Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Wspierający współpracownicy są kluczem do zmniejszenia poczucia izolacji podczas pracy w domu.
Współcześni liderzy coraz częściej mają do czynienia z wyzwaniami, z jakim pokolenie ich poprzedników nigdy się nie spotkało. Często można odnieść wrażenie, że ostatnich kilka lat przyniosło tyle zmian, na ile normalnie czekalibyśmy dekadę.
Dobry biznes zarabia, ale jest też pozytywnie oceniany w wymiarze etycznym. Na święta przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Trwająca pandemia COVID-19 powoduje u wielu osób wysoki poziom stresu oraz niepokój. Nadzieje na rychły powrót do „normalnego” miejsca pracy wyparowały. Nawet w sprzyjających okolicznościach firmy i ich pracownicy stoją w obliczu wielu niewiadomych: jak radzić sobie w hybrydowym modelu pracy? Co jeszcze trzeba będzie zrobić, by przetrwać i konkurować w ciągle zmieniającym się środowisku? Jak przetrwać kolejne niespodziewane kryzysy i komu się to uda? Jak zmienią się wówczas role? Czyje miejsca pracy będą bezpieczne?
Niepewność związana z sytuacją za wschodnią granicą Polski sprawia, że wiele firm, spodziewając się zerwanych łańcuchów dostaw, wahań cen energii, niestabilności finansowej i globalnych konsekwencji sankcji nakładanych na Rosję, przechodzi w kryzysowy tryb działania. Przypominamy pięć tekstów, które pomogą liderom działającym w takim trybie podejmować właściwe decyzje.
Rozwój technologii cyfrowych pomaga wzmocnić organizacje w obliczu potencjalnie destrukcyjnych zjawisk. Tekst powstał jeszcze przed atakiem Rosji na Ukrainę i odnosi się głównie do zagrożeń związanych z pandemią COVID-19, lecz wskazówki, jakich udzielają autorzy, są równie cenne w nowej rzeczywistości okołowojennej.
O tym, jak dzięki kontaktom z różnymi interesariuszami tzw. zespoły X przynoszą firmom wymierne korzyści, mówi Deborah Ancona, profesor zarządzania, założycielka MIT Leadership Center na MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
O tym, dlaczego taktyczne wykorzystywanie nowych technologii umożliwia liderom, ich zespołom i organizacjom szybki rozwój, rozmawiamy z Paulem Cheekiem, seryjnym przedsiębiorcą, inżynierem oprogramowania, wykładowcą w Massachusetts Institute of Technology w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i dyrektorem technicznym Oceanworks. Rozmawia Paulina Kostro.
Najlepsi specjaliści do spraw kryzysowych muszą być liderami zarówno na scenie, jak i za kulisami.
To silne ambicje popychające firmy do rozwoju są kluczowym czynnikiem umożliwiającym powstawanie nowych przedsięwzięć.
Wielu liderów pracujących zdalnie, uważa, że ten model pracy nie tylko ich ogranicza i pozbawia energii, ale też odcina ich od zespołów. Tymczasem tak naprawdę na własne życzenie komplikują sobie życie, nie potrafiąc przyznać swoim ludziom większej samodzielności.
Co jest największym wyzwaniem jakie obecnie nas spotyka? Wielu liderów uważa, że zatrzymywanie i rekrutowanie pracowników.
Uczciwość musi być priorytetem dla kierownictwa, jeśli ma być traktowana poważnie w całej firmie. Wywiad z Robertem Chesnutem, radcą prawnym i głównym specjalistą ds. etyki w Airbnb.
Zyski generowane są przez pracowników, a zadaniem dyrektorów jest stworzenie warunków pozwalających te zyski wypracowywać. Kadra zarządzająca powinna troszczyć się przede wszystkim o ludzi, a nie tylko o wyniki – twierdzi Paulina Mazur, niezależna konsultantka, specjalizująca się w obszarze szeroko pojętego employer brandingu, komunikacji oraz HR.
Tempo zmian w zakresie cyfryzacji ciągle wzrasta, łatwo przyłapać firmy na pogoni za kolejnymi „błyskotkami” — zwłaszcza technicznymi. Jednak aby odnieść sukces, nowoczesne firmy potrzebują liderów inżynierii, umiejących tworzyć technologię generującą wartość biznesową.
Osoby pracujące razem każdego dnia „przynoszą” ze sobą do pracy swoje własne samopoczucie, dobry lub zły nastrój, negatywne lub pozytywne emocje. Próba zapanowania nad emocjami i uzyskania wspólnego dla wszystkich nastroju nie zawsze jest najlepszym pomysłem.
O tym, że dobra współpraca i zaufanie w zespole to jedne z kluczowych czynników przekładających się na wysoką efektywność i świetne wyniki biznesowe, wiadomo nie od dziś. Co roku przybywa na ten temat wartościowych badań. Jednak wiedza to jedno, a praktyka – drugie. Jak we współczesnych organizacjach skutecznie budować kulturę zaufania? I dlaczego jest to aż takie ważne?
Nasz związek z przestrzenią jest skomplikowany. Przestrzeń jest jednym z tych pojęć, które wiele osób intuicyjnie rozumie, ale z precyzyjnym jego zdefiniowaniem miałoby trudność.
Powrót do pracy może wywołać skrajne emocje. Dlatego liderzy już teraz powinni podjąć kroki, powodujące, że pracownicy poczują, że powrót do biur jest dla nich bezpieczny, a dzieląc się swoim obawami mają pełne wsparcie przełożonych.
Liderzy mogą zdiagnozować przyczyny dysfunkcji zespołu, przyglądając się sześciu jej odmianom.