Optymalizacja usług
Klientom sklepów internetowych nie zawsze zależy na szybkiej dostawie
Analiza danych ze sklepów internetowych pokazuje, że czas realizacji zamówienia to tylko jeden z wielu parametrów, które mają znaczenie dla klientów.
Puste biurko. Cyfrowe zarządzanie obiegiem dokumentów
Nowoczesne rozwiązania z obszaru digitalizacji i automatyzacji procesów backoffice umożliwiają nie tylko optymalizację kosztów, ale także wspierają firmy na drodze cyfrowej transformacji.
Hybrydowe dylematy biurowe
Pandemia wymiotła ludzi z siedziby firmy produkującej sprzęt muzyczny, natomiast stabilizująca się powoli „następna normalność” przyprowadziła ich z powrotem tylko częściowo. Zarząd zdecydował się więc na reorganizację przestrzeni biurowej, co rozwiązało część problemów, lecz równocześnie spowodowało powstanie kilku kolejnych.
Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?
Pandemia koronawirusa rzeczywiście udowodniła, że praca zdalna jest rozwiązaniem, które sprawdza się nie tylko tymczasowo. Taki system pracy od lat postrzegany jest jako esencja elastyczności – nic zatem dziwnego, że kiedy stał się on powszechny, zmieniły się także preferencje pracowników, którzy dzisiaj oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej również w przestrzeni biurowej.
Jak wygrywać, koncentrując się na efektach osiąganych przez klienta
Obecnie klienci nie kupują produktu, kupują rozwiązanie swoich problemów. Produkt nie jest celem, lecz środkiem do celu.
Jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa sanitarnego u osób, które pracują w biurze bądź je odwiedzają?
To, jak odbieramy daną przestrzeń, a w tym konkretnym przypadku to, czy będziemy chcieli wrócić do pracy w biurach, zależy w dużej mierze od naszych odczuć i poczucia bezpieczeństwa.
W jaki sposób zachęcić pracowników, którzy polubili pracę zdalną, do regularnych wizyt w biurze?
To prawda, że wielu pracowników bardzo dobrze odnalazło się w systemie pracy zdalnej. Jednocześnie kilka ostatnich miesięcy pokazało też wiele pułapek związanych z tym modelem pracy – a nawet wręcz problemów, które może rodzić zbyt długa izolacja. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc złoty środek – model hybrydowy.
Nauka płynąca z pandemii COVID-19: błyskawicznie wdrażaj innowacje
Rozwiązywanie problemów w czasie kryzysu wymaga przyspieszenia innowacji poprzez zmianę przeznaczenia repozytoriów wiedzy, zasobów i tych technologii, którymi już dysponujesz.
Model biznesowy na cyfrowe czasy
O tym, jak potrzeba i zdolność rozumienia klienta końcowego oraz umiejętność i konieczność poruszania się w cyfrowym ekosystemie determinują optymalny model biznesowy dla danej firmy w cyfrowych czasach, mówi nam Stephanie Woerner, badaczka z MIT Sloan Center for Information Systems Research. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Nowa era innowacyjności
W warunkach przedłużającej się pandemii nikt nie kwestionuje już wartości cyfrowych kanałów sprzedaży, produktów i procesów. Te firmy, którym udało się wykorzystać wewnętrzne kompetencje technologiczne do budowy cyfrowych platform, zdołały skutecznie ograniczyć negatywne skutki epidemii.
Inteligencja cyfrowa rady nadzorczej - cenny atut firmy
Członkowie rady nadzorczej z doświadczeniem w biznesie cyfrowym mogą być nowym czynnikiem wyróżniającym firmę w rywalizacji o wyniki finansowe.
Płatności jutra dostępne już dziś
Mimo że kilkanaście lat temu mało kto wierzył w rozwój płatności online, te i tak zrewolucjonizowały sposoby sprzedaży produktów i usług. Zmieniły również zwyczaje konsumenckie, przyspieszając cyfrową transformację kolejnych branż.
Mobilny wyścig o cyfrowego konsumenta
Internet mobilny ma dziś szczególny wpływ na oczekiwania konsumentów i na ich decyzje zakupowe. Dzięki smartfonom mają oni dostęp do wszystkich produktów w dowolnej chwili i dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dla kupujących to oczywiście wygoda, dla firm z obszaru handlu internetowego i bankowości – spore wyzwanie. Nie ma już jednak miejsca na pytanie: „Czy warto inwestować w nowe technologie?”. Dziś firmy muszą skupić się na tym, jak je efektywnie wykorzystać, by nie przegrać w wyścigu o cyfrowego konsumenta. Nowe technologie to standardowe narzędzia biznesowe.
Płatności bez płacenia
Wchodzisz do sklepu, wybierasz interesujące cię produkty, wychodzisz z niego, a płatność za zakupy realizowana jest automatycznie. Bez stania w kolejce, bez skanowania produktów, bez podawania gotówki kasjerowi czy przykładania karty do terminala płatniczego. Szybko, wygodnie, bezproblemowo.
Jak myślenie projektowe usprawniło obsługę klientów
W sektorze B2B wciąż pokutuje przekonanie, że najlepszym sposobem budowania relacji z klientami jest kontakt bezpośredni. W firmie First Data podejście design thinking pozwoliło te kosztowne kontakty ograniczyć i równocześnie usprawnić obsługę klienta.
Chmura bezpieczna i elastyczna
Beyond.pl to polska firma, która kapitałowo nie może równać się z globalnymi dostawcami chmury obliczeniowej, takimi jak Amazon, Google bądź Microsoft. Mimo to, będąc w Polsce czołowym dostawcą usług w tym obszarze, doskonale radzi sobie na rynku cloud computingu i data center.
Sztuczna inteligencja tuż za rogiem
Jak zaawansowane rozwiązania technologii cyfrowej wspierają rozwój największej w naszym regionie Europy sieci sklepów convenience.
Rola przewodnika w świecie cyfrowych transformacji
Wykorzystanie technologii komputerowych pozwala wielu przedsiębiorstwom na uzyskanie przewagi biznesowej oraz wyraźne przyśpieszenie rozwoju. Cyfrowa transformacja firmy nie jest jednak prosta – nie wystarczy samo wyłożenie pieniędzy na stół i zakup najnowszego oprogramowania. Dlatego o funkcji partnera IT, który pełni równocześnie rolę zaufanego przewodnika w procesie cyfrowych przemian, rozmawiamy z Bogdanem Zborowskim, prezesem zarządu itelligence Sp. z o.o.