Sztuczna inteligencja
V edycja E-commerce Trends Summit - relacja
E-commerce to w ostatnich latach najszybciej rozwijający się segment handlu. Podczas V edycji E-commerce Trends Summit eksperci odpowiedzieli na wiele pytań między innymi; jak utrzymywać, a nawet zwiększać rentowność e-commerce i optymalizować koszty w obecnych realiach rynkowych? Jak wykorzystywać sztuczną inteligencję, by generować rekordową sprzedaż oraz skutecznie podbić zagraniczne rynki?
Etyczne podejście do danych i AI ma biznesowy sens
W obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji i przetwarzania danych zagadnienia związane z etyką stają się równie istotne jak same dane źródłowe. Na temat wpływu AI i danych na biznes opowiada Reggie Townsend, Vice President w SAS Data Ethics Practice. Rozmawia Paulina Kostro.
5 alternatyw dla ChatGPT
Nadciąga kolejna fala generatywnej sztucznej inteligencji, a wraz z nią wyspecjalizowane narzędzia przeznaczone do wykonywania konkretnych zadań. Które z nowych wariantów mogą być atrakcyjne dla przedsiębiorcy?
AI może wywrócić fundamenty strategii marketingowych
Algorytmy sztucznej inteligencji redefiniują strategię marketingową, co powinno zwrócić szczególną uwagę liderów.
Czy przejrzystość kodu zmniejszy obawy przed sztuczną inteligencją?
Kilka dni temu Meta (Facebook) udostępniła do celów badawczych i komercyjnych swój najnowszy model sztucznej inteligencji Llama 2. To model językowy (large language model), który został przeszkolony na zbiorze danych składającym się z miliardów słów. Jest w stanie generować tekst, tłumaczyć, pisać różnego rodzaju kreatywne treści i odpowiadać na pytania.
Jak generatywna AI wpływa na przemysł rozrywkowy i Hollywood
To dopiero początek tworzenia przez generatywną sztuczną inteligencję rozrywki, ale już wiadomo, że jesteśmy świadkami poważnych zmian.
Sztuczna inteligencja na rynku pracy
O sztucznej inteligencji (AI) mówi się coraz głośniej, gdyż jej wpływ na rynek pracy staje się coraz bardziej widoczny.
V Kongres „MIT Sloan Management Review Polska” – relacja
Wydarzenia ostatnich trzech lat sprawiły, że świat biznesu musiał dostosować się do nowych realiów przez nie wywołanych. Jak wykorzystywać AI, w tym ChatGPT, do usprawnienia pracy w firmie? Jak tworzyć kulturę innowacji i jak ją mierzyć? Jak dbać o dobrostan i inkluzywność w czasach pracy zdalnej i hybrydowej? Na czym polega zaangażowane przywództwo? Jaka jest rola liderów? Podczas V Kongresu MIT SMRP, wraz z uznanymi ekspertami i praktykami biznesu, odpowiadaliśmy na te pytania.
Hiperpersonalizacja rządzi w e-commerce
Dynamiczny rozwój narzędzi sztucznej inteligencji nieodwracalnie zmieniły nawyki zakupowe konsumentów, uwypuklając potrzebę hiperpersonalizacji zarówno oferty produktowej, jak i obsługi klienta.
V Kongres „MIT Sloan Management Review Polska”: pięć idei, które warto zapamiętać
Podczas kolejnej odsłony kongresu organizowanego przez „MIT Sloan Management Review Polska” odmienialiśmy przez wszystkie przypadki cyfrową transformację, sztuczną inteligencję oraz przyszłość. Ponadto dużo miejsca poświęciliśmy na dyskusje i prelekcje dotyczące zarządzania ludźmi w dobie rewolucji AI i tworzeniu dla nich środowiska pracy sprzyjającego reskillingowi, inkluzywności i innowacyjności.
Szanse i zagrożenia związane z wdrożeniem narzędzi AI w biznesie
W strefie zainteresowania CFO pojawia się coraz więcej narzędzi cyfrowych. Zwiększa się tempo przyrostu danych i kompleksowość biznesu, a jednocześnie biznes chce reagować coraz szybciej, patrzeć bardziej holistycznie i nieustannie optymalizować ścieżki decyzyjne. Cyfryzacja w biznesie przestała być ciekawostką, jest już koniecznością. CFO coraz częściej współpracuje ściśle z CTO albo przejmuje zarządzanie obszarem IT. W wielu firmach to właśnie CFO staje się jednym z głównych ambasadorów cyfrowej transformacji.
Kapitał ludzki jest tak samo ważny jak kapitał fizyczny
Zamiast zastanawiać się, jak zastąpić ludzi nowymi rozwiązaniami bazującymi na AI, warto myśleć o tym, jak ich wzmacniać i rozwijać, by mogli wnosić większą wartość do organizacji. Z dr. George’em Westermanem, starszym wykładowcą MIT Sloan School of Management, a także założycielem Global Opportunity Initative na rzecz transformacji nauczania w środowisku pracy, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”.
Recesja? Inflacja? Czas na sztuczną inteligencję!
Chociaż rewolucja technologiczna wymaga czasu, a kryzys nie sprzyja inwestycjom, polskie firmy powinny podłączyć się pod główny nurt technologiczny, jakim jest obecnie rozwój sztucznej inteligencji. W obliczu nadciągającej recesji warto sięgnąć po możliwości sztucznej inteligencji z jej potencjałem do automatyzacji, aby przetrwać i wyjść zwycięsko z niełatwej rzeczywistości biznesowej.
Chat GPT vs prawa autorskie. Czy sztuczna inteligencja zmieni porządek prawny?
Dylematy dotyczące zasad prawnych i moralnych, jakimi będą się kierowały urządzenia wyposażone w sztuczną inteligencję, pojawiły się w literaturze fantastycznej kilkadziesiąt lat temu. Dziś rozwój generatywnej sztucznej inteligencji spowodował, że futurystyczne rozważania stały się realnym wyzwaniem.
Nanolearning i EdTech zyskują na znaczeniu
Koncepcja nauki przez całe życie wymaga od osób aktywnych zawodowo ciągłego dokształcania się, by pozostać konkurencyjnym na rynku pracy. Aby zrealizować to założenie, pomocna może okazać się metoda nanolearningu.
Generatywna sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, czyli czym są ChatGPT i DALL-E
Systemy, których można używać do tworzenia nowych treści, w tym audio, kodu, obrazów, tekstu, symulacji i filmów, to narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji (AI). Najnowszy postęp w tej dziedzinie może radykalnie zmienić sposób, w jaki podchodzimy do tworzenia treści.
Sztuczna inteligencja kontra pracownicy
Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji może wyhamować, jeśli końcowi użytkownicy odmówią korzystania z nowych rozwiązań. Ich twórcy muszą zatem myśleć nie tylko o korzyściach biznesowych, ale też o tym, jak odnieść się do obaw ludzi.
Firma, która chce stać się „potęgą w dziedzinie AI”, musi całkowicie się zaangażować
Jest wiele organizacji, które eksperymentują ze sztuczną inteligencją (AI), ale relatywnie niewiele z nich postanowiło całkowicie zaangażować się we wdrożenie tej technologii. Jedną z firm, która znalazła się na tej ścieżce, jest Mastercard.
Menedżerowie różnie podchodzą do rekomendacji AI
Nasze badania dowodzą, że w przypadku otrzymywania tych samych danych dostarczanych przez sztuczną inteligencję różni ludzie podejmują zupełnie różne decyzje, ponieważ każda z osób kieruje się własnym stylem i osądem.
Firmy zarabiają dzięki AI
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.