Strategia
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Polskie firmy na zagranicznych zakupach
Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za usługi doradztwa finansowego w Mazars, opowiada o tym, jak polskie firmy dokonują akwizycji zagranicznej.
Konkurencyjność przedsiębiorstw w czasach pandemii
Obejrzyj dyskusję Piotra Banaszyka i Mariana Gorynii, profesorów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nawiązującą do artykułu z ostatniego numeru ICAN Management Review.
W jaki sposób możemy zapewnić sobie przewagę konkurencyjną?
Dlaczego warto zarządzać procesem satysfakcji klientów?
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Firmy medyczne u progu zmian
Coraz większa dostępność usług medycznych, rozwój technologii mobilnych i duża konkurencja mogą doprowadzić do istotnych zmian w branży.
Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać
Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.
Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Kluczowy sposób zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej
Zarządzanie satysfakcją klientów jest procesem złożonym, ale warto to robić. Dlaczego?
Wojciech Popławski: receptą może być outsourcing
Pod presją konkurenta firma BalticMed znalazła się w trudnej sytuacji, co nie oznacza, że nie może wybrnąć z kłopotów. Receptą na obecne problemy przychodni może okazać się właśnie skorzystanie z usług nowoczesnej firmy outsourcingowej.
Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?
Wejściu firmy w nowy obszar działalności musi towarzyszyć odpowiedni rozwój kompetencji.
Tomasz Pawlikowski: Sukces firmy zajmującej się organizacją eventów zależy od powtarzalności i kreatywności
Satysfakcja sponsorów i klientów zależy od wielu czynników zewnętrznych, które najpierw trzeba przewidzieć, a następnie skutecznie kontrolować.
Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce
Otwartość na nowe rozwiązania IT może przesądzić o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Przekonała się o tym Siódemka, która dzięki nowym technologiom osiągnęła pozycję lidera na rynku paczek krajowych.
Przewagi trudne do podrobienia
W poszukiwaniu długofalowej przewagi konkurencyjnej rosnącą rolę odgrywają czynniki trudniejsze do skopiowania, takie jak kultura organizacyjna czy zaangażowanie pracowników.
Zaangażowanie - niedoceniany element przewagi konkurencyjnej
Efektywne wykorzystanie kompetencji pracowników i ich większe zaangażowanie w działania firmy to jeden z kluczowych czynników sukcesu każdej organizacji. Budowanie tego zaangażowania nie zawsze wymaga dużych nakładów finansowych.
Czy polskie firmy potrafią ostro grać?
Które z polskich firm są ostrymi graczami na rynku? Które z nich są poważnie zainteresowane sukcesem na arenie międzynarodowej?
Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?
Przez całe lata Artdom był najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem w branży artykułów gospodarstwa domowego. Teraz jednak zaczynają go wyprzedzać nowe firmy.