Przemysł 4.0
Hiperpersonalizacja jako nowy paradygmat w budowie relacji z klientem
Cyfryzacja i Przemysł 4.0 sprawiają, że budowa relacji z klientami przypomina cyfrowe randki, a każde takie spotkanie to okazja do wywarcia możliwie jak najlepszego, kolejnego „pierwszego” wrażenia. Nowe oczekiwania klientów pojawiają się w odpowiedzi na stymulacje płynące z rynku, co w efekcie jeszcze bardziej kształtuje rynek. Technologie cyfrowe, chmura, usługi SaaS, współpraca człowieka z AI, zwinność i zmiany w kulturze organizacyjnej to kluczowe elementy nowego paradygmatu hiperpersonalizacji. W ten sposób przekracza ona tradycyjne granice marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, stając się kluczowym elementem strategii biznesowej.
Kiedy stopniowa zmiana jest lepsza od radykalnej transformacji
Przedsiębiorstwa przemysłowe być może nie są pionierami rewolucji cyfrowej, jednak ich ewolucyjne podejście do przeprowadzania udanych inicjatyw w sferze technologii cyfrowych kryje w sobie cenne lekcje dla innych sektorów.
Czwarta rewolucja przemysłowa to konieczność
Przemysł 4.0 ma prowadzić do wzrostu tempa produkcji i jej efektywności. Jednak bez wykwalifikowanych kadr i wsparcia systemu edukacyjnego dla pracowników rewolucja technologiczna będzie funkcjonowała w ograniczonym zakresie i w niewielkim wycinku naszej gospodarki. Poza technologią liczą się także ludzie.
Praca z robotami w świecie po pandemii
Gotowe do działania od razu po podłączeniu (plug-and-play) systemy automatyki można błyskawicznie konfigurować – aby reagować na nagłe skoki zapotrzebowania – i równie szybko zmieniać ich konfigurację, kiedy nastąpi zmiana potrzeb.
Zalety samowystarczalnej produkcji
W sytuacji, w której pandemia odsłania słabości globalnych łańcuchów dostaw, nową drogę wskazują cyfrowe technologie produkcyjne.
Scenariusze ratowania łańcuchów dostaw
Pandemia koronawirusa ujawniła konieczność usprawnienia powolnie dotychczas reagujących łańcuchów dostaw. Wykorzystując dane i współpracując z partnerami nad planowaniem scenariuszy, firmy będą mogły łatwiej dostosować się do wymogów nowej rzeczywistości.
OKIEM CZYTELNIKA: Technologiczna zmiana
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych kojarzy się w społecznym odbiorze głównie z produkcją tradycyjnych dokumentów i banknotów. Tymczasem firma dynamicznie wprowadza na rynek produkty oraz systemy IT. Są wśród nich rozwiązania zarówno dla obywateli, jak i dla biznesu. O technologicznym obliczu PWPW rozmawiamy z dyrektorem Pionu Produktów Cyfrowych spółki, Konradem Jaczewskim.
Automatyzacja produkcji sposobem na kryzys
Firma z branży spożywczej musi ograniczyć produkcję z powodu pandemii. Zarząd zastanawia się, w jaki sposób dzięki robotyzacji i automatyzacji wyjść z sytuacji kryzysowej i zabezpieczyć się na przyszłość.
Cyfryzacja i Przemysł 4.0. Jak wskazać w nich miejsce dla ludzi?
Wydaje się, że kolejne rewolucje coraz mocniej ograniczają rolę człowieka w przemyśle. Ludzie stają się intruzami w niektórych nowoczesnych procesach.
Jedyny ratunek dla firm produkcyjnych
Dla firm wytwórczych transformacja cyfrowa nie jest kwestią wyboru, a koniecznością. Problem jednak polega na tym, że jest to wyjątkowo trudny proces.
Technologia i ludzie. Klucze do rynkowej przewagi przedsiębiorstwa
Ludzie to siła każdej organizacji, jednak technologie coraz bardziej zyskują na znaczeniu
Intralogistyka w Przemyśle 4.0
Przedsiębiorcy coraz częściej automatyzują i robotyzują linie produkcyjne. Automatyzacja równie zdecydowanie wkracza do transportu wewnątrzzakładowego. Jej zaawansowanym przykładem są autonomiczne roboty mobilne (AMR) – następcy wózków elektrycznych czy AGV.
Przemysł 4.0 – jak wystartować?
Transformacja sektora produkcji i wdrożenie założeń Przemysłu 4.0 wymagają od zarządu odpowiedzi na szereg pytań o znaczeniu strategicznym.
Klucze do cyfrowego świata
Adobe, wytrawny gracz z Doliny Krzemowej, przeszedł przemianę. Rozszerzył źródła przychodów i zwiększył udział w rynku. A wszystko dzięki przyjęciu technologii, które mogły firmę z tego rynku wypchnąć. Paul Michelman rozmawia z prezesem Adobe Shantanu Narayenem.
Uniwersalna indywidualność
Przemysł 4.0 promuje indywidualne podejście na masową skalę. Firmy, które wdrażają założenia czwartej rewolucji przemysłowej w swoje procesy, są w stanie produkować nowatorskie rozwiązania, dostosowane do potrzeb konkretnych klientów.