Start-upy
Postaw na otwarty model innowacyjności
Dzięki otwartemu korporacyjnemu programowi akceleracyjnemu Mercedes może szybciej wdrażać nowe technologie pochodzące ze start-upów.
Strefa Start-upów – PropTech
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć start-upów z sektora PropTech, które dzięki wprowadzaniu do branży nieruchomości innowacyjnych rozwiązań technologicznych poprawiają jej efektywność.
Strefa start-upów: zrównoważony rozwój
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć start-upów, które zajęły się problemem zrównoważonego rozwoju.
Plantacje innowacji
Czy polskie firmy mają szansę trafić do globalnej wspólnoty innowacyjności? Na pytania odpowiada Phil Budden z MIT Sloan School of Management, specjalista w dziedzinie ekosystemów innowacji. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
Strefa Start-upów - zdrowie psychiczne
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy rozwiązujące problemy współczesnego świata kreatywnie i z wykorzystaniem technologii – w tym wyzwania, z którymi mierzy się biznes. Tym razem przedstawiamy pięć start-upów, które zajęły się problemem stresu i zwiększenia wydajności intelektualnej zarówno w pracy, jak i poza nią. Popyt na tego typu usługi, w związku z pandemią, dynamicznie rośnie, dlatego już teraz warto przyjrzeć się, co w tym zakresie oferują rodzimi przedsiębiorcy.
Strefa Start-upów - Fintechy
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora FinTech.
Strefa Start-upów
W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora e-commerce, ponieważ to właśnie tam w dużej mierze przeniósł się handel w czasie pandemii.
Strefa Start-upów: poznaj innowatorów, którzy zmieniają nasz świat
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora medycznego, których misją jest zapewnienie przystępnej cenowo opieki zdrowotnej.
Wielka kariera małego robota
Photon to niewielki robot edukacyjny już na pierwszy rzut oka wzbudzający sympatię szeroko otwartymi „oczami” i zabawnie odstającymi czułkami. Ale Photon to także młoda polska firma, uznana dwa lata temu za najlepszy start-up w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma, która rozwija i wytwarza swoje produkty w Polsce, ale sprzedaje je globalnie, skutecznie konkurując z potężnymi rywalami z Chin i USA. Dlatego jej historia – tak jak jej robot – również może mieć charakter edukacyjny.
Najcenniejsze jednorożce na świecie
Mianem „jednorożca” określa się start-up wyceniany na co najmniej miliard dolarów. Obecnie na świecie można doliczyć się aż 490 młodych firm tego typu – najwięcej ze Stanów Zjednoczonych i Chin, ale także z Indii, Indonezji, Singapuru, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii czy Niemiec.
Rosnący biznes e-commerce
Choć każda firma z branży e-commerce życzy sobie możliwie największych wzrostów, paradoksalnie nie zawsze idzie to w parze ze świadomością wszystkich wyzwań z tym związanych.
Otwarta droga do przełomu
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Z piłką nożną jest jak ze start-upem
Być może analiza danych zabija pewien romantyzm piłki nożnej, ale wciąż w centrum futbolu jest człowiek – opowiada Jerzy Dudek, były bramkarz reprezentacji Polski, FC Liverpoolu i Realu Madryt, dziś zapalony golfista, ambasador zegarków marki CITIZEN w Polsce.
FAST czy SMART
Aby zrealizować strategię, liderzy muszą wyznaczyć swoim firmom ambitne cele, przełożyć je na konkretne mierniki i kamienie milowe, przedstawić w przejrzysty sposób całemu personelowi i często omawiać postępy prac.