to, że pandemia na stałe zmieniła sposób robienia zakupów, a najbliższe miesiące mają jeszcze utrwalić ten trend poprzez rozwój platform sprzedażowych.
Mobilna przestrzeń dla spotkań i pracy w skupieniu
Jakie trendy będą obowiązywać we wnętrzach biurowych w najbliższej przyszłości? Choć w obecnej sytuacji trudno wyrokować, jedno jest pewne. Będziemy stawiać na elastyczność i szybkie dostosowywanie miejsc pracy do gwałtownie zmieniających się potrzeb i okoliczności. Zwinność okaże się więc ogromnym atutem.
Pieniądze szczęście dają – potwierdziły to badania naukowe
Popularne powiedzenie mówi, że "pieniądze szczęścia nie dają", ale niektórzy uzupełniają wtedy żartobliwie, że szczęście daje dopiero to, co można za nie kupić. Ostatnie badania potwierdzają, że jest w tym dowcipie sporo racji.
Co wejście Amazonu oznacza dla polskiego e-commerce?
Pomimo że amerykańska firma jest dobrze rozpoznawana w naszym kraju, a od dawna ma w Polsce swoje centra logistyczne, Amazon przez wiele lat był wielkim nieobecnym na polskim rynku e-commerce. Wkrótce to się może diametralnie zmienić, ponieważ platforma założona przez Jeffa Bezosa ogłosiła uruchomienie polskiej wersji swojego serwisu. Przedsiębiorcy już teraz mogą się rejestrować na nowej platformie.
Co o cyberbezpieczeństwie mówią eksperci?
Przyśpieszona transformacja cyfrowa niesie ze sobą ryzyko zwiększonych zagrożeń. Xopero Software S.A., we współpracy z 21 ekspertami z 13 firm, przygotowało raport „Cyberbezpieczeństwo: Trendy 2021”. Jakie są prognozy specjalistów?
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do ustalania cen niesie ze sobą ryzyko... zmowy
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są od dawna wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do ustalania najbardziej efektywnych strategii cenowych produktów. Najnowsze badania pokazują jednak, że posiłkowanie się nowymi technologiami może prowadzić do powstawania zmów cenowych pomiędzy firmami, których zarządy... wcale nie muszą być tego świadome.