Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Edward Nieboj: Autorzy sprawozdań finansowych nie doceniają informacji dodatkowych

Sprawozdania finansowe prezentują dane historyczne sprzed kilku miesięcy, co przy zmienności rynków stanowi wadę. Jednak to wciąż najszersze źródło wiedzy o przedsiębiorstwie.

Sprawozdanie finansowe w założeniu ma transparentnie i rzetelnie prezentować sytuację finansową i majątkową oraz wynik finansowy organizacji w danym przedziale czasu, aby ktoś, kto je czyta, miał prawdziwy obraz firmy i mógł na podstawie tych informacji podejmować decyzje. W praktyce wiarygodność takich dokumentów często jest powiązana z wielkością przedsiębiorstwa, dlatego pierwsze, co powinna zrobić osoba, która je czyta, to zerknąć, czy sprawozdanie jest audytowane, czy nie. Przeglądając obszerne sprawozdania dużych przedsiębiorstw, można wiele rzeczy przeoczyć, więc audytor daje przynajmniej w teorii pewną gwarancję wiarygodności prezentowanych danych.

Zostało 47% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Edward Nieboj

Partner zarządzający w firmie doradczej, audytorskiej i outsourcingowej Grant Thornton.


Najpopularniejsze tematy