Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Etyczne podejście do danych i AI ma biznesowy sens
W obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji i przetwarzania danych zagadnienia związane z etyką stają się równie istotne jak same dane źródłowe. Na temat wpływu AI i danych na biznes opowiada Reggie Townsend, Vice President w SAS Data Ethics Practice. Rozmawia Paulina Kostro.
Wyzwól innowacyjne podejście w swojej firmie
Pobudzanie kreatywności i tworzenie innowacyjnych rozwiązań jest dla firmy L’Oréal niekończącym się procesem, a najważniejszym jego elementem są ludzie.
Nanolearning i EdTech zyskują na znaczeniu
Koncepcja nauki przez całe życie wymaga od osób aktywnych zawodowo ciągłego dokształcania się, by pozostać konkurencyjnym na rynku pracy. Aby zrealizować to założenie, pomocna może okazać się metoda nanolearningu.
Pierwszy polski język neuronowy
Na rynku pojawił się syntezator mowy, który brzmi w języku polskim tak naturalnie, że trudno go odróżnić od prawdziwego ludzkiego głosu.
Metawersum to zupełnie nowa przestrzeń handlowa
Zaistnienie w metawersum jest zależne wyłącznie od naszej wyobraźni. To nieograniczona niczym przestrzeń, gotowa do przełamywania schematów – także tych sprzedażowych. „Przedsiębiorstwa, które wchodzą do metawersum, to przede wszystkim takie organizacje, które lubią eksperymentować, mają w sobie ducha innowacyjności i chcą zabezpieczyć swoją pozycję na rynku w przyszłości” – opowiada Krzysztof Bulski, dyrektor zarządzający w Molecule Group.
Dlaczego SONY zajęło się produkcją aut?
Coraz więcej firm z branży technologii cyfrowych interesuje się produkcją aut. Sprzyja temu rosnąca popularność samochodów elektrycznych i coraz większa rola, jaką w motoryzacji odgrywają elektroniczne systemy sterowania i rozrywki. Trend ten można obserwować choćby na przykładzie SONY – japońskiego giganta elektroniki użytkowej, który właśnie zaprezentował najnowszy model elektrycznego SUV-a.
Strefa start-upów - poznaj polskie firmy, które zmieniają świat
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć start-up’ów, których rozwiązania wspierają pozyskiwanie energii i inteligentne nią zarządzanie.
Strefa start-upów: zrównoważony rozwój
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć start-upów, które zajęły się problemem zrównoważonego rozwoju.
Telemedycyna – jak dzięki danym i komunikacji osiągnąć nowy wymiar efektywności
Dostęp do ustrukturyzowanych danych i zdalne narzędzia komunikacyjne są motorem rozwoju i źródłem przewagi konkurencyjnej wielu organizacji. O tym, jaką korzyść mogą przynieść we współczesnej opiece zdrowotnej, mówi nam Przemysław Szuder, General Manager AWS, Central & Eastern Europe. Rozmawia Paulina Kostro.
Talent Alpha: From Headcount to Skill Count
Algorithms developed by Talent Alpha, a Polish company that operates around the world, make it possible to engage specialists in projects that match their skills and expand a workforce in a flexible manner. It is a model that can be the source of cutting-edge innovation in the HR field as well as a driving force for change across the entire labor market.
Strefa Start-upów - zdrowie psychiczne
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy rozwiązujące problemy współczesnego świata kreatywnie i z wykorzystaniem technologii – w tym wyzwania, z którymi mierzy się biznes. Tym razem przedstawiamy pięć start-upów, które zajęły się problemem stresu i zwiększenia wydajności intelektualnej zarówno w pracy, jak i poza nią. Popyt na tego typu usługi, w związku z pandemią, dynamicznie rośnie, dlatego już teraz warto przyjrzeć się, co w tym zakresie oferują rodzimi przedsiębiorcy.
Transformacja technologiczna - wymóg naszych czasów
Dziś strategie cyfrowe muszą stać się prawdziwymi strategiami korporacyjnymi, które uwzględniają nowoczesne rozwiązania technologiczne. Można wręcz stwierdzić, że w wiodących firmach strategie cyfrowe i korporacyjne to jedno i to samo, a kryzys sprawił, że liderzy czynią z tego hasła cel działania.
Strefa Start-upów - Fintechy
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora FinTech.
Od zarządzania etatami do zarządzania talentami
Algorytmy opracowane przez działającą globalnie polską firmę Talent Alpha umożliwiają angażowanie specjalistów do zadań odpowiadających ich talentom i elastyczne uzupełnianie kadr. To model, który może być źródłem prawdziwej innowacji w dziedzinie HR, ale i motorem zmian na całym rynku pracy.
Przejście na czyste floty to korzyść dla firmy i środowiska
ABB chce inspirować kierowców w kierunku zrównoważonej przyszłości elektrycznej. W tym celu inwestuje w rozwój sektora e-mobility.
Wyścigi pojazdów autonomicznych napędzają rozwój tej technologii
Doprowadzanie autonomicznych samochodów wyścigowych do granic ich możliwości pozwala testować technologie, które ostatecznie trafiają do klientów indywidualnych.
Strefa Start-upów: poznaj innowatorów, którzy zmieniają nasz świat
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora medycznego, których misją jest zapewnienie przystępnej cenowo opieki zdrowotnej.
5 trendów, które musi znać każdy innowacyjny lider
Analitycy Gartnera wskazali kluczowe trendy w technologiach, które warto uważnie obserwować. Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem.
Półka sklepowa pod nadzorem AI
Sztuczna inteligencja pomoże zarządzać ekspozycją towarów na półkach. Odciąży handlowców, którzy zajmą się doradztwem i obsługą klienta.
Samochodowy asystent głosowy
Konsumenci chcą przenieść swoje doświadczenia związane z korzystaniem z asystentów głosowych do aut. Aby sprostać ich oczekiwaniom, firmy motoryzacyjne muszą poprawić jakość oferowanych usług. Po piętach depczą im duże koncerny technologiczne.